جاباما
۷۶۹۱۲۹
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

وقوع ۴۷ درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی

سرپرست وزارت رفاه با بیان اینکه ۴۷درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد، گفت: باید در زمینه پیشگیری از بروز آسیب‌ها اقدام کنیم.

خبرگزاری فارس: انوشیروان محسنی بندپی در رابطه با اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، گفت: اقدامات خوبی صورت گرفته البته سه استان در افغانستان با مرز ایران همسایه هستند که ۳۰۰ درصد سطح تولید کشت مواد مخدر را افزایش دادند.

وی با اشاره به اصل پیشگیری در تمام آسیب‌های اجتماعی، گفت: در زمینه مبارزه با مواد مخدر ۵ هزار تیم از سوی بهزیستی در محلاتی که ریسک بالایی دارند مستقر شده‌اند و به امر پیشگیری نسبت به اعتیاد اقدام می‌کنند.

محسنی گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد در درمان این آسیب اجتماعی اثربخشی ندارد و باید این را بپذیریم که دیگر زمان آزمون و خطا نیست و باید به سمت درمان اجتماع‌مدار برویم زیرا اثربخشی این نوع درمان بیش از ۳۵ درصد است اما اثربخشی در کمپ‌ها فقط ۵ درصد را شامل می‌شود.

سرپرست وزارت رفاه گفت: در بحث درمان اعتیاد دو گروه سنی زنان و کودکان را داریم چرا که زنان در این موضوع تأثیر زیادی داشته و بنیان خانواده هستند و در تحقیقی که در استان سیستان انجام شد بیش از ۵۰ درصد کودکان بهبود یافته از اعتیاد دارای مادران معتاد بوده‌اند.

وی گفت: در بحث درمان اعتیاد حلقه مفقوده‌ای وجود دارد که از آن غفلت کرده‌ایم و آن عدم توانمندسازی معتادانی است که در مرحله پس از ترک قرار دارند، افرادی که دچار ناراحتی‌های خانوادگی، بیکاری و معضلات دیگری هستند موجب برگشت آنها به اعتیاد می‌شود.

محسنی گفت: باید بپذیریم که در این جهت سیاست‌گذاری‌های ناقصی داشته‌ایم و در قانون برنامه ششم راه‌اندازی مرکز جامع توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان اعتیاد به همین منظور مدنظر قرار گرفته است.

سرپرست وزارت رفاه با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در منطقه عسلویه، گفت: طبق تحقیقی که در این شهر انجام شده ۲۳ درصد کارگران دچار اعتیاد هستند و این نشان می‌دهد پیوست‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی در پروژه‌های زیربنایی کنار گذاشته شده‌اند.

وی با اشاره به ایجاد شکاف در جامعه و افزایش آسیب‌های اجتماعی گفت: صنعتی شدن زندگی و تغییر سبک آن از عوامل تأثیرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی است اما در برنامه‌های اول تا پنجم توسعه برنامه‌ریزی‌هایی در جهت کنترل این آسیب‌ها برداشته شده است.حتی تحمل خانواده ها کم شده بطوری که طبق تحقیقات ۴۷درصد طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی رخ می دهد و باید در زمینه پیشگیری از بروز آسیبها اقدام کنیم.

محسنی با اشاره به اینکه سلامت تنها نبود بیماری نیست، گفت: در تعریف جدید آسایش روح و روان، سلامت معنوی و اجتماعی را شامل می‌شود که از آن غفلت کرده‌ایم، انواع واکسیناسیون را داریم اما به سلامت اجتماعی نگاه علمی نداشته‌ایم.

سرپرست وزارت رفاه با بیان اینکه افزایش اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی، حاشیه‌نشینی، اختلالات روحی ناشی از نبود نگاه کارشناسی به حوزه آسیب‌هاست، گفت: یک دستگاه دولتی نمی‌تواند به تنهایی وارد عمل شود بلکه باید نگاه اجتماع‌محور را در تمام دستگاه‌های دولتی داشته باشیم و دولت فقط سیاست‌گذاری کند و از مردم کمک بگیریم.

وی با اشاره به طرح نماد، گفت: در این طرح بسته‌های مددکاری و روانشناسی میان ۹ دستگاه تدوین شده و توانمندسازی باید از سنین پایین انجام شود به طوری که شاید اقدامات ما ۱۰ سال دیگر خود را بروز دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیگر نگران طلاق نباشید.چون با این وضع بیکاری و گرونی هیچ حوانی حتی جرات فکر کردن به ازدواج رو نداره.نتیحه گیری:پس جون ازدواجی نیست طلاقی هم صورت نمیگیره.و شما هم با خوشحالی آمار کاهش طلاق رو خواهید داشت؟؟؟؟؟

    • هوشیار

      اگه مردم عقل نشان داده و ایندفعه در انتخابات شرکت نکنند همه چی درست خواهد شد.حتما

    • بدون نام

      ماچقدربدبختیم مابه بالای۲۰ملیون افغانی شغل وبودجه ومنبع کشورکون میدیم واینهابه ما موادمخدراینوکجای دلمون بزاریم بااینهمه بی ابی بیکاری فراوان کم بودجه

    • بدون نام

      اختلاف در پنج سال اول عادیه...فقط باید به دختر وپسرا راه حل اختلافات و همدلی و درک همدیگه رو آموزش داد...ان شاالله همه ی زوج های جوان خوشبخت باشن

    • نو بخت

      روحانی سکه را گران کرد تا آمار طلاق را هم افزایش بده تا در کارنامه موفقیت هایش ثبت شود.

    • بدون نام

      فقدان شغل حتی با درامد کم برای جوانها،توقع بالا دختر خانمها از مرد داشتن خانه وخودروی مناسب درابتدای زندگی نتیجه ان غیر از طلاق و زندانی شدن مرد،ازاد شدن زن وتازه عشق وحال زن با این وان چون درحال حاضر زن مطلقه بیشتر طرفدار داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج