۷۶۸۸۳۷
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

کدام تیم از اشتباهات داوری بیشتر سود کرد؟

 کدام تیم بیشتر از همه از داوری سود برد و کدام مربی حق دارد که از داوری‌ها گلایه کند؟ ضعیف‌ترین داور لیگ در این پنج هفته چه کسی بود؟

وبسایت نود: همه تیم‌های لیگ برتری در این فصل حداقل ۵ بازی برگزار کردند. مسابقاتی که فارغ از نتیجه به دست آمده، همه‌شان در پایان بازی روی یک موضوع اتفاق نظر داشتند. اینکه اشتباه داوری به ضرر تیم‌شان رقم خورد.

همین دو ساعت قبل امیر قلعه‌نویی در مصاحبه‌اش گفت: «در این چند سال اخیر از اشتباهات داوری لطمه زیادی خوردم اما هیچ‌گاه ناداوری‌ها مثل امسال در شش، هفت بازی پیاپی تکرار نمی‌شد». حالا از این بگذریم که هنوز مجموع بازی‌های این فصل سپاهان به عدد هفت نرسیده که داورها در هفت بازی پیاپی به ضرر سپاهان سوت بزنند،

باید به این موضوع اشاره کرد که قلعه‌نویی حق دارد از داورهای این فصل شاکی باشد. چرا که در ۵ هفته، در کنار ۳ اشتباهی که به سود سپاهان رخ داد، ۵ اشتباه تاثیرگذار هم جلوی پیشروی این تیم را گرفت.

همچنین دیگر بحث داغ این روزها، کش‌مکش ذوب‌آهن و پدیده است بر سر اینکه چه تیمی بیشتر از داوری متضرر شده. که آخرین حمله توسط پدیده صورت گرفته و روز قبل علیه تیم رقیب و داوری‌ها موضع تندی گرفتند. همچنین علی دایی و جواد نکونام و سعید آذری و ... هم در درگیری‌های داوری این فصل بیکار ننشستند.

به همین بهانه همه کارشناس داوری‌های برنامه نود در این فصل مرور شد تا مشخص شود که حق با چه کسی است. کدام تیم بیشتر از همه از داوری سود برد و کدام مربی حق دارد که از داوری‌ها گلایه کند.

در این پنج هفته مسعود مرادی، نوید مظفری، محمد فنایی، پیروز سیف‌الله‌پور و محمود رفیعی کارشناس داوری برنامه نود بودند و جدول و داده‌های زیر بر اساس نظر کارشناسی آن‌ها شکل گرفته است.

نساجی و سپاهان؛ بیشترین ضرر

تیم تازه صعودکرده نساجی بیشتر از همه تیم‌های لیگ از داوری ضرر کرده است. در این پنج هفته، ۴ اشتباه داوری به ضرر نساجی رقم خورد که قطعا تاثیر زیادی در سرنوشت این فصل شاگردان نکونام خواهد داشت. تا پایان هفته پنجم، یک پنالتی به سود نساجی گرفته نشد، یک گل سالم این تیم به اشتباه مردود اعلام شد، یک پنالتی اشتباه به ضرر این تیم گرفته شد و یک بازیکن از حریف نساجی هم باید اخراج می‌شد که با اشتباه داور با کارت قرمز جریمه نشد.

نساجی همراه با سایپا و گسترش‌فولاد یکی از سه تیمی است که تا به حال هیچ سودی هم از اشتباهات داوری نبرده است.

بعد از نساجی نوبت به سپاهان و فولاد می‌رسد که بیشترین ضربه را از داورها دیده‌اند. در این فصل داورها به طور مشابه برای این دو تیم در اعلام ۲ پنالتی و ۳ اخراج تصمیم اشتباه گرفته شد.

با ذکر این توضیح که سه سوت تاثیرگذار داورها هم به سود این دو تیم بود. سپاهان به لطف تصمیم نادرست داور ۲ گل زد و یک بازیکنش اخراج نشد.

فولاد هم از ۲ پنالتی و ۱ اخراجِ اشتباه بهره برد. علی دایی هم در این فصل حق دارد از داورها شاکی بود. چراکه بدون اینکه سودی از داوری ببرد، دو مرتبه سوت‌های اشتباه به ضرر این تیم به صدا در آمد.

نفت مسجدسلیمان، تراکتورسازی، ذوب‌آهن؛ بیشترین سود

داورها در این پنج هفته بیشتر از هر تیمی با ذوب‌آهن و نفت مسجدسلیمان مهربان بودند. ۲ پنالتی باید به ضرر ذوب‌آهن گرفته می‌شد که نشد. دو بازیکن ذوب‌آهن باید اخراج می‌شدند که نشدند. و گل فرشید اسماعیلی به ذوب‌آهن هم صحیح بود و استقلال باید برنده مسابقه می‌شد که باز هم اینطور نشد. یعنی در این ۵ مسابقه، ۵ اشتباه تاثیرگذار به کمک ذوب‌آهن آمد.

البته ۲ اخراج و ۱ گل هم به ضرر این تیم اعلام شد. اوضاع برای تیم عبدالله‌ ویسی هم به همین ترتیب بود. در این فصل ۲ اخراج و ۱ پنالتی به سود نفت مسجدسلیمان گرفته شد که از نظر کارشناسان داوری برنامه نود صحیح نبود.

همچنین نفت همراه با تراکتور دو تیمی هستند که تا به حال از اشتباه داوری ضرر نکرده‌اند. تراکتورسازی هم از یک پنالتی و یک اخراج سود برد بدونِ این که هیچ وقت سوتی تاثیرگذار علیه این تیم زده شود. پارس‌جنوبی هم در کنار دو ضرر از اشتباهات داوری، ۴ مرتبه سود برد.

جدول سود و ضرر تیم‌ها از داوری تا پایان هفته پنجم

کدام تیم از اشتباهات داوری بیشتر سود کرد؟

ضعیف‌ترین داور لیگ چه کسی بود؟

در جدول تاثیرگذارترین اشتباهات داوران باز هم نام وحید کاظمی می‌درخشد. داوری که تا پایان هفته پنجم در اعلام ۳ پنالتی، ۱ گل و ۱ اخراج اشتباه کرده است! نفر دوم این لیست، رضا کرمانشاهی است. علی صفایی، بیژن حیدری و حسن اکرمی هم باید قانون اخراج بازیکنان را یک بار دیگر مرور کنند.

این سه نفر تا به حال نفری ۳ مرتبه در اخراج بازیکنان اشتباه کرده‌اند. کاظمی و میرغفاری هم باید در سوت‌‌های‌شان برای اعلام پنالتی تجدید نظر کنند. این دو داور هم تا این مقطع از فصل نفری ۳ پنالتی اشتباه سوت زدند.

کدام تیم از اشتباهات داوری بیشتر سود کرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بازم لنگیها بگن داوری به سود استقلال وضرر پولوس پولوسه.

      پاسخ ها

      • ایرانی.

        زرنزنین کیسه ها.

    • زهرانیک اقبال سیسخت

      اونوقت بیژن حیدری بیارن داور دربی رشوه بگیره از لنگیا

      پاسخ ها

      • ایرانی.

        خفه.باباسولاخ.

      • سکوتم از رضایت نیست

        بیژن دربی کلی بسود ششتقلال گرفت که

    • هرچه برانکو بگه.

      یعنی حسین زرگر موفق بود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج