۷۶۹۵۵۰
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

چرا نقدینگی مردم صرف خرید سکه و ارز می‌شود؟

معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون گفت: سه مشکل اساسی کشور در شرایط کنونی، تهدید شدید خارجی، تضعیف رابطه بین مردم و دولت و نبود همکاری‌های جمعی به خاطر افت سرمایه‌های اجتماعی است.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در امور تعاون گفت: سه مشکل اساسی کشور در شرایط کنونی، تهدید شدید خارجی، تضعیف رابطه بین مردم و دولت و نبود همکاری‌های جمعی به خاطر افت سرمایه‌های اجتماعی است.

سید حمید کلانتری در هفتمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به این که ریشه یابی مسائل و مشکلات به صورت مشارکتی و با خرد جمعی دقیق‌تر صورت می‌گیرد، گفت: ما می‌توانیم با تشکیل جلسات و کارگروه‌های تخصصی، مشکلات را جامع‌تر و بهتر شناسایی و حل و فصل کنیم. بخشی از جمعیت کشور در استان یزد حضور دارد که خوشبختانه از نظر فرهنگی، دانشگاهی، علمی، صنعتی و اقتصادی موفق هستند .

وی با بیان این که در استان یزد یک محدودیت به نام آب وجود دارد، خاطر نشان کرد: این محدودیت قطعاً برای یزدی‌ها تبدیل به یک فرصت شده است و یزدی‌ها به خاطر این محدودیت، خلاقیت و نوآوری را در خود تقویت و آن را تبدیل به یک سرمایه کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان این که همه ما اعتقاد داریم که فرهنگ تعاون باید به درستی نهادینه شود، گفت: تعاون به عنوان یک اصل اقتصادی می‌تواند نقدینگی زیادی ایجاد کند. اگر تعاون به مفهوم واقعی در کشور اجرا شود می‌توانیم سرمایه‌های اندک و سرگردان را جذب کنیم تا نقدینگی مردم به جای خرید سکه و ارز، وارد چرخه تولید شود.

علی زینی‌وند، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار یزد هم در این جلسه بیان کرد: با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید و تلاش‌های معاون وزیر در امور تعاون، گفتمان‌سازی مناسبی در این حوزه صورت گرفته است اما ضروریست به شکل همگانی نسبت به نهادینه سازی و اعتمادآفرینی برای تقویت روحیه تعاون در تمام بخش ها تلاش شود .

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و دغدغه‌های واحدهای صنعتی استان به صورت کامل شناسایی و ارزیابی شده است و بر این اساس نیز برای حل مشکلات حوزه پتروشیمی، فولاد، ماشین آلات و سایر مواد اولیه اقدامات و رایزنی‌هایی در سطح ملی و استانی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده برای بهبود مشکلات اقتصادی، برخی از نیازها در حد توان تامین و با تاکید بر شفاف‌سازی معاملات بورس و واگذاری اختیار به استان در توزیع مواد پتروشیمی براساس بانک اطلاعاتی طراحی شده، امید است به زودی امکان انجام اقدامات جدیدی نیز صورت گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا،،؟
      آدم نادان هرروز پولمون داره بی ارزش تر میشه ، اگر کاری کنید که این اتفاق نیفته ،سکه و طلا به چه درد میخوره

    • بدون نام

      چون به ریال چاپ دولت اعتماد ندارند

    • بدون نام

      بهترین سود رو در این دو قلم چیز می بینند ودارایشون دست خودشون هست چه سود بالاتر ازاین از بانکهای میلیاردی وام می گیرند باش سکه ودلار می خرند کلی سود نصیبشون میشه

    • بدون نام

      پول زیادی در گشور پخش کردید و مردم نگران از افت ان این پولها در مسیر درست بکار اندازید وثروت ایجاد کنید.
      پول هست بیکار هست دنیایی کار فقط مدیر میخوایم

    • بدون نام

      چون دولت هر روز پول چاپ میکنه وارزش را مییاره پایین مردم مجبور ند سکه طلا ودولار بخرند تا ارزش سرمایه اشان حفظ شود چون با نگه داری ریال سرمایه شان هرروز پایین میاید

    • امین

      تمام این مشکلات بخاطر سیاست های غلط بانک هاست

    • بدون نام

      برای حفظ ارزش پول در شرایطی که تورم بیش از بهره بانکی است، بهترین راهکار خرید سکه و دلار هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج