۷۷۰۶۷۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نیمکت‌های جذاب‌تر از مستطیل سبز

سرمربیان بیگ‌سیکس پس از گذشتن ۴ هفته از لیگ برتر انگلیس هرکدام حال و شرایط متفاوتی دارند.

خبرورزشی" ژوزه مورینیو در بحران، یورگن کلوپ و پپ گواردیولا در روز‌های خوب، اونای اِمری و مائوریتسیو ساری در حال وفق پیدا کردن با شرایط جدید و مائوریسیو پوچتینو در حال تکرار. سرمربیان بیگ‌سیکس پس از گذشتن ۴ هفته از لیگ برتر انگلیس هرکدام حال و شرایط متفاوتی دارند. نگاهی به وضعیت این ۶ نفر در هفته‌های ابتدایی فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ لیگ برتر انگلیس می‌اندازیم.

چه تغییری کرده‌اند؟

پپ گواردیولا: اگر شکست تلقی نکنیم، او برای تثبیت تیمش تصمیم گرفت فقط ریاض محرز را به ترکیب تیمش اضافه کند. به نظر می‌رسد گواردیولا تغییر تاکتیکی بزرگی در تیمش انجام نداده، اما ترکیب جوان تیمش یک سال باتجربه‌تر شده است. از سال قبل با یکدیگر آشناتر شده‌اند و راحت‌تر بازی می‌کنند. پپ تأکید زیادی روی روش‌های همیشگی خودش دارد و تغییر زیادی برای گزارش دادن، نداریم.

یورگن کلوپ: تغییر بزرگ برای کلوپ استعداد بزرگی است که درون دروازه در اختیار دارد. اشتباه وحشتناک آلیسون برابر لستر را فاکتور بگیریم و همچنان او را یک سنگربان مطمئن بدانیم. نبی کیتا قدرت خط میانی را بیشتر کرده و در حمل توپ تبحر خاصی ندارد. اگرچه هنوز فابینیو در ترکیب لیورپول جا نیفتاده و باید برای دیدن توانایی او صبر کنیم. لیورپول در مجموع همان تیم همیشگی با تکامل بیشتر است.

ژوزه مورینیو: از کجا شروع کنیم؟ بازیکنان؟ ترکیبِ مورینیو؟ یا سیستم منچستریونایتد؟ در انتخاب‌های آقای‌خاص هیچ سازگاری وجود ندارد و مدام تغییر می‌بینیم. ژوزه مورینیو نتوانسته بعد از ۲ فصل هنوز به یک ترکیب مناسب برای یونایتد برسد. این فصل فقط فرد را به عنوان بازیکن تراز اول جذب کرد که نسبتاً خوب بوده، اما تیمش نیاز مبرم به مدافع مستحکم دارد. چیزی که خودش هم می‌دانست، اما باشگاه خواسته‌اش را محقق نکرد.

مائوریتسیو ساری: با وجود عملکرد خوب در فوتبال ایتالیا، ساری موفقیتی با ناپولی کسب نکرد. در هر صورت او ماهیت فوتبال تهاجمی را تغییر داده، آبی‌ها بازی تیم‌شان را دوست دارند و بازیکن‌های چلسی دیگر شاهد سختگیری‌های بی‌مورد یک مربی مثل آنتونیو کونته نیستند. ۴ برد در ۴ هفته ابتدایی نشان می‌دهد رویکرد ساری در لیگ برتر انگلیس مثبت بوده است.

مائوریسیو پوچتینو: تغییر؟ پوچتینو و دانیل لِوی مالک باشگاه معمولاً به این واژه می‌خندند. «پوچ» شاد و خندان مقابل فشار رسانه‌ها مبنی بر جذب نکردن بازیکن جدید در تابستان پیش می‌رفت تا اینکه به سد سخت واتفورد برخورد. با این حال مربی آرژانتینی همچنان اعتقاد دارد با همین بازیکن‌هایی که دارد، می‌تواند به سوی موفقیت گام بردارد. شاید با مشاهده دوباره نمایش آن‌ها برابر یونایتد ما هم اعتقاد او را تأیید کنیم.

اونای اِمری: کلاً رژیم آرسنال تغییر کرد. امپراتوری ونگر فرو ریخت و اِمری برای رهبری آمد. شروع دشوار و بدی در آرسنال داشت، اما تلاش کرده با جذب برخی مهره‌ها در ترکیب تیم هم به تدریج تغییر ایجاد کند. برای اِمری قطعاً باید بیشتر صبر کنیم چراکه او جایی آمده که بیش از ۲ دهه یک مربی را روی نیمکت خودش می‌دید. فعلاً برای گلزنی تصمیم گرفته ترکیب تیمش را با دو مهاجم آرایش کند.

ارتباط با بازیکنان

پپ گواردیولا: «شما اگر من را می‌خواهید، می‌توانید از من متنفر باشید!» در مستند منچسترسیتی گواردیولا این را خطاب به بازیکنانش می‌گوید. به نظر می‌رسد با سختگیری‌های پپ کنار آمده‌اند و قوانین او در سیتی به خوبی اجرا می‌شود. گواردیولا به بازیکنانش نزدیک است و از این بابت سیتیزن‌ها خطری احساس نمی‌کنند.

یورگن کلوپ: یک بغل در غم و اندوه و در شادی. بازیکنان عاشق بازی کردن برای یورگن کلوپ هستند. مرد آلمانی یکی از بهترین‌ها در ارتباط گرفتن با بازیکن‌های فوتبال است. وقتی آلیسون اشتباه وحشتناکی می‌کند، می‌داند کلوپ حتی در میان گلایه‌هایش هم او را ستایش خواهد کرد. کلوپ رفتار درست با تیم را بلد است.

ژوزه مورینیو: شاید کسی به این مسئله توجه نکند که بخشی از مشکلات مورینیو متعلق به جدایی دست راستش روی نیمکت یعنی «روی فاریا» است. او رابط خوبی میان مورینیو و بازیکنان بود و حالا به نظر می‌رسد با رفتن فاریا رابطه آقای‌خاص با برخی بازیکنان سرد شده. مثال بارز این مسئله هم مشکل او با پوگبا است.

مائوریتسیو ساری: سیگار پشت سیگار؛ مسئله‌ای که در روز‌های ابتدایی حضور ساری در انگلیس خیلی به چشم آمده. با این حال اگر این خصوصیت منفی ساری را فاکتور بگیریم، به نظر می‌رسد بازیکن‌های چلسی با او بیش از کونته خوشحال هستند و شاید طراوت بازی تیم نقش مستقیم در این ارتباط داشته باشد.

مائوریسیو پوچتینو: هیچ شکایتی در باشگاه تاتنهام از مربی وجود ندارد. هر وقت با بازیکنان درباره «پوچ» صحبت کنید، فقط مربی‌شان را تحسین و ستایش می‌کنند. دقیقاً این نکته مهمی در تمدید قرارداد ستاره‌های تاتنهام است. آن‌ها می‌دانند در باشگاهی خوب با یک مربی منطقی و خوب هستند.

اونای اِمری: مربی اسپانیایی این فصل توپچی‌ها با بازیکنانش سیاستمدارانه برخورد می‌کند. وقتی اوبامیانگ و لاکازت هیچ‌کدام خوشحال نبودند، کاری کرد که هردو در بازی آخر برابر کاردیف لبخند به لب داشته باشند. هنوز برای قضاوت درباره ارتباط او با بازیکنان زود است، اما فعلاً همه چیز خوب پیش می‌رود.

سبک بازی

پپ گواردیولا: تیکی‌تاکا و مالکیت توپ مثل همیشه، مثل زمانی که روی نیمکت بارسلونا و بایرن‌مونیخ می‌نشست. ممکن است روش بازی تیم‌هایی مثل ولورهمپتون گواردیولا را نگران کند و امتیاز از دست بدهند، اما سیتی تحت هدایت او هیچ‌گاه عادت همیشگی را ترک نخواهد کرد و تلاش می‌کند تیم رقیب را به عقب براند.

یورگن کلوپ: سبک بازی تیمِ کلوپ کمی کارآمدتر از فصل گذشته شده. با نگاهی اجمالی به ۴ هفته نخست می‌بینیم اشتباهات کمتر شده و گل‌هایی که سرخ‌های مرسی‌ساید می‌زنند به راحتی پرپر نمی‌شوند. به یاد داشته باشید هنوز فصل طولانی و بهترین‌های لیورپول نرسیده و در پیش خواهد بود.

ژوزه مورینیو: تیم‌های ژوزه مورینیو همیشه حول محور سرمایه‌گذاری می‌چرخد. در خط دفاعی تیمش مشکل دارد و تکیه او در منچستریونایتد در فصول گذشته هم به استحکام دفاعی بوده است. تنها دلخوشی برخی از هواداران منچستریونایتد به مقایسه تیم او با تیم سال‌های ابتدایی سرالکس فرگوسن است و امید به بهتر شدن دارند.

مائوریتسیو ساری: چلسی حالا تبدیل به تیمی شده که دوست داریم بازی‌اش را تماشا کنیم. مائوریتسیو ساری به بازیکنانش آزادی عمل بیشتری می‌دهد و می‌بینیم که آزار، پدرو و ویلیان در حال ارائه بهترین نمایش‌های خودشان هستند. بازی‌های چلسی این فصل برای تماشاگران سرگرم‌کننده خواهد بود.

مائوریسیو پوچتینو: بازیکن‌ها به‌خوبی یکدیگر را می‌شناسند و تاتنهام سبک بازی همیشگی را دارد. با این حال لوکاس مورا به عنوان یک هافبک هجومی در ترکیب تیم جا افتاده و سورپرایز بزرگ اسپرز در فصل جاری است. تاتنهام همان تیم همیشه است و خیلی از رقبا با وجود شناخت روی بازی‌شان نمی‌توانند جلوی آن‌ها را بگیرند.

اونای اِمری: آرسنال در فصل جاری دیگر تیم خسته‌کننده‌ای نخواهد بود. بعد از پیروزی‌شان برابر کاردیف می‌شد به این نتیجه رسید. توپچی‌ها زیر نظر اِمری اصطلاحاً باز بازی می‌کنند و همان‌طور که خودشان فرصت‌های زیادی برای گلزنی دارند، به حریف هم شانس گلزنی زیادی می‌دهند. اگر نتیجه نگیرند باز هم تیم قابل احترامی هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج