۷۷۱۱۴۱
۱۸ نظر
۵۰۱۲
۱۸ نظر
۵۰۱۲
پ

عربستان از اسرائیل سامانه گنبد آهنین خرید

یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که در سایه نزدیکی بی‌سابقه ریاض و تل‌آویو به یکدیگر، عربستان سرانجام سامانه گنبد آهنین را از رژیم صهیونیستی خریداری کرد.

خبرآنلاین: در حالی که از حدود یک سال پیش، اخباری درباره تلاش عربستان مبنی بر خرید سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی برای مقابله با موشک‌هایی که از سوی یمن شلیک می شود، منتشر می‌شد، یک پایگاه خبری عربی اعلام کرد که ریاض این سامانه را از تل آویو خریداری کرده است.

به نوشته پایگاه خبری عربی «الخلیج آنلاین»، در چارچوب نزدیکی مستمر میان عربستان اسرائیل طی ماه‌های اخیر و رسیدن این ارتباط و نزدیکی به مرحله‌ای بی‌سابقه، منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کردند که ریاض، سامانه گنبد آهنین را از رژیم صهیونیستی خریداری کرده است.

به گفته ناظران و تحلیل‌گران سیاسی، دلیل این نزدیکی سیاسی تنها توافق و همسویی آنها درباره اصطلاح «دشمن مشترک» نیست بلکه عربستان قصد دارد این نزدیکی و همسویی تا رسیدن به مرزهای نظامی و تبادل تجارب و خرید سلاح‌های سنگین و پیشرفته از اسرائیل به طور علنی؛ مشابه قراردادهای تسلیحاتی که دولت امارات با تل آویو دارد، برسد.

منابع آگاه و بلندپایه دیپلماتیک اعلام کردند که در تاریخ روابط میان اسرائیل و عربستان، تحول و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته و کلیه خطوط قرمز را پشت سر گذاشته است. این در حالی است که پیش از این، کسی اجازه نداشت این خطوط قرمز را رد کند و این چنین به روابط و همپیمانی با دشمن منطقه‌ای روی آورد.

بر اساس این گزارش، روابط عربستان و اسرائیل در بهترین شرایط خود قرار دارد، تاجایی که ژنرال گادی آیزنکوت» رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر اسرائیل، در گفت‌وگو با روزنامه سعودی «ایلاف» که مقر آن در بریتانیا است، اظهار داشت که اسرائیل برای تبادل اطلاعات با طرف سعودی به منطور مقابله با نفوذ ایران آمادگی دارد.

یا یک مقام مسئول بلندپایه سابق در ارتش اسرائیل در لندن، از دو نشست اخیرش با دو شاهزاده بلندپایه سعودی خبر داد و اعلام کرد که این دو شاهزاده تأکید کرده‌اند که «شما اسرائیلی‌ها از این به بعد دشمن ما نیستید.»

منابع آگاه اعلام کردند که این پیشرفت در روابط میان ریاض و تل‌آویو، نتیجه توافقات سیاسی میان این دو طرف است و این توافقات سیاسی به مرحله اعتماد متبادل و پیشرفته نظامی رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان، شلیک موشکهای بالستیک یمن به ریاض پایتخت عربستان معادلات نبرد را تغییر داده و سامانه‌های دفاعی عربستان موسوم به پاتریوت در برابر رهگیری و انهدام این موشک‌ها کاملا ناتوان شده‌اند به همین دلیل ریاض بهانه کافی برای خرید سامانه گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی را فراهم دیده و این اقدامش را توجیه می‌‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پاتریوت بهترین سامانه دفاع موشکی جهان است. الکی دروغ چاپ نکن....

      پاسخ ها

      • آبروریزی پاتریوت

        اگه پاتریوت به درد میخورد عربستان سعودی دربدر دنبال خرید یه سیستم دفاعی ی دیگه نبود.
        پاتریوت پر ادعا حتی نتونسته جلوی موشک های دست ساز و داغون یمنی ها رو بگیره.
        همش تبلیغاتی بوده برای دوشیدن گاو بزرگ خاورمیانه : عربستان سعودی

    • استراتژیست

      چه بهتر ! چون ما سالها داریم روی گنبد آهنین اسراییل کار و مطالعه میکنیم و نمام طول موجها و سیگنالهاش رو داریم و روش های شکست دادن و نابودیش رو به دقت کشف کردیم و امتحان کردیم و همین الان موشکهای خط اول حمله که مخنص نابودی پدافند هوایی و ضد موشکی هستند به این کلاهک های ویژه مجهزند که وظیفشون نابود کردن گنبد آهنینه. کلاک های ضد پاتریوت هم قبلا برای پاسخ به عربستان سعودی آماده شده بود

    • بدون نام

      مبارکش باشه

    • بدون نام

      مبارکشون باشه

    • استراتژیست

      چه بهتر !
      مهم نیست که این سامانه ی اسراییلی چقدر کارایی داره. مهم اینه که این خرید نظامی عربستان ماهیت پشت پرده حاکمان آل سعود رو برای جهان عرب روشن میکنه. امروز دیگه همه ی اعراب متوجه میشند کهه آل سعود به آرمان فلسطین و نجات ملت آواره ای که برادران عربش بودند خیانت کرده و با دشمن اون ها متحد شده. به زودی موج های نفرت از اسراییل غاصب با موجهای نفرت از آل عود مسلمان کش یکی میشن و آل سعود منفورترین حکومت عربی خواهد بود. ملت عرب هنوز به رهبرانی که با اسراییل جنگیدند مانند جمال عبد الناصر و اسد افتخار میکنند. حتی از صدام بخاطر موشک هایی که به اسراییل شلیک کرد با غرور یاد میکنند. بن سلمان با این حماقت خودش و خاندانش رو منفور ترین کرد و باید منتظر زوال ش باشیم. شکست ابرهه نزدیک است

    • بدون نام

      هههههه ما چکارکنیم .....

    • استراتژیست

      چه بهتر!
      کارشناسان نظامی خوب میدانند که سامانه گنبد آهنین صرفا یک ابزار تبلیغاتی و روانی است تا باآن اسم مخوف اش اعلام کند که اسراییل در برابر هر حمله ای مقاوم است و امنیت روانی برای ساکنین یهودی اراضی اشغالی فراهم کند. خود اسراییل هم از پاتریوت استفاده میکند و این سامانه هنوز در حال تست های عملی و رفع اشکال است. اما بزرگنمایی های هدفمند زیادی در مورد قابلیت های آن صورت میگیرد که ایران را از توسعه ی موشک های بالستیک منصرف کند و موشک های ایران را ناکارامد جلوه دهد. اگر گنبد آهنین سلاح کارامدی بود که اسراییل برای توقف فعالیت های موشکی ایران دست به دامن اروپا و آمریکا نمیشد!!!

    • استراتژیست

      چه بهتر!
      اتفاقا خرید سامانه ی آهنین اسراییل از سوی عربستان این مطلب را تایید و اثبات میکند که عربستان سعودی از عملکرد ضدموشک های آمریکایی پاتریوت آخرین مدل خود در برابر موشک های دست ساز و ابتدایی انصارالله یمن ابدا رضایت ندارد و این سامانه های فوق گرانقیمت آمریکا در عمل به دردی نخورده اند!
      خب ! اگر دفاع ضد موشکی عربستان در برابر موشکهای ابتدایی انصارالله ناتوان است پس در برابر موشک های فوقالعاده و قدرتمند متعدد ایران چه میتواند بکند؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      ایران در نزدیک شدن عربستان به اسراییل و دوستی این دو مقصر است و بجای دوستی با کشورهای همسایه با آنها دشمنی می کند . نباید اجازه میدادیم اعراب با اسراییل همپیمان شوند

    • بدون نام

      پول دارد میخرد چطور مسئولین ما وآشغال زاده ها پرشه ماشینهای ان چنانی میخرند پول مفت است

    • بدون نام

      پول مفت است بامه چه چطور مسئولین و آشغال زاده ها ماشینهای میلیاردی میخرند

    • بدون نام

      این گنبد آهنین برای یمنی ها نیست برای ایران هست در کنار سامانه اس ۴۰۰ روس موشک هامون رو بی فایده میکنن انقد تجمع تسلیحاتی امارات و عربستان رو دست کم نگیرید اینا نخریدن برای تو انبار گذاشتن باید بجای شعار دادن سریعتر بخودمون بیایم و دوباره ی ارتش قوی و مجهز بسازیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راجع بع پاتریوت هم میگفتند که دیگر موشک های ایرانی کارایی ندارند و دیدیم که پاتریوت عملکرد مناسبی نداشت و عربستان دنبال سیستم های دیگر رفته. مطمئن باشید موشک ها ایرانی در اصل برای عبور از گنبد آهنین طراحی شده اند و مشکلی در این خصوص ندارند

    • بدون نام

      نظر ها چه شد؟

    • بدون نام

      اخه کسی نیست بگه احمق ها اگه گنبدش اهنی بود با موشکهای زپرتی حماس سوراخ نمیشد.....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چتر حلبی است

    • بدون نام

      پس نظر ها چه شد؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج