جاباما
۷۶۹۴۷۱
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

کلانتری: تکلیف فعالان محیط زیست را روشن کنید

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تعیین تکلیف بازداشتی‌های محیط زیستی را که بهمن سال گذشته به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اند، خواستار شد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تعیین تکلیف بازداشتی‌های محیط زیستی را که بهمن سال گذشته به اتهام جاسوسی بازداشت شده‌اند، خواستار شد.

عیسی کلانتری افزود: ما نمی گوییم این افراد را آزاد یا اعدام کنند بلکه خواستار تعیین تکلیف آنها هستیم و این بخشی از حقوق شهروندی ماست.

کلانتری: تکلیف فعالان محیط زیست را روشن کنید

وی اضافه کرد: قرار بوده درباره این بازداشتی ها تا پایان تابستان تعیین تکلیف شود اما این افراد هنوز دادگاهی نشده اند.

کلانتری افزود: ما از قول وزیر اطلاعات گفتیم که این افراد جاسوس نیستند و وزیر اطلاعات تنها مرجع رسمی اعلام جاسوس بودن افراد است که در این زمینه هم به طور رسمی اعلام کرده که این افراد جاسوس نیستند.

رئیس سازمان محیط زیست پیش از این نیز درباره بازداشتی های محیط زیست گفته بود: دولت کمیته چهارنفره ای برای رسیدگی به وضعیت بازداشتی های محیط زیستی تشکیل داده بود که بررسی های آنها نشان داد هیچ مدرکی دال بر جاسوس بودن آنها وجود ندارد اما قوه قضاییه معتقد است که مرجع اظهار نظر در این زمینه است و دیگران دخالت نکنند.

وی درباره وضعیت این بازداشتی ها هم گفته بود: این افراد در بند هستند البته وضعیتشان تا حدودی بهتر شده است، خانواده های آنها هم درخواست کرده اند که دادگاه آنها علنی برگزار شود و امیدواریم تا پایان تابستان تعیین تکلیف شوند.

بهمن سال96 هفت فعال محیط زیست و پس از آن نیز تعداد دیگری بازداشت شدند که جاسوسی از اتهامات مطرح در این زمینه بود.

سه ماه بعد و در اردیبهشت امسال تعدادی از فعالان محیط زیست نامه ای را به رئیس جمهوری نوشتند و خواستار تعیین وضعیت 13نفر از کارشناسان حیات وحش و فعالان محیط‌ زیست ایران شدند.

این فعالان اعلام کردند که به رغم مراجعه مکرر خانواده‌های بازداشت ‌شدگان به نهادهای مربوطه، تاکنون پاسخ شفافی درباره اتهامات، وضعیت و محل نگهداری، همچنین سرنوشت بازداشت ‌شدگان در دست نیست. البته برخی از بازداشت ‌شدگان حداقل یک‌ بار با خانواده خود را ملاقات یا تماس کوتاه تلفنی داشته ‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • POOMPE

      تکلیف کی روشنه که به محیط زیست اشاره میکنی تا روحانی هست باید معجزه شود آقای کلانتری

      پاسخ ها

      • سعید

        یکی از شوت ترین افراد مسئول کشور که با بولد کردن و اغراغ در مورد بی آبی کشور و به بهانه محیط زیست دنبال نابودی کشاورزی و وابسته کردن کشور به واردات غذای مردم از خارج(درحالی که هزاران سال مردم ایران غذای خودشونو خودشون کشت میکنن) ، همین شخص شخیص آقای عیسی کلانتری هستند!

      • بدون نام

        خود این کلانتری عامل نابودی محیط زیست ایرانه. باورم نمیشه همونطور که در بچگی مدام قیافه اینو می دیدم هنوز هم باید ببینم .کاملا مشخصه یک باند مملکت رو در چنگ گرفتند و روز به روز بدبخت تر می کنند ما رو

    • پاکدل احمدی

      چ بلایی دارن سر محیط زیست کشور میارن ...

    • بدون نام

      محیط زیست منحل بشه بهتر ه دلیل هم داریم : اگر اطراف مرز ها یا از راه بیابونی یه نفر بخواد یه پیت روغن کمک کنه به نیازمندی در عراق یا شهرهای خودمون و تمایل نداشته باشه کسی ببیندش !!! خب این محیط زیستی ها میبین و اجر کار از بین میرود

    • ناشناس

      احتمالا این فعالان محیط زیست در حال تحقیق و جستجو در مناطقی از کشور بودند و سهوا و بدون غرض به یکی از پایگاه های سری و نظامی برخورد کردند و افشای آن محل می تواند خطرات زیادی برای امنیت کشور داشته باشد!!!! البته این حدس بنده می باشد و شاید دلایل دیگری نیز باشد به هر حال خسروان بهتر دانند!!!

    • بدون نام

      من فندک ندارم . رو من حساب نکنید

    • عزیز

      شاید هنوز احتراف نکردن شاید هم چیزی وجود نداره .شاید .....

    • Mjkb

      تکلیف جاسوسها چه ربطی به کلانتری داره؟

    • بدون نام

      خوب این جاسوسان چه بلایی که سر محیط زیست آوردند باید اینو توضیح بدی اقای کلانتر وچه قدر خسارت زداند وکار مفیدشان چه بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج