جاباما
۷۷۰۷۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محورهای گزارش ۱۰۰ روزه روحانی به مردم

پس از اعلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم از وضعیت موجود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص محتوا و چگونگی ارائه این گزارش در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح شد، اما امروز رئیس دفتر رئیس جمهور به طور رسمی اعلام کرد که این گزارش در ۳ بخش به مردم ارائه خواهد شد.

خبرگزاری مهر: پس از اعلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم از وضعیت موجود، گمانه زنی های بسیاری در خصوص محتوا و چگونگی ارائه این گزارش در فضای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مطرح شد، اما امروز رئیس دفتر رئیس جمهور به طور رسمی اعلام کرد که این گزارش در ۳ بخش به مردم ارائه خواهد شد.

پس از پیگیری ها و بررسی های بسیار در خصوص چند و چون گزارش ۱۰۰ روزه ، به محورهای گزارش مورد نظر دولت برای ارائه به مردم در بخش های گوناگون رسید که آنچه در ادامه مورد اشاره قرار می گیرد، سه بخشی است که دولت طی آن - شرایط کشور، ایده ها و سیاست ها برای حل مشکلات و معضلات پیش رو و اقداماتی که برای حل فوری و مهار برخی مشکلات و بهبود شرایط انجام داده است - را تشریح می کند.

در وهله اول بر اساس آنچه امروز محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور اعلام کرد، گزارش ۱۰۰ روزه مورد نظر دولت در ۳ بخش و مفهوم به مردم ارائه خواهد شد. بر اساس گفته های نهاوندیان شفافیت و پاسخگویی یکی از اصول دولت تدبیر و امید در پیمانی است که با خود و مردم بسته و در این راستا وزرا موظفند هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد و دستاوردهای خود را به مردم و رییس‌جمهور ارائه کنند که پایش و پیگیری این کار بر عهده روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی است.

رییس دفتر رییس‌جمهور ادامه داده است که در گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت به مردم، قرار است تصویری از وضعیت کشور و دولت در سه بخش، شرایط تحویل مسئولیت، عملکرد مجموعه قوه مجریه طی ۱۰۰ روز و افق آینده و برنامه‌هایی که در دستور کار دولت قرار دارد، به مردم ارائه شود.

اما بخش اول اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت که توسط رئیس جمهور به مردم ارائه خواهد شد، شامل این نکته است که کشور در حال حاضر از حیث سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... در چه شرایطی قرار دارد و دولت یازدهم در چه شرایطی دولت و کشور را از دولت دهم تحویل گزفته است. در این بخش دولت در اولین گزارش ۱۰۰ روزه خود به تبیین وضعیت و شرایط واقعی کشور خواهد پرداخت و بر اساس انتظاری که افکار عمومی دارند شرایط را برای آنها تبیین و تشریح خواهد کرد.

بخش دوم اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم به نکته ها، ایده ها و سیاست های مورد نظر دولت برای حل و فصل مشکلات و معضلات پیش روی کشور اختصاص خواهد داشت.

این بخش از گزارش دولت برای اطلاع و آگاهی مردم از سیاست ها و اقداماتی که برای حل مشکلات در نظر دارد، بیان می شود و طی آن سعی خواهد شد که وظایف، تعهدات و اقداماتی که دولت برای حل معضلات، در نظر دارد، تشریح شود.

و اما سومین بخش از گزارش رئیس جمهور به مردم به برخی اقداماتی که دولت آنها را در ۱۰۰ روزه گذشته - یعنی پس از تحویل گرفتن مسئولیت از دولت دهم - انجام داده است، اختصاص خواهد داشت؛ چرا که از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم اقدامات گوناگونی در بخش های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... برای رفع مشکلات - حداقل در کوتاه مدت - انجام شده است که این موضوعات نیز بخش سوم و پایانی گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به مردم را شامل خواهد شد. این بخش در حقیقت اقداماتی است که در جهت مهار برخی مشکلات و بهبود وضعیت کشور و مردم انجام شده است.

یک منبع آگاه در نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تائید تهیه گزارش ۱۰۰ روزه دولت حول محورهای ذکر شده و ارائه آن بر اساس این سه بخش به مردم گفت: اگرچه پس از مطرح شدن ارائه گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم، حرف و حدیث های بسیاری درباره چند و چون این گزارش عنوان شد، اما قطعا این گزارش در راستای شفافیت عملکرد و اقدامات دولت و تبیین شرایط فعلی کشور برای مردم انجام خواهد شد.

وی در عین حال درباره زمان ارائه این گزارش از سوی رئیس جمهور به مردم نیز اظهار کرد: به احتمال فراوان و در صورتی که مشکلی پیش نیاید، اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت به افکار عمومی اوایل آذرماه از سوی رئیس جمهور محترم ارائه خواهد شد.

گفته می شود این گزارش هم به صورت گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهور با مردم و هم به صورت مکتوب ارائه خواهد شد و جزئیات آن از علاوه بر رئیس جمهور از سوی برخی دیگر از اعضای دولت برای مردم تشریح خواهد شد.

همانطور که در این گزارش هم اشاره شد این اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت از عملکرد و اقدامات صورت گرفته خواهد بود و بر اساس اعلام رئیس دفتر رئیس جمهور دولت بنا دارد هر ۱۰۰ روز یکبار از دستگاه ها، وزارتخانه ها و نهادهای دولتی گزارش عملکرد دریافت کند.

نهاوندیان گفته است که دولت به طور محصول‌گرایانه به دنبال ارائه گزارش خواهد بود و یکی از فواید این کار این است که طی هر ۱۰۰ روز بخش‌های مختلف دولت فرصت مرور اقداماتی که انجام داده‌اند را داشته و درخصوص نقاط ضعف و کاستی‌های خود چاره‌اندیشی خواهند کرد.

به هر حال برای اطلاع یافتن از جزئیات بیشتر و چند و چون اولین گزارش ۱۰۰ روزه دولت یازدهم به مردم باید تا اوایل آذرماه - زمان ارائه این گزارش از سوی رئیس جمهور - صبر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج