۷۷۱۴۳۳
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

برچسب‌گذاری قیمت­ در سوپرمارکت­‌ها!

در پی افزایش قیمت­ برخی محصولات در بازار، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران گفت: "دلالان، برخی کالاها را به قیمت درج شده روی آنها به مغازه­‌داران می­‌فروشند و با توجه به اینکه فروش بالاتر از قیمت مندرج روی کالا گران فروشی و جرم محسوب می شود، فروشندگان مجبورند آن ها را به قیمت خرید بفروشند". این در حالی است که در برخی سوپرمارکت­‌ها، مغازه­‌داران برچسب قیمت جدید روی کالاها درج می­‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: در پی افزایش قیمت­ برخی محصولات در بازار، رئیس اتحادیه سوپرمارکت‌داران گفت: "دلالان، برخی کالاها را به قیمت درج شده روی آنها به مغازه­‌داران می­‌فروشند و با توجه به اینکه فروش بالاتر از قیمت مندرج روی کالا گران فروشی و جرم محسوب می شود، فروشندگان مجبورند آن ها را به قیمت خرید بفروشند". این در حالی است که در برخی سوپرمارکت­‌ها، مغازه­‌داران برچسب قیمت جدید روی کالاها درج می­‌کنند.

در ماه­‌های اخیر، کاهش عرضه و در نتیجه آن، افزایش قیمت­ برخی محصولات، بازار مصرف را دچار مشکل کرده است؛ به طوریکه کم شدن محصولاتی مانند پوشک، وسایل بهداشتی بانوان و دیگر محصولات سلولزی به دلیل کاهش عرضه که در برخی موارد به احتکار و در برخی دیگر به کمبود مواد اولیه و مشکل در تولید برمی‌گردد.

بازار این محصولات را داغ کرده و باعث شده که حتی مصرف‌کنندگان به سمت خرید بیش از نیاز خود رو بیاورند و بر التهاب بازار بیفزایند. در این بین کارخانه‌ها قیمت فروش برخی کالاها را برای واحدهای صنفی، همان نرخ‌های درج شده برای مصرف‌کننده در نظر می‌گیرند.

به گفته رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران، توزیعکنندگان و دلالان، کالاها را به قیمت درج شده روی آن­ها یا حتی بالاتر به مغازه­‌داران می­‌فروشند و آن­ها هم گاهی مجبورند برای حفظ مشتریان خود، برخی محصولات را به همان قیمت به دست مصرف­‌کننده برسانند، چراکه اگر آن را بالاتر از قیمت ثبت شده روی کالا عرضه کنند، گران­فروشی محسوب می­‌شود. این درحالی است که بنگاه‌داران، کالاها را به قیمتی که روی کالا درج شده یا حتی بالاتر آن در بازار سیاه به مغازه­‌داران می­‌فروشند.

در این بین برخی مغازه‌داران، برچسب جدید قیمت روی اجناس می‌چسبانند تا این سود صفر شده را به نوعی جبران کنند؛ در صورتیکه این موضوع تخلف و ضایع کردن حقوق مصرف‌کنندگان است.

سعید درخشانی - رییس اتحادیه سوپرمارکت داران تهران، گفت: طبق قانون، درج قیمت جدید روی محصولات تخلف محسوب می‌شود و در دادگاه قابل پیگیری است.

وی ضمن تایید اینکه امکان دارد فروشندگان برچسب جدید قیمت روی اجناس بزنند و آن­ها را بفروشند، تاکید کرد: این مسائل باید به سامانه ۱۲۴ اطلاع داده شود تا بسته به میزان تخلف در دادگاه رسیدگی شود.

درخشانی با اشاره به اینکه عرضه برخی اجناس نیز کم شده است، گفت: اگرمغازه‌­داری بتواند اجناسی که عرضه آن­ها کم شده است را خریداری کند با مقداری سود آن را می­‌فروشد. عده­‌ای از مغازه­‌داران اجناس جدید نمی­‌خرند اما کسانی که کالای جدید می­‌خرند، مجبورند آن را گران‌تر بفروشند.

در این رابطه پیگیری از مسئولان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای توضیح در این زمینه بی‌نتیجه ماند و این سازمان حاضر به پاسخگویی نشد. طبق قانون تعزیرات حکومتی، گرانفروشی یعنی عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین شده توسط مراجع رسمی بطور علی الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود که جریمه آن بر اساس میزان گران­فروشی توسط دادگاه تعیین می‌­شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به فرموده بنیانگذار جمهوری اسلامی هر مسئولی که خود را شایسته و لایق سمت خود نمی داند استعفا دهد.
      ولی دریغ و درد در طول عمر انقلاب حتی یک نفر از مسئولین پیدا نشد که خود را مشمول چنین فرمانی بداند.

    • بدون نام

      یعنی این مدل زندگی هیج جا نیست حتی خود سوریه جنگ زده

    • بی نام

      شاید تعجب کنید هرچند در این کشور هیچ چیز باعث تعجب نمی شود قیمت خاک گلدان هم 50% افزایش دارد کسی نیست بگوید این خاک هم ارز بری دارد کلید وپریز برق نا یاب وبا کمیاب شده اگر مغازه ای بفروشد با دو برابر قیمت می فروشند نان را وزن کنید تا ملاحظه شود کم فروشی دارد برچسب قیمت مغازه داران دیگر جا افتاده کسی رسیدگی نمی کند

    • بدون نام

      مسولان بی لیاقت مردم را به سمت فقر و بدبختی کشانده اند .

    • f❤z

      یعنی این مخ ای که ماداریم
      همش توجاهای دور زدن دولت و مردم و قانون استفاده میشه
      هیچکسم اعتراض نمیکنه

    • ناشناس

      مردم بدی شدیم و ادامه این روال شک نکنید به عذابی سخت دچار خواهیم شد...عذاب این نیست که زمین دهن باز کنه یا باران سنگ بباره وقتی بی رحمی، فقر ،قحطی، بی ایمانی بیاد که البته نشانه هاش به وفور دیده میشه ناامنی فساد فحشا قتل و غارت جای خودشو باز می کنه و اینجاست که خوده همون مغازه دار هم باید کرکره رو بده پایین بره تو خونش چهار قفله بشینه...

    • بدون نام

      بی شرفا با ماژیک سیاه روی قیمت میکشن دوبرابر میفروشن مخصوصا کالاهای بهداشتی و شوینده ها روغن هم باید با صاحاب مغازه رفیق باشی بهت بده همین دیشب روغن بهار رو از انبارش داده بطرف منم دیدم میگم روغن بهار گفتی نداری که میگه نه اصلا نیس بعد روغن های متفرقه رو کلی گرونتر داره میندازن به ملت یعنی تف بهرچی احتکار کننده حروم خور هست خاکبرسر مردم بی غیرتمون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خودت خوب روضه میگی مطمأ ن هستم خودتوهم تو کارت همین کارا میکنی تقصیر مغازه دار نیست تقصیر دولت بی عرضه هست

    • بدون نام

      شمارابحق امام حسین نظرم را پخش کنید،،اهای مسوولین اگر خدا را میپرستید، اگر بروز قیامت ایمان داریدواگر به ایمه اطهار اعتقاد دارید،جلوی این همه بی سرو سامانی بازار وگرانی را بگیرید،هرکس هر قیمتی دلش بخواد میفروشد،واقعا متاسفم برایتان، یا شماهمه چیز را رایگان میخریدویا حقوق کلانی میگیریدکه این گرانی در زندگیتان اثر منفی ندارد،بهر حال این کم کاریهای شماباعث میشود روزی گریبانگیر ناله های مظلومان شوید.

    • مسعود

      من خودم سوپر مارکت دارم بخدا بعضی از جسا رو از قیمت مصرف کننده بالا تر میخرم مجبوریم گرون تر بفروشیم یا قیمتارو پاک کنیم .به کلی فروش میکی قیمتش پاینه میکه همینشم گیر نمیاد

    • بدون نام

      سامانه 124جکه سال شده فکر کنید دادگاه.....بخندیم دسته جمعی به این مزخرف گویی ها

    • زری

      به خاطر خدا یکی بیاد نجاتم بده

    • m o

      خواهشا مسئولین ی کاری کنن بخدا فامیل دارم هلند میگه از اول بازار تا اخر بازار همه ی قیمته .
      بخدا مغازها هرکدوم ی قیمته باور کنین نمیکشیم دیگه بخدا شرمنده خونوادمون شدیم

    • m o

      کلی باس خرج کنی ک شکایت کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج