جاباما
۷۷۰۷۳۹
۱۳ نظر
۵۰۱۱
۱۳ نظر
۵۰۱۱
پ

درخواست از شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که طرح پیشنهاد اعطای کوپن و بن کالا حکم مسکّن موقتی را دارد تا بخشی از معیشت کارگران را پوشش دهد. او از شورای عالی کار خواست تا ترمیم مزد کارگران را در دستور کار قرار دهد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که طرح پیشنهاد اعطای کوپن و بن کالا حکم مسکّن موقتی را دارد تا بخشی از معیشت کارگران را پوشش دهد. او از شورای عالی کار خواست تا ترمیم مزد کارگران را در دستور کار قرار دهد.

فتح‌اله بیات درباره اجرای طرح اعطای کوپن الکترونیکی در کشور، ابراز عقیده کرد و گفت: اگر قرار است تامین اقلام و مایحتاج اساسی خانوارهای کارگری در قالب شارژ کارت صورت گیرد، اقلام غیرنقدی باشد بهتر است. امروز سبد معیشت کارگران کوچک‌تر می‌شود لذا از شورای عالی کار و سرپرست وزارتخانه انتظار داریم تا مشکلات جدی‌تری برای زندگی کارگران پیش نیامده اقدام عاجلی صورت دهند.

وی ادامه داد: با اتفاقاتی که در مجموعه اقتصاد کشور به ویژه در بحث نرخ ارز و دلار به وجود آمد، افزایش ۱۹.۵ درصدی حقوق و دستمزدی که شورای عالی کار در اسفندماه سال گذشته تعیین کرده بود، عملا خنثی شد. متاسفانه قدرت خرید کارگران در ماه‌های اخیر افت شدیدی پیدا کرده و بسیاری از خانوارهای کارگری از تامین حداقل‌های زندگی عاجزند.

بیات گفت: اگر طرح‌هایی مثل کوپن و بن کالا مطرح و پیشنهاد می‌شود تماما مقطعی است و حکم مسکن موقتی را دارد تا بخشی از معیشت جامعه کارگری را که به خطر افتاده پوشش دهد و نمی‌تواند به عنوان سیاست مادام العمر دنبال شود.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با تاکید بر اینکه شورای عالی کار باید موضوع ترمیم حقوق و دستمزد کارگران را دنبال کند، گفت: متاسفانه خبرهایی می‌شنویم که جلسات دستمزد شورا جسته گریخته برگزار می‌شود یا کارفرمایان در جلسات حاضر نمی‌شوند و پیگیری دستمزد کارگران با مشکل مواجه شده است.

بیات متذکر شد: هرگونه افزایش قیمت درسطح بازار بر قیمت کالاها و اقلام اساسی تاثیرگذار است. برخی تولیدکنندگان هم محصولات خود را در انبارها نگه داشته‌اند و تنها کسانی که در این بین بیش‌ترین آسیب و صدمه را می‌بینند، کارگران و کارمندان و بازنشستگان هستند.

وی گفت: بعضی کارفرمایان از مشکل تامین مواد اولیه شکایت دارند ولی این حرف تا جایی که کالا وارد می‌کنند یا اجناس مورد نیاز خود را با نرخ امروز ارز تامین می‌کنند، قابل قبول است چون هرچه نرخ ارز و دلار بالا رفته به تولیدات و محصولات آن‌ها هم اضافه شده است، بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود که حقوق‌بگیران و بازنشستگان بیش از این آسیب نبینند.

در روزهای اخیر پیشنهاد اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی از سوی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد. البته وی اعلام کرد که اعطای کوپن هنوز قطعی نشده و درحد پیشنهاد است. به گفته محسنی بند پی اجرای برنامه‌های حمایتی حتمی است و تا پایان همین ماه به تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد کالایی اعطا می‌شود و برنامه تامین کالای اساسی برای هشت دهک یا تمامی افراد جامعه با اعطای کوپن الکترونیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط شعار بدین

    • علی

      اینا دلشون سیره پیگیر نیستن. هر روز واسه کارمندا و کارگرا حکم یک سال رو داره تو این شرایط

      پاسخ ها

      • ک ز

        وقتی در حق کارگر ظلم میشه چه جور میخوان مملکتو اداره کنن

    • بی نام

      خاک بر سرتان با مملکتی که برای مردم درست کردین

    • بدون نام

      مملکت بی صاحاب

      پاسخ ها

      • آ زاد

        مملکت د زدبازار،کارگر در ایران حکم برده بی جیره را دارد و حاکمیت کارگر را برای پای صندوقهای رای،مشروعیت دادن به خود می خواهد...

    • بدون نام

      حقوق کارگران تامین اجتماعی باید 5 میلیون تومان بشود و باید کارفرمایان مجبور شوند و باید کارفرمایان حمایت شوند تا حقوق به کارگران تامین اجتماعی بدهند

      اگر حرف ما را گوش کردین که هیچ وگرنه چنان بلایی به سرتان بیاوریم که در تاریخ بنویسند

      منتظر موج عظیم باشید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کارمندان دولت یک میلیون سیصد میگیره اون موقع تون کارگر توقع ۵میلیون داری خخخخخخ

      • تیمسار

        گل گفتی

    • یاسین

      ما کارگرها همیشه بدبخت بودیم وهستیم تا این ها بخواهند کاری کنند دوسال طول میکشه. .یا اون حاضر نمیشه یا این

    • بدون نام

      خیالتان راحت تاافغانی تومملکت هست وپرشداین حقوقهاروتوخوابم نمیبینی صابکارپیمانکارخاین وطن وهم وطن احمق سواستفادگردنبال خرمت میگرد ن ازش حمالی کنن وانصاف ندارن واین حقوقها برای ۱ملیون برای افغانها۵ملیون می رازوبرای ایرانیا ۵۰۰تومان نمی ارزچون اینانه کرتیه ماشین نه خانه اب وبرق وگازباصرفه میش ۸۰نفرمثل گوسفندزندگی میکنن باهم نه بهداشت دارن نه چیزی حمام دستشویی واشپزخانه همه باهم وکل خانوادههاشون کارمیکنن زن ومردپیرجوان وکودک ۷سالش بش میندازن بیرون میگن بروپول دربیاروکارکن وگرنه چطوراینجابااین بیکاری ورانی زندگی میککنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدارا شکر که افغانیها هستن اگر نه کارگر ایرانی خیلی با ادعاست وپرو از قدیم گفتن درختی که میوه داره همیشه سر بزیره درخت بی میوه طغیانگره کارگرا ایران مثل درخت بی ثمر هستن کار خوب انجام نمیدن به بهانه های مختلف از کار میزنن باز گله مند هم هستن شما کارگرا کارتان راخوب انجام بدید مطمئن باشید از کار اخراج نمی شوید توقع دارید از کار بزنید وشما را به کاربگیرن ولی کارگر افغانی ازکارش نمیزنه

    • بدون نام

      دقیقا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج