۷۶۹۳۰۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

لغو قانون «منع آمد و شد» در بصره

با آرام گرفتن اوضاع در استان بصره، مقامات عراقی از لغو قانون منع آمد و شد در این منطقه خبر دادند.

خبرگزاری فارس: با حاکم شدن آرامش در بصره و فروکش کردن ناآرامی‌ها در این شهر، مقامات عراقی قانون «منع آمد و شد» در بصره را لغو کردند.

تصمیم مقامات عراقی برای لغو محدودیت‌های عبور و مرور در بصره پس از آن بود که غروب شنبه بدون ناآرامی و اقدامات خرابکارانه عده‌ای ناشناس طی روزهای قبل، سپری شد.

فرماندهی عملیات بصره از روز پنجشنبه به دلیل اغتشاشات و خرابکاری‌های عده‌ای سودجو که به میان معترضان نفوذ کرده بودند، در این شهر قانون منع آمد و شد اعمال کرده بود.

ناآرامی‌ها در شهر بصره عراق که از اعتراضات به وضعیت نامناسب خدمات در این شهر از سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شد در روزهای اخیر به شدت به خشونت کشیده شده است. این ناآرامی‌ها تا کنون ۹ کشته و ده‌ها زخمی به جا گذاشته است.

تظاهرات‌ اهالی استان بصره عراق در اعتراض به وضعیت بد خدمات‌رسانی اواخر هفته قبل تشدید شد و افراد ناشناس در واکنش ادعایی به کشته و زخمی شدن شماری از تظاهرات‌کنندگان، ساختمان استانداری بصره را به آتش کشیدند.

اعتراض‌ها و ناآرامی‌ها در این استان، تنها در روز جمعه دو کشته و ۴۵ زخمی به همراه داشته است. آتش زدن بیمارستان آموزشی، شنیده شدن صدای انفجار مهیب در نزدیکی تظاهرات، حمله برخی افراد ناشناس به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره و به آتش کشیدن آن با وجود اعلام حکومت‌نظامی در این شهر، موجب تشدید ناآرامی در بصره شده است.

عضو شورای استانداری بصره با کم‌اهمیت دانستن نشست امروز پارلمان عراق تاکید کرد نخست‌وزیر عراق خود بخشی از توطئه جاری علیه این استان است.

شبکه ماهواره‌ای «العهد» عراق شنبه به نقل از منابع اختصاصی فایل‌‌های صوتی منتشر کرد که حکایت از آن دارد که سرویس استخبارات عربستان سعودی در حوادث چند روز گذشته استان بصره عراق دست دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نگران مردم بصره بودیم خوب دمشون گرم که مشکلشون رفع شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج