۷۷۰۲۷۴
۲۹ نظر
۵۰۰۰
۲۹ نظر
۵۰۰۰
پ

مالک پرادعای تراکتورسازی در دردسر جنجالی

زنوزی اکنون با هدایت سه تیم در فوتبال ایران به مرد خبرساز جامعه ورزش تبدیل شده است.

ایلنا: محمدرضا زنوزی، سال‌ها مالکیت باشگاه گسترش‌فولاد را برعهده داشت. تیمی بی هوادار که مشخص نبود چرا مالک آن وارد فوتبال شده و چه هدفی را دنبال می‌کند. حامی مالی گسترش‌فولاد، هواپیمایی آتا بود. شرکتی که مالکیت آن را مالک باشگاه برعهده داشت.

تنها عنوان گسترش‌فولاد، با آن هزینه‌های سرسام‌آور، حضور در فینال جام حذفی همراه با فرهاد کاظمی بود. اتفاقی که اگر آن را کنار چندین سال هزینه بی‌حساب و کتاب در باشگاه گسترش‌فولاد بگذاریم، نه یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود و نه عنوانی قابل توجه.

با پایان لیگ هفدهم، تراکتورسازی به بخش خصوصی واگذار شد. زنوزی بخش اعظمی از سهام این باشگاه قدیمی و پرطرفدار را خرید و وارد بازار نقل و انتقالات شد. او البته با حضور در تراکتورسازی، گسترش فولاد را رها نکرد. ابتدا نام این باشگاه را به ماشین‌سازی تغییر داد و سپس عوامل خود را در بخش‌های مختلف مدیریتی و فنی به کار گرفت. نمونه‌اش هوشنگ نصیرزاده که فصل قبل مدیرعامل گسترش‌فولاد بود و حالا ماشین‌سازی.

زنوزی در اتفاقی عجیب و در بی‌قانونی فوتبال ایران، مالکیت دو باشگاه لیگ برتری را برعهده گرفت. یکی علنی و دیگری نامحسوس و پشت پرده. این اتفاق را می‌توان با ذکر چند نکته اثبات کرد. یکی از آنها اسپانسری است که از باشگاه ماشین‌سازی حمایت می‌کند. نامی که روی پیراهن این تیم دیده می‌شود؛ هواپیمایی آتا که متعلق به زنوزی است و مالکیت آن را مالک باشگاه تراکتورسازی برعهده دارد.

دیگر نکته‌ای که دور زدن قانون توسط زنوزی را ثابت می‌کند، انتقال ساده و بی‌دردسر بازیکنان و مربی تراکتورسازی به ماشین‌سازی است. وقتی فیروز کریمی از هدایت ماشین‌سازی کنار رفت، رضا مهاجری جانشین او شد. مدیر فنی و سرپرست سابق تراکتورسازی که با تصمیم جان توشاک، حق نداشت با این تیم پرطرفدار همکاری کند.

انتقال بازیکنانی نظیر محمد اهل‌شاخه و هری فورستر که در تراکتورسازی و هفته‌های ابتدایی نیز بازی کردند، نکته دیگری است که نشان می‌دهد زنوزی همچنان مالکیت باشگاه ماشین‌سازی را بر عهده دارد. باشگاهی که خانه دوم بازیکنان مازاد تراکتورسازی محسوب می‌شود.

به ماشین‌سازی، حالا باشگاه نود ارومیه را نیز باید اضافه کرد. تیمی که در لیگ یک حضور دارد و از ۴ بازی تنها یک امتیاز به‌دست آورده. گفته می‌شود این تیم نیز تحت مالکیت زنوزی اداره می‌شود، چون روی پیراهن نود ارومیه هم هواپیمایی آتا تبلیغ شده.

یعنی زنوزی در لیگ برتر و لیگ یک، سه باشگاه را اداره می‌کند که این اوج بی قانونی در فوتبال ایران را نشان می‌دهد. اتفاقی که نمونه‌اش را هیچ جای جهان نمی‌بینیم. مگر اینکه یک مالک، چند تیم در لیگ‌های مختلف یا سطوح گوناگون یک کشور داشته باشد.

نکته اصلی اما تیم‌داری زنوزی در دو باشگاه لیگ برتری است. برای فدراسیون، یا این مساله اثبات نشده یا نمی‌‌خواهند اثبات شود. اتفاقی که بخصوص در بازی رو در روی دو تیم، بیشتر از همیشه ذهن‌ها را به سمت بی‌قانونی می‌کشد و همه چیز را زیر سوال می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      اقای ادمین خان اولن این دوباشگاه کاملن ازهم مجزا هستن و تمامی عوامل اجراییشونم متفاوته دومن شما که دم از قاتون میزنی چرا استقلال پرسپولیس سالهاست بطور مشترک زیر نظر وزارت ورزش فعالیت میکنن؟؟؟سومن مگه ایرانسل اسپانسر مشترک استقلال پرسپولیس نیس؟؟؟؟اول اینارو جواب بده بعد یاوه گویی کن.تراکتور خاری شده درچشمان شما پانفارسها ولی ما باتمام وجود ازتیم ومالک تیم حمایت میکنیم و هرچقدر هم حاشیه درست کنید بیشتر وابسته ی تیممون میشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا مهدی داداش لطفا از کلماتی مثل پانفارس و غیره استفاده نکنید اینجور حاشیه ها همیشه تو فوتبال بوده و خواهد بود ولی استفاده از این جور کلمات اصلا درست نیست.

      • بدون نام

        ...
        بی فرهنگ.هر چی میشه پای فارس و ترک رو میاری وسط.

    • بدون نام

      با احترام به هواداران تراکتور سازی باید بدونیم تراکتور سازی سالهاست تو فساد غرق شده چه زمانی که دست سپاه بود چه الان که دست زنوزی افتاده.

      پاسخ ها

      • زنوزی امپراطور خار چشم ششتقلال لجن پولیس و شعله زرد

        برو خوشگلم برو ک تا یکی دوهفته دیگ مدرسه ها باز میشه برو ب درس و مشقت برس ،،فساد تیمهای اجن پولیس و ششتقلال و شعله زردن ن تراختور کبیر

    • بدون نام

      چه عیبی دارد که بخش خصوصی در فوتبال سرمایه گذاری کنه؟ از دولتی ها چه خیری دیدیم؟ کاش بیاد استقلال و پرسپولیس م بخره و از دست وزارت ورزش نجات بده

    • زنوزی امپراطور خار چشم ششتقلال لجن پولیس و شعله زرد

      برید بمیرید ک نمک نشناسید همین زنوزی اگ هواپیمای اختصاصی در اختیار تیم ملی نذاره تیم ملیتون باید با گاری بره ب مسابقات نمک نشناسهای بی ریشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا تو بااین طرز حرف زدنت ریشه هم داری؟؟!!!!!!!
        افرادی مثل تو هستند که مرام و معرفت ترک های ایران عزیز رو زیر سوال میبرن هرچند مطمعنن خود ترکهای عزیز هم آدمهایی مثل تورو قبول ندارن.

      • ایرانی.

        تیم ملی مون یاتیم ملیتون؟ شماهاکه تعصبی به ایران ه پناهتون داده ندارید.توبازی سولاختورتوتهران ملیونهانفردیدن که شماوطن فروشازیرپرچم اربابتون ترکیه اید.

    • بدون نام

      حالا حالاها باید کونتون بسوزه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چراحرف چرت میگی؟ بنده خداراست میگه تراکتور چندساله دارهزینه میکنه ولی ننیجه ای نگرفت .ترکتوارهمیشه جزو چهارتیم بالای جدول بود ولی چندفصل که ازمیانه جدول بالا نمیومد بااین همه بازیکنان درجه یکی که بعنوان سرباز ومجانی برای تیم بازی میکردن ولی هزینه تیم بازهم بال بود وبدون نتیجه

    • علی

      نویسنده مطلب شدیدا محتاج پماد می باشد

    • ناصر

      باز خدا را شکر که امثال زنوزی را داریم تا در این وضعیت اقتصادی اینقدر در فوتبال هزینه می کنند.
      بهتره مجلس شورای اسلامی به پولهای بیت المال که بدون حساب و کتاب در استقلال و پرسپولیس خرج می شود رسیدگی و ورود پیدا کند.

    • بیخیال

      به شما چه
      چون خودتون نمی‌تونید دارین سنگ اندازی میکنید
      واقعا خاک بر....

    • بنده خدا

      آخه به شما چه ربطی داره.چرامی خواین تراکتور رو به حاشیه بکشین.چرا چشم دیدن تراکتور آذربایجان رو ندارین.حسودای کثافت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این طرز حرف زدن واقعا از چه شخصیتی میتونه باشه

      • بدون نام

        سلام..والله از وقتی تراکتور اومد لیگ برتر شعار علیه ایران رسم شد..بی نظمی..بی احترامی به تیم ها در تبریز..دست کشورهای غربی رو واسه ضد فوتبال بستید..بازیکنان رو واسه سربازی گرفتید بدون زحمت...برید دعا کنید مثل استیل آذین نشید

    • بدون نام

      خودت رو ناراحت نکن دکل نفتی به اون عظمت دزدیده شد خبری از دزدش نشد سه تا باشگاه داشتن که چیزی نیست تو این مملکت داره خدمت رسانی میکنه به ملت همیشه در صحنه خخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی خودتو خیلی روشنفکر میدونی؟

    • هیچ بی نام

      حالا بگیم این حرف راست باشه دولت چند تیم رو اداره میکنه این حقه پس دولت هم باید یک تیم رو اداره کنه

    • بدون نام

      نمیدونم چرا اینهنه مافیا بازی فقط باید از تراکتور بروز کنه
      پول رو از این جیب در اوردن ودر جیب دیگر کردند و فقط اسامی عوض شده ؟ و تا سازمان و ارگانی مثل صاحب قبلی تراکتور پشتشون نباشه نمیتونن اینکارو کنن

    • g

      پس چرا وزارت ورزش دوتیم داره. چرا نفت سه تیم داره. به نظرم نویسنده این مطلب فقط یه هوارداره. همین. خاک تو سره بی سوادت.

    • بدون نام

      دوستان بزرگوار
      اینجا ایران است و هر غیر ممکنی ، ممکن!!!!

    • تراکتور

      بدبختا سنگ تراکتور خیلی سنگین لهتون میکنه دیگه کسی نمیتونه چپ نگاه کنه تراکتور رو چون اذر بایجان افتخاردی

    • بدون نام

      بسوزید و بسوزید من استقلالی ام و از لنگیا و استقلالی ها میخام که نسوزن .ببینم مگه تو اروپا دولت داره تیم اداره میکنه؟ حالا که تراکتور حرفه ای شده ،لیگ حرقه ای شما اجازه نمیده.حداقل تراکتور از بیت المال پول نمیدزده

    • R

      دقیقا کجاتون میسوزه؟

    • بدون نام

      نمیدونم این کینه ورزی و شیطنتهای موزیانه بعضی از رسانه ها تا کجا پیش میخواد بره

    • بدون نام

      درکل اکثریت رسانه ها فقط حامی دو تیم پایتخت هستند و تلاششون بیشتر به حاشیه بردن سایر تیمهای بزرگ فوتبال کشور هستش

    • بدون نام

      ۶ امتیاز تراختور از ماشین سازی قطعیست!!!!

      گااااااوبندی!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج