۷۷۱۳۲۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

در ۱۷ سال اخیر آثار دیداری، متعددی در رابطه با یازده سپتامبر ساخته‌شده است. برخی از این آثار مستند‌هایی بسیار جنجالی بوده‌اند و تأثیرگذاری زیادی داشته‌اند. برخی دیگر در قالب فیلم داستانی بر روی پرده سینما رفته‌اند. محوریت برخی از فیلم‌های سینمایی اکران شده به‌طور کامل با فاجعه تروریستی ۱۱ سپتامبر ارتباط دارد، اما برخی دیگر فقط اشاره کوچکی به این واقعه دارد و درواقع داستان چیز دیگری است.

جام جم آنلاین: خیلی طول نکشید که پس از حوادث تروریستی یازده سپتامبر کارگردانان و مستندسازان شروع به ساخت فیلم، سریال، مستند و کلیپ از این واقعه کردند.

در ۱۷ سال اخیر آثار دیداری، متعددی در رابطه با یازده سپتامبر ساخته‌شده است. برخی از این آثار مستندهایی بسیار جنجالی بوده‌اند و تأثیرگذاری زیادی داشته‌اند. برخی دیگر در قالب فیلم داستانی بر روی پرده سینما رفته‌اند. محوریت برخی از فیلم‌های سینمایی اکران شده به‌طور کامل با فاجعه تروریستی ۱۱ سپتامبر ارتباط دارد اما برخی دیگر فقط اشاره کوچکی به این واقعه دارد و درواقع داستان چیز دیگری است.

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

در 17 سال آثار متعددی ساخته‌شده است. برخی موفقیت چندانی نداشتند اما برخی دیگر موفقیت و توفیق بسیار گسترده‌تری به دست آوردند به‌طوری‌که تمامی جوایز جشنواره‌های سینمایی را یکی پس از دیگری درو کردند. فارنهایت در قله تمام آثار سینمایی مربوط به واقعه 11 سپتامبر قرار دارد. این فیلم با جاروجنجال بسیار زیادی اکران شد. جمله قاطعانه مایکل مور کارگردان این اثر خطاب به جرج بوش پس از دریافت جایزه اسکار در مراسم اسکار هرگز از یاد نمی‌رود: «شرم بر تو ... شرم بر تو»

آنچه در ادامه می‌آید مهم‌ترین آثار سینمایی و مستند دراین‌باره هستند.

فارنهایت

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: مایکل مور

فارنهایت ۹/۱۱ فیلم مستند محصول ۲۰۰۴ میلادی با کارگردانی، مایکل مور است. این مستند نگاهی نقادانه به عملکرد جرج دبلیو بوش، جنگ با تروریسم و پوشش‌های خبری رسانه‌ها در آمریکا ارائه می‌کند. این فیلم رکورددار بیشترین فروش در بین فیلم‌های سیاسی ازاین‌دست است.

پروازی که جنگید و بازگشت

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: بروس گودیسون

این فیلم با الهام از حوادث یازده سپتامبر ساخته‌شده است و کیفر ساترلند راوی آن است. این فیلم درباره هواپیمایی است که از سانفراسیسکو برمی‌خیزد اما در میانه راه ربوده می‌شود؛ اما حوادث دیگری درراه است ازجمله تلاش مسافران برای شکست دادن هواپیماربا.

مرد در حال سقوط

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: هنری سینگر

این فیلم مستند درباره کسانی است که از طبقه‌های بالای مرکز تجارت جهانی مرگ خود را به چشم می‌بینند. این فیلم در سال 2006 ساخته‌شده است.

مرکز تجارت جهانی

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: اولیور استون

یکی دیگر از فیلم‌های ساخته‌شده درباره ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۶ اکران شد و در مورد وقایع وحشتناک آن روز بود. داستان فیلم درباره این است که دو افسر نیویورکی (با بازی نیکلاس کیج و مایکل پنا) دریکی از آسانسورهای مرکز تجارت جهانی به دام می‌افتند، آن‌هم در حالی برج‌ها در اطراف آن‌ها در حال فروریختن است.

ایالت 93

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: پل گرینگراس

فیلم پل گرینگراس با نگاهی واقع‌بینانه به حملات 11 سپتامبر و رویدادهایی که درون پرواز 93 به وجود آمد، یکی از بهترین فیلم‌های سال 2006 را ساخت. این فیلم دو جایزه اسکار، ازجمله بهترین کارگردان را برد.

بر من حکمرانی کن

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: مایک بایندر

«آلن جانسن» ظاهراً زندگی خوشبخت و راحتی با همسر و فرزندانش دارد. درحالی‌که احساس تنهایی می‌کند و کسی را ندارد که با او درد دل کند. از سوی دیگر «چارلی فاینمن» نه شغلی دارد و نه خانواده‌ای. او در فاجعه یازده سپتامبر ۲۰۰۱، همسر و سه دخترش را ازدست‌داده و پس‌ازآن از کارش استعفا داده و به تلخی خودش را از همه جدا کرده است.

مرا به یاد بیاور

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: آلن کولتر

مرا به یاد داشته باش یک فیلم رمانتیک آمریکایی سال ۲۰۱۰ کارگردانی شده توسط آلن کولتر و فیلم‌نامه‌نویسی شده‌ی ویل فترس است. این داستان رمانتیک وقتی اوج می‌گیرد که در زمان حمله تروریستی یازده سپتامبر یکی از این زوج در مرکز تجارت جهانی گیر می‌کند.

خیلی بلند و فوق‌العاده نزدیک

نمایش ۱۱ سپتامبر روی پرده نقره‌ای

  • کارگردان: استفن دالدری

این فیلم اقتباس از یک کتاب پرفروش است. فیلم خیلی بلند و فوق‌العاده نزدیک درباره پسری است که پدرش را در حادثه تروریستی یازده سپتامبر ازدست‌داده است. ساندرا بولاک و تام هنکس در این فیلم بازی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج