۷۷۰۴۶۴
۱۶ نظر
۵۰۰۷
۱۶ نظر
۵۰۰۷
پ

صالحی: برنامه هسته‌ای ما قدرتمندتر می‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران ضمن هشدار درباره عواقب جدی سوء قصد به دانشمندان هسته‌ای ایران، اعلام کرد اگر برجام فرو بپاشد، برنامه هسته‌ای تسریع و تقویت خواهد شد.

خبرگزاری فارس: «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (سه‌شنبه) وعده داد در صورت فرو پاشیدن برجام، ایران نیز برنامه هسته‌ای خود را مجددا تسریع و تقویت خواهد کرد.

صالحی در مصاحبه با آسوشیتدپرس ضمن ابراز امیدواری برای دوام آوردن توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی اما تاکید کرد که در غیر این صورت، برنامه هسته‌ای ایران به جایگاهی قدرتمندتر از گذشته رسانده خواهند شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی در این‌باره تاکید کرد: «اگر مجبور شویم که به عقب بازگردیم و از توافق هسته‌ای خارج شویم، قطعا به جایی که پیش از (حصول) آن بودیم، برنمی‌گردیم. ما در موضع بسیار بسیار بالاتری قرار خواهیم گرفت».

وی با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای، گفت این اقدام ترامپ، او را در طرف بازنده میدان قرار داده است. صالحی توضیح داد: «گمان می‌کنم که (ترامپ) در طرف بازنده قرار دارد زیرا او منطق قدرت‌طلبی را دنبال می‌کند. او فکر می‌کند میتواند (با این روش)‌ برای مدتی ادامه دهد اما قطعا او از خروج (از برجام) سودی عایدش نخواهد شد».

رئیس سازمان انرژی اتمی هشدار داد عواقب سخت و جدی در انتظار کسانی خواهد بود که بخواهند با اقدامات تروریستی و خرابکارانه، دانشمندان هسته‌ای ایران را هدف قرار دهند.

صالحی در ادامه افزود: «این توافق می‌توانست راه را برای اعتمادسازی و اطمینانی (که نسبت به آمریکا) از دست داده‌ایم، هموار کند».

وی همچنین جزئیاتی درباره اقدامات ایران برای ساخت تاسیسات جدیدی در سایت غنی‌سازی نطنز که می‌تواند سانتریفیوژهای پیشرفته‌تری تولید کند، ارائه کرد.

ترامپ اردیبهشت ماه امسال با متهم کردن ایران به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی، مخفی کردن «ابعاد نظامی برنامه هسته‌ای» و دخالت در امور کشورهای منطقه، خروج آمریکا را از برجام اعلام کرد. وی همچنین گفت که تحریم‌های پیشین هسته‌ای و تحریم‌های سخت‌تر در بازه ۹۰ تا ۱۸۰ روزه علیه ایران باز خواهند گشت.

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان در تیرماه سال ۱۳۹۴ به توافقی دست یافتند که قرار بود در ازای ایجاد محدودیت در بخش‌هایی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، همه تحریم‌های بین‌المللی و یکجانبه مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهرام خان

      اسم برنامه هسته ای که میاد تن و بدن آدم میلرزه!
      شماها اگه یه مدت خفه خون بگیرین و حرف نزنین،تمام مسائل عالم و آدم حل میشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت کرم

    • بدون نام

      غلط زیادی نکنید

    • گوسفند

      به نام خدا فردا دو هزار تومان دلار گران میشود مرسی اقای صالحی جان

    • سعیدا

      شما بتن بریز

    • هادی

      از فردا باز هم قدرت خرید مردم کمتر میشه

    • بدون نام

      مرگ برستمکار...

    • بدون نام

      مبارکتون باشه ملت که از این همه تلاش شما خیری ندیدن!

    • بی نام

      وقتی امریکا به وعده های خودش عمل نمیکنه وداره بقیه کشورها روهم برعلیه ایران تحریم میکنه اینم بهترین کاریه که میشه کردچرا باید ازحق مسلم خودمون بگذریم

    • ویدا

      بابا با این انرژی هسته‌ای دهن ملتو سرویس کردین بسه دیگه.خودتونم که عین خیالتون نیست مردم تاوانشو میدن

    • بینام

      این دروغی که گفتی راست بید

    • بدون نام

      مرده شور برنامه هسته ای وخودتون ببره

    • بدون نام

      بیش از بیست و پنج سال است که آنرژی هسته ایی در ایران مطرح است ومیلیارها میلیارد پول وارز هزینه شده است ودر این رابطه مردم فقیرتر شده اند وحال سؤال این است که در این مدت بجز ضرر چه دستاوردی برای ایران داشته بخدا ما انرژی هسته ایی نمی خواهیم ما می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم رونق اقتصادی داشته باشیم قدرت تولید صنعتی داشته باشیم جناب دکتر با فرمایش شما بر گرانیها وگرانی ارز وبر آشفتگی بازار افزوده شد لطفا...... شید

    • کارمند

      چه فایده؟
      فقر و بدبختی وفساد و فحشا بیشتر جامعه را فراگرفته شما در فکر چی هستید؟مگرنه اینکه باید خدمتگذار مردم باشید؟

    • بدون نام

      هسته ای را دادید ولی در عوض جز عمل یک طرفه به تعهدات ایران چیزی عایدتان نشد و گول حرفهای شیطان بزرگ را خوردید که الآن این همه بدبختی و مصیبت را به دنبال آورده به خاطر عدم توجه به نصایح دلسوزانه رهبر انقلاب

    • بدون نام

      آخرش هم باید می گفتی همینی که هست گور بابای مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج