۷۶۸۴۲۰
۳۶ نظر
۵۰۱۳
۳۶ نظر
۵۰۱۳
پ

معمای عجیب استخر فرح!

«استخر فرح» به سوژه جدید دلواپسان تبدیل شده است. همگان آگاه هستند که نخستین بار موضوع استخر فرح در پلاکارد یک طلبه در تجمع مدرسه فیضیه قم مطرح شد و پس از آن منصور ارضی به درگذشت آیت‌الله هاشمی در این استخر اصرار کرد که البته موضوع به همین دو مورد ختم نشد.

روزنامه آرمان نوشت: «استخر فرح» به سوژه جدید دلواپسان تبدیل شده است. همگان آگاه هستند که نخستین بار موضوع استخر فرح در پلاکارد یک طلبه در تجمع مدرسه فیضیه قم مطرح شد و پس از آن منصور ارضی به درگذشت آیت‌الله هاشمی در این استخر اصرار کرد که البته موضوع به همین دو مورد ختم نشد؛ چنان‌ که رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی با اشاره به شعار حاشیه‌ساز تجمع طلاب در قم گفت:

ارزنده‌ترین شعار این تجمع اما شعار «ای آن که مذاکره شعارت؛ استخر فرح در انتظارت» بود که به کسانی که در قدرت هستند و در برج عاج نشسته‌اند و قدرت مستشان کرده است، نهیب زد و هشداری بسیار اخلاقی و عظیم داد که حواستان باشد که شما نیز روزی از دنیا می‌روید.

شما از مرحوم هاشمی رفسنجانی بالاتر نیستید که با آن دبدبه و کبکبه، عزرائیل جانش را در استخر گرفت. پس به خود آیید و حواستان باشد که همیشه در این جایگاه قرار ندارید.

حجت‌الاسلام حمید زیارتی معروف به روحانی ادامه داد: این یک شعار مقدس و فوق‌العاده اخلاقی بود اما دیدیم که چگونه عده‌ای که زبانشان در دهان آمریکاست چنین شعاری را این گونه تفسیر کردند که پس هاشمی رفسنجانی را کشته‌اند.

واکنش‌ها به استخر فرح

چند روز قبل غلامعلی رجایی مشاور آیت‌الله هاشمی به «آرمان» گفت: «پس از آن که دولت احمدی‌نژاد بر سر کار آمد، دسترسی آقای هاشمی به این مجموعه که به لحاظ امنیتی از آن استفاده می‌کردند از میان رفت. بنابراین به این نتیجه رسیدند که فضایی را در سعدآباد برای ایشان ایجاد کنند.

عماد نوه آیت‌الله هاشمی گفت در آنجایی که استخر درست شد، سوله‌ای بود به آن صورت که اگر از پشت دیوار سنگی پرت می‌کرد به سقف این محوطه می‌افتاد. استخر فرح یک دروغ تاریخی است.»

یا علیزاده طباطبایی که توضیح داده است: «آیت‌الله هاشمی هفته‌ای دو جلسه ورزش می‌کردند و روز یکشنبه برای ورزش به استخر «کوشک» رفته بودند. این استخر تحت نظارت حفاظت مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و شخص دیگری نمی‌توانست از آن استفاده کند.

آیت‌الله هاشمی اجازه نمی‌دادند که در زمان ورزش ایشان دوربین‌ها روشن باشد و محافظان نیز در اطراف ایشان حضور نداشتند. به همین دلیل هنگامی محافظان ایشان از مساله مطلع می‌شوند که کار از کار گذشته بود. یعنی آیت‌الله هاشمی قبل از این که به بیمارستان برسند، رحلت کرده بودند.»

فرزندان آیت‌الله هاشمی هم مانند ایشان از سکوت در برابر هجمه‌ها استفاده می‌کنند؛ چرا که آگاه هستند دلیل این هجمه‌ها حسادت به مشی و موفقیت‌های آیت‌الله و تدابیر ایشان برای اداره کشور است که خودشان از آن بی‌بهره هستند و از سویی جامعه به‌ خوبی پی به اهداف مطرح‌کنندگان این شعار و هجمه‌های مختلف به آیت‌الله هاشمی آگاه هستند.

بنابراین نیازی به تشریح نمی‌بینند. اما زمانی که با اصرار اهالی رسانه برای تکرار واقعیت و پاسخ به دلواپسان مواجه می‌شوند، توضیحات محدودی می‌دهند.

فائزه هاشمی می‌گوید که «شاید فکر نمی‌کردند که از دسته پلاکاردها عکس گرفته و منتشر شود. در دنیای امروز که هیچ چیزی مخفی نمی‌ماند گاف داده‌اند و از دست‌شان در رفته است. البته قطعی نمی‌شود حرف زد و افراد غیر مسئول که حرف متفاوت می‌زنند، زیاد هستند.

اما نهادهای مسئول به خصوص شورای عالی امنیت ملی که با مساله فوت بابا مرتبط بودند و این موضوع را بررسی می‌کردند، نباید این موضوع را فقط یک سهل‌انگاری یا اشتباه از سوی برخی ببینند بلکه باید به عنوان یک سرنخ به این پلاکارد نگاه کنند و موضوع را دنبال و به نتیجه برسانند.»

محمد هاشمی، برادر آیت‌الله روایت قابل تاملی دارد. او به رسانه دولت گفت‌: «آقای کریمی قدوسی می‌داند که استخر فرح کجاست. استخر فرح در حقیقت در مشهد است که وقتی آقای قدوسی فرمانده بسیج مشهد بود، برای شنا به آنجا می‌رفت و با دوستانش در آنجا درباره مسائلی صحبت و رایزنی می‌کرد.»

این اظهارات محمد هاشمی دریچه جدیدی را به سوی اهداف دلواپسان گشود و در صورت تایید باید به دنبال افراد همسو با کریمی قدوسی بود که از این استخر استفاده می‌کردند.

مسیری که دیگر جواب نمی‌دهد

دلواپسان درصدد بودند تا پس از رحلت آیت‌الله هاشمی بار دیگر اتهاماتی را به ایشان وارد کنند که این بار یک هدف اصلی پنهان کردن آن چه بود که در این جریان می‌گذرد و سبب انتقادات زیادی شده که محاکمه دو بال رئیس‌جمهور محبوب آنها، یعنی بقایی و مشایی و ارتباط عملکردشان با حمایت دلواپسان است.

دلواپسان اما غافل هستند که این مسیری که طی می‌کنند، برای جامعه، قدیمی شده و دیگر فرافکنی و شایعاتشان پاسخگو نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زنده باد احمدی نژاد. لااقل سهم خواهان انقلاب را سر جایشان نشاند.

    • بدون نام

      استخر فرح کجاست. تا بریم شنایی بکتیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        استخر فرح جای امثال حسن روحانی و دولت امید و تدبیر است نه جای تو.

    • بدون نام

      همان نظر آقای ارضی.

    • بدون نام

      آره شما راست میگید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بابا یارو با هشتاد وخورده ای سال سن مرد دیگه ،خدا بیامرزتش واز سر تقصیراتش بگذره،همونطور که یه روز باید ما هم تشریفمونو ببریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دلواپسان نگران قدرتشان بودند که امروز مملکت را به این روز کشاندند و امروز ودر اینده خلع وجود هاشمی بیشتر احساس میشود درود خدا به روح بلند هاشمی و بهشتی و مطهری

    • بدون نام

      روزنامه آرمان هنوز به این باور نرسیده که با این مقالات نمی تواند. خودش و دولت مورد حمایتش را از مشکلات بوجود آمده تبرئه کند....

      دلار 15000 توان شد .... خب دلواپس بودن کجایش اشکال دارد که اینهمه مسخره می کنید.... امروز 80 میلیون ایرانی دلواپس زندگی خودشان هستند.

    • سیدمجتبی طباطبایی

      آقای حمیدروحانی
      شما انقدر خوب هستید که هرگزنخواهبد مرد.

    • احد صالح

      اين دلواپسان کيا هستد؟
      قشنگ معلوم که يک بازي کثيف سياسي ادامه مي دهيد
      امروز همه مردم ايران دلواپس سرنوشت کشورشان هستند و همه سياست پيشه گان دلواپس پست و مقام و احيا رانت هايشان هستند اصلاح طلب و اصول گرا هم ندارد

    • بدون نام

      حالا این حرفا رو ولش اونی که می گن راسته

    • بدون نام

      یک مشت چرت وپرت سر هم کرده اید هی ایت الله... ایت ال... بس است دیگر مگر قرار بوده است حجت الاسلام رفسنجانی عمر نوح داشته باشد رها کنید این حرفها را ببینید درد مردم چیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو چرا حالا سوختی بله ایت الله هاشمی رفسنجانی مرد بزرگ انقلاب

      • بدون نام

        برو بمیر

      • بدون نام

        استخرفرح،جای اقازاده هاست،اصلاح طلبان،تدبیروامید،لیبرال ها وطن فروشا

      • بدون نام

        خداروشکرکه‌رفسنجانی مرد،وگرنه اون هم یه سازی میزد

    • بدون نام

      ملت تصور می کنند، این بابامرد...... تمام شد. نمی دانستند، هنوز، هنوز هست؛ عده ای برای حفظ آبرور ایشان ایجادموزه و..... سروصدا می کنند، البته مردنش برای بعضی نون سیاسی و.... دارد؟!!!!

    • بدون نام

      وای به روزی کوه نشینان کاخ نشین شودالان

    • بدون نام

      بلاخره آیت الله شما کجا فوت کرد ۱توحموم ۲تو استخر۳ توخانه۴ توی کاخ =کدام گزینه ؟جواب ندارد !!هرکجا فوت کرد آخرش خوی اشرافیگری داشت صورت مسئله نمیتونید پاک کنید

    • حسن

      مگه خونه هاشون حموم نداره

    • بدون نام

      گند کاریهای خودتان را توجیه نکنید .

    • بدون نام

      همه ی ناکارآمدانو باید به استخر سپرد...اونایی که اقتصاد مملکت رو نابود کردن و اونایی که از این آب گل الود ،ماهی می گیرند.

    • گوسفند وات ؟؟

      خوب گندی ک زدین رو انقد هم نزنید مردم خیلی هم خوشحالن رفسنجانی نیست شده

    • بدون نام

      دارین اوضاع و احوال که اقتصاد به هم ریخته و نابه سامانی بیداد میکند جای خالی آقای هاشمی احساس می شود حیف از ایشان که مردنند وافراد بی خاصیت بله گو قربان وچاپلوس که بعضا بالای نود سال سن دارند زنده باشند

    • بدون نام

      دلواپسان دلواپسان دلواپسان .....
      برترینها چه دل پری داری از دلواپسان
      خخخخخخخخ
      مواظب باش چون استخر فرح کوسه را غرق کرده
      یه وخ ببینی سیب زمینی را هم چیبس میکنه ها
      این استخر فرح کارایی میتونه بکنه ....!
      ازما گفتن
      علی برکت الله
      برترینها دلواپست شدم

    • آ زاد

      اینقدر به مردم دروغ گفتید که مردم باور نمی کنند؟!....

    • بدون نام

      هاشمی زنده است تا انقلاب زنده است سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز مرده ان است که نامش به نکویی نبرند به روح بلند هاشمی صلوات

    • علی

      سلام، وقتی رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران اینگونه صحبت میکنه دیگه معلومه تاریخ رو چگونه خواهد نوشت، بیچاره آیندگانی که قراره این تاریخ رو بخونن، امان از دوستان نادان...

      پاسخ ها

      • ایرانی.

        اونم ... مث بقیه.

    • حسن

      چقداین بفکرمردم فقیربوده لعنت به روحش

    • ناشناس

      یعنی حال به هم زن شده این مقاله ها.... بجای استخر فرح و این مضخرفات به دا د مردم برسید . # پوشک ۹۰ هزارتومنه

    • بدون نام

      رفسنجانی تو استخر فرح مرد.

    • گوسفند وات ؟؟

      عزیزم اینا اصلا حموم نمیرن تازه مسواکم نمیزنن

    • بدون نام

      درود بر احمدی‌نژاد

    • حسین

      معنی اون پلاکارد این بود که آقای روحانی یه روزی منو شماهم میمیریم نمیدونم چرا مملکت ما این شکلیِ رفسنجانی خوب یا بد رفت خدا از سر تقصیراتش بگذره من باورکن فکر میکنم اون کسی که پلاکاردُ گرفت تو دستش اصلاح طلب بود و از نزدیکان خود حسن روحانی بود که افکار عمومیُ تشویش کنه،چشمتون به رهبری باشه هیچکس تو ایران از ایشون اطلاعاتش از ایشون بیشتر نیست...

    • محمد علی

      اگر دلسوزان نظام حذف نشده، بودند حال وروز مملکت اینگونه نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج