۷۷۰۴۱۰
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

ماجرای احتکار پنج هزار خودرو توسط یک خانواده

چندی پیش بود که خبر احتکار خودروهای تولید داخل توسط یکی از نمایندگان مجلس منتشر شد؛ هر چند خودروسازان این موضوع را تکذیب کردند، با بسته شدن سایت های فروش خودروسازی ها، موضوع احتکار برای افزایش قیمت خودروهای تولیدی این خودروساز قوت گرفت.

تابناک: چندی پیش بود که خبر احتکار خودروهای تولید داخل توسط یکی از نمایندگان مجلس منتشر شد؛ هر چند خودروسازان این موضوع را تکذیب کردند، با بسته شدن سایت های فروش خودروسازی ها، موضوع احتکار برای افزایش قیمت خودروهای تولیدی این خودروساز قوت گرفت.

با این حال در روزهای گذشته، خودروسازها یکباره برای پیش فروش برخی خودروهای خود ـ که در گذشته بازار چندانی نداشت ـ اعلام آمادگی کردند و حتی یکی از این خودروسازها در زمان اندکی، توانست حدود ۵۰ هزار خودرو را پیش فروش کند.

اما این اقدام خودروسازی ها هم نتوانست در روزهای پر التهاب بازار، دردی از کسی دوا کند و نه تنها قیمت خودروها کاهش پیدا نکرد، بلکه شائبه احتکار خودرو را نیز نتوانست بی اثر کند.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنان بر این باورند که خودروسازی ها با احتکار خودرو، قصد برهم زدن بازار را دارند و آنقدر این کار را ادامه می دهند تا مجوز افزایش قیمت از دولت را دریافت کنند.

نکته جالب این که همین قضیه عینا در مورد خودروهای وارداتی نیز در حال انجام است و در واقع مافیای واردات خودرو با احتکار خودروهای وارداتی، آنقدر بازار را تشنه نگه می دارند که قیمت های نجومی را افزایش داده و سپس محصولات وارد شده را به بازار عرضه کنند.

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی که پیشتر گفته بود پنج خانواده، محور اصلی واردات غیر قانونی خودرو هستند، امروز از کشف و شناسایی بیش از ۵ هزار خودرو با ثبت سفارشات غیر قانونی در گمرک سلفچگان توسط دستگاه های امنیتی پرده برداشت.

امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار کرد: در این پرونده ی بیش از ۵ هزار خودروی خارجی لوکس، یکی از خانواده های بزرگ وارد کنندگان خودرو توقیف شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی افزود: این خانواده بزرگ، گمرکات دولتی را به پارکینگ های شخصی جهت واردات غیر قانونی خودرو تبدیل کرده اند. این در حالی است که افرادی که در حوزه واردات بی رویه و سفارش های غیرقانونی خودرو اقدام به واردات می کردند، شناسایی شده و پرونده های آنان و نیز چهار خانواده دیگر واردکننده خودرو در شعبات مراجع قضایی در حال رسیدگی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خودروهای قاچاق با محوریت پنج خانواده بزرگ با دسترسی به اطلاعات و تبانی های سازمان یافته وارد می شوند.

خجسته بیان داشت: با این اوصاف، باید مابقی شرکت های فعالی که در حوزه واردات خودرو، زیرمجموعه این ۵ خانواده هستند، تعیین تکلیف شوند. همچنین دادگاه های این افراد برای شناسایی افراد ذی نفوذ در ثبت سفارشات خودرو و واردات خودرو در گمرک و وزارت صنعت مشخص و دادگاه آنان علنی برگزار و افراد مرتبط با این افراد به مردم اعلان شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر یکبار گوش همچین افرادی بریده شود وزیر مجموعه هایشان در ادارات وسازمانها شناسایی واز کار برکنار وزندانی شوند الله وکیلی ببینید دیگه احتکار ودزدی میشه یا نه،یکبار فقط یکبار!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون خانواده خهنواده دکتر ارنست است
        بابا ول کنید

    • بدون نام

      الان یک سال میگن این خانواده احتکار کردند آیا واقعا تو این یک سال هنوز وقت این که اینها مجازات شدید بشوند نرسیده چرا این پروندها رو اینقدر کش میدید.

    • بدون نام

      پیگیری بی نتیجه.؟!!!!

    • بدون نام

      یک خانواده مگر می تواند بدون فساد اداری آن هم در رده بالای حکومتی این حجم خودرو را احتکار کند ، وقتی مردم این بی قانونی ها را می بینند برای اینکه از غافله عقب نمانند به بازار سکه و ارز و خودرو هجوم می آورند. تا وزرا و مدیران دست از فساد بر ندارند وضع همین هست .

    • ح

      اگر دولت اجازه واردات خودرو با تعرفه خیلی پائین را آزاد کنه نه تنها قیمت خودروهای خارجی بلکه تولیدکنندگان داخلی هم مجبورند خودروهای خودرا باقیمتی به مراتب کمتر از این عرضه نموده و برای این مردم خیانت نکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نامردهااینمردم هم خدای دارند انشالله چنان آتشی بجونتون بیفته که گناه این مردم جلوی چشمتان ظاهرشود

      • بی نام

        اگر واردات را تسهیل کند آنوقت این خودرو های بی کیفیت راکسی می خرد بعد شرکتهای خودرو سازی متعلق به دولت است از فروش هر خودرو سهم می برند هیچ آدم عاقلی به ضرر خود کاری نخواهد کرد

      • ع.م

        اونوقت این خونواده های بدبخت و فقیر و غیرسرشناس و غیرحکمتی، از کجا پول و دلار و سرمایه چند هزار میلیاردی، به جیب بزنند؟.

    • محمدمهدی عسکری

      اعدام باید گردد.

    • بدون نام

      کره خر ها .

    • بدون نام

      دولت در سود خودرو سازان شریک است .
      دولت شریک دزد و رفیق قافله است.

      کثیف تر از همه خود دولت است .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظر من چه اهمیتی داره

      • a

        بابادولت بیگناه است قدرت دست افرادی دیگه ای است اگرمیتونی قدرت قانونی دولت رابهش برگردونی روحانی یه عمرنوکریتومیکنه

    • بدون نام

      اسم فامیل انها احتمالا
      ب ت زخ دس

    • بدون نام

      اگر دولت راست میگوید ۱۰ روز مرز را باز کند ببینید کسی تف رو ماشینهای ایرانی میندازه

    • مهدی

      البته به ظاهر یک خانواده است ولی در واقع هزار فامیل است، مردم دیگه از شنیدن این نوع اخبار تعجب نمیکنند و براشون عادی است، فقط منتظرم ببینم کی اذعان خواهد شد که فساد همگانی شده نه موردی، به این وضع فساد میگند سیستماتیک یا همون همگانی خودمون!

    • دنیا

      مملکتی که اینقدر غنی غنی تر میشه فقیر فقیرتر میشه باید گل بگیری خدا ی روزی تقاص ای مردمه میگره

    • بدون نام

      پیش فروش به این شکل درست نیست چون خیلیها امکان شرکت در آنرا پیدا نمی کنندمردم باید با اسایش خاطر و در فرصت مناسب در سایت ثبت نام کنند و بعد بین ثبت نام شده ها قرعه کشی شود در اینصورت رانتها و سوء استفاده ها به حداقل می رسد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج