جاباما
۷۷۱۴۵۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

دستبند‌های هوشمند محصولاتی کاربردی‌تر از ساعت‌های هوشمند به نظر می‌آیند، زیرا در کنار اندازه کوچک‌تر و جمع و جورتر تمام کار‌های ساعت‌های هوشمند را انجام می‌دهند و علاوه بر این، امکان استفاده از ساعت‌های کلاسیک را هم به کاربر در کنار استفاده از دستبند می‌دهند.

وب سایت جی اس ام - محمد شکوری: یکی از ارزان‌ترین دستبندهای سلامتی‌ای که می‌توانید در بازار پیدا کنید همین می بند ۳ است که با طراحی شیک و به روزش و البته امکانات متنوعش قیمت مقرون به صرفه‌اش کاملا پوشانده می‌شود.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

دستبندهای هوشمند محصولاتی کاربردی‌تر از ساعت‌های هوشمند به نظر می‌آیند زیرا در کنار اندازه کوچک‌تر و جمع و جورتر تمام کارهای ساعت‌های هوشمند را انجام می‌دهند و علاوه بر این، امکان استفاده از ساعت‌های کلاسیک را هم به کاربر در کنار استفاده از دستبند می‌دهند.

شیائومی یکی از برندهای مشهور در تولید محصولات این چنینی است که چند سالی است با تولید دستبندهای سلامتی خودش که Mi Band نام دارند در این عرضه فعالیت می‌کند. Mi Band 2 فروش خوبی را تجربه کرد و امسال Mi Band 3 آمده تا فروش خوب نسل قبل را ادامه دهد. تنها در مدت‌زمان 17 روز پس از عرضه می بند 3 این دستبند زیبا فروش 1 میلیونی را تجربه کرد که برای یک دستبند سلامتی عدد قابل قبولی است. امروز به بررسی این محصول می‌پردازیم و در مورد ویژگی‌های جدید و کارایی‌هایش صحبت می‌کنیم.

قبل از اینکه بررسی را شروع کنیم باید بگوییم اول که می بند را به شارژ متصل می‌کنید و روشن می‌شود زبان دستگاه چینی است که امکان تغییر آن وجود ندارد اما با به‌روزرسانی‌ای که بعد از اتصال دستبند به گوشی هوشمند و البته اپلیکیشن مخصوص Mi Fit دریافت می‌شود زبان دستبند انگلیسی می‌شود. پس لازم نیست نگران باشید زیرا با یک به‌روزرسانی مشکل زبان چینی حل می‌شود اگرچه با همان زبان هم به لطف حضور آیکون‌ها می‌توان با دستبند به‌راحتی کار کرد.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

طراحی

می بند ۳ از نظر ظاهری با نسل قبل تفاوت‌های زیادی دارد. هسته اصلی دستگاه یک مستطیل گرد است که از نظر ضخامت با نسل قبل تفاوتی ندارد اما ابعادش بزرگ‌تر است و هم طول بیشتری دارد و هم عرض بیشتری. رنگ بدنه یکدست مشکی است و بدنه‌اش به‌طور کامل از پلاستیک ساخته شده است.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

برخلاف نسل قبل طراحی شیشه می بند 3 تخت نیست و برای اینکه دستگاه ظاهری شیک‌تر و به‌روزتر داشته باشد طراحی‌اش محدب در نظر گرفته شده است.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

زمانی که می بند ۳ را روی دست خودتان می‌بندید به‌هیچ‌وجه احساس سنگینی نمی‌کنید که یکی از ویژگی‌های اساسی یک دستبند سلامتی به‌حساب می‌آید. این محصول فقط ۲۰ گرم وزن دارد و با توجه به ابعاد ۱۷.۹ در ۴۶.۹ میلی‌متری خودش از تمام ساعت‌های هوشمندی که تا امروز دیده‌اید کوچک‌تر است.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

صفحه‌نمایشی که جلوی دستگاه قرار گرفته پیشرفت قابل‌توجهی داشته است. این صفحه از نسل قبل بزرگ‌تر شده و اکنون اندازه 0.78 اینچی دارد، علاوه بر اینکه تمام صفحه‌نمایش به لمس حساس است و جنس صفحه هم از OLED. به لطف لمسی بودن تمام صفحه‌نمایش می‌توانید روی آن با انگشت سوایپ و فرمان‌های خودتان را از این طریق به دستبند اعمال کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

صفحه‌نمایش مانند نسل قبل سیاه و سفید است اما وضوح بیشتری دارد و رنگ سفید بسیار خالص‌تر از نسل قبلی است در حالی که نور صفحه نسل قبلی کمی به زردی متمایل بود. کیفیت صفحه‌نمایش ۸۰×۱۲۰ پیکسل است که برای صفحه‌نمایشی با این اندازه کوچک بسیار خوب است و پیکسل‌ها کمتر از نسل قبل با چشم مشخص هستند. صفحه‌نمایش خوانایی خوبی دارد اما از نسل قبل بهتر نیست. در نور مستقیم خورشید به‌احتمال‌زیاد با خواندن محتوا در این صفحه‌نمایش مشکل پیدا می‌کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

پایین صفحه‌نمایش همان کلید لمسی که در نسل قبل هم دیده بودیم حضور دارد. این کلید برای حرکت در منوهای دستبند می‌تواند به کمک شما بیاید. با یکبار ضربه زدن روی این کلید به منوی قبل منتقل می‌شوید و با دو بار ضربه زدن به صفحه اصلی می‌روید. البته در برخی بخش‌های نرم‌افزاری مانند ضربان‌ قلب هم این کلید کاربردهایی دارید که در بخش نرم‌افزار به آن‌ها می‌پردازیم.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

در قاب پشتی دستگاه بخشی شیشه‌ای را مشاهده می‌کنیم که در اصل سنسور ضربان قلب است و زمانی که دستبند را روی مچ دست خودتان می‌بندید این بخش روی دست شما قرار می‌گیرد.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

اطراف هسته اصلی Mi Band 3 شیاردار طراحی شده تا این بخش به‌خوبی در بند جای بگیرد و هنگام حرکت کردن یا تحرک زیاد به‌هیچ‌عنوان از آن جدا نشود.

در بخش پایینی این شیارها که داخل بند قرار می‌گیرد دو سوکت آهنی را مشاهده می‌کنید که برای شارژ کردن دستگاه استفاده می‌شوند و زمانی که هسته اصلی داخل بند قرار می‌گیرد با بند پوشانده می‌شوند و نیازی نیست که نگران دیده شدن آن‌ها باشید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

بعد از صحبت در مورد بخش‌های مختلف هسته به سراغ بند دستبند می‌رویم. بند استفاده شده برای این دستنبد مانند بدنه اصلی دستگاه پلاستیکی است و از سیلیکون کاملا نرم و ضد حساسیت ساخته شده است. رنگ‌های متنوعی برای بندها در نظر گرفته شده که امکان ست کردن آن را با لباس خودتان دارید. هنوز جنسی به جز سیلیکون برای بند این دستبند در نظر گرفته نشده اما با توجه به تجربه‌ای که از Mi band ۲ داشتیم به‌احتمال‌زیاد در آینده نزدیک شاهد عرضه بندهایی با جنس متفاوت برایش هستیم.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

هسته اصلی به‌راحتی در بند جای می‌گیرد و جا زدن آن سخت نیست اما برای خارج کردن این بخش کارتان خیلی آسان نیست و باید فشار زیادی را به هسته اصلی وارد کنید تا از جایش خارج شود و برای هر بار شارژ کردن مجبور به این کار هستید.

این دستبند به IP67 مجهز است و این عدد نشان می‌دهد می‌توانید بدون نگرانی از Mi Band 3 در کنار آب استفاده کنید؛ به طور مثال دستان خودتان را بدون باز کردن آن از دست بشویید یا اینکه با خیال راحت با آن به حمام بروید.

اتصال دستگاه به گوشی

همانند تمام محصولات از این دست، چه دستبندهای سلامتی و چه ساعت‌های هوشمند، برای اینکه بتوانید از تمام امکانات می بند 3 بیشترین استفاده را داشته باشید باید این دستگاه را به گوشی هوشمند خودتان متصل کنید زیرا این محصولات بیشتر نقش یک دنبال کننده را دارند و برای اینکه بتوانید از اطلاعات ذخیره شده در آن‌ها استفاده کاملی داشته باشید باید آن‌ها را به یک گوشی هوشمند متصل کنید تا نتیجه کار را ببینید.

اتصال Mi Band 3 به گوشی هوشمند کار سختی نیست و زحمت زیادی را برای شما به همراه ندارد. اولین کاری که باید انجام دهید این است که دستبند را به شارژر متصل کنید تا روشن و آماده اتصال شود. بعد از آن برنامه Mi Fit را از گوگل پلی دانلود کنید. برنامه را که باز کنید برای اتصال، گوشی از شما می‌خواهد که دستبند را نزدیک گوشی قرار دهید. بعد از اینکه گوشی توانست دستبند را پیدا کند ویبره‌ای روی دستبند زده می‌شود و باید کلید روی آن را لمس کنید. بعد از لمس صفحه اتصال برقرار می‌شود و همگام‌سازی داده‌ها شروع می‌شود. البته نباید فراموش کنید که برای استفاده از این برنامه به یک حساب کاربری در شیائومی نیاز دارید که می‌توانید از طریق همین برنامه حساب کاربری را ایجاد کنید.

Mi Band 3 از بلوتوث نسخه 4.2 برای اتصال به گوشی هوشمند شما استفاده می‌کند و می‌توانید آن را به گوشی‌های هوشمند اندروید 4.4 به بالا یا گوشی‌های آیفون با iOS 9.0 به بالا متصل کنید.

نرم‌افزار دستبند

با لمس کلید روی دستبند صفحه آن روشن می‌شود؛ البته زمانی که دستبند را روی مچ دستتان می‌بندید می‌توانید با چرخاندن مچ دست خودتان صفحه آن را روشن کنید. بعد از روشن شدن صفحه ساعت به همراه تاریخ و روز نمایش داده می‌شود. با کشیدن انگشت به بالا یا پایین می‌توانید بین منوهای اصلی جا به جا شوید.

حرکت جدیدی در این دستبند مشاهده می‌شود که در نسل قبلی وجود نداشت. در این نسل می‌توانید با کشیدن انگشت به راست یا چپ روی صفحه‌نمایش لمسی دستگاه هم منوهایی جدیدی را ببینید که مربوط به بخشی هستند که در آن قرار دارید.

با کشیدن انگشت به بالا شروع می‌کنیم زمانی که به یک بخش می‌رسیم با کشیدن انگشت به چپ می‌توانید گزینه‌های بیشتر مربوط به آن بخش را مشاهده کنید که ما آن‌ها را به‌صورت دسته‌بندی برایتان نشان می‌دهیم.

  • Steps: شامل ۴ بخش است که در بخش اول می‌توانید تعداد قدم‌ها را مشاهده کنید، در بخش دوم، که با کشیدن انگشت به چپ ظاهر می‌شود، فاصله‌ای را که با دستبند طی کرده‌اید به نمایش در می‌آید. بخش سوم میزان کالری‌ای که سوزانده‌اید را نشان می‌دهد و بخش چهارم درصد باتری را برای شما به نمایش می‌گذارد.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

  • Heart Rate: تنها یک بخش دارد و آن هم اندازه‌گیری ضربان قلب است. در نسل قبل زمانی که وارد این بخش می‌شدید دستبند به‌طور خودکار شروع به اندازه‌گیری ضربان قلب شما می‌کرد اما در این نسل برای فعال شدن سنسور ضربان قلب باید کلید لمسی دستبند را نگه دارید تا ویبره‌ای زده شود که نشان دهد سنسور فعال شده است.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

  • آب‌وهوا: در این بخش سه قسمت وجود دارد. در کل در این بخش می‌توانید کمینه و بیشینه دما، وضعیت هوا از نظر ابری بودن، صاف بودن و ... و در نهایت آیکونی را مشاهده کنید که وضعیت آب‌وهوا را نشان می‌دهد. در بخش اول اطلاعات آب‌وهوای همان روز، در بخش دوم آب‌وهوای روز آینده و در بخش سوم آب‌وهوای دو روز بعد را مشاهده می‌کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

  • Notifications: در این بخش همان‌طور که از نامش پیداست نوتیفیکیشن اپلیکیشن هایی را می‌بینید که به آن‌ها اجازه نمایش روی ساعت را داده‌اید. با کشیدن انگشت به چپ در این بخش می‌توانید نوتیفیکیشن را مشاهده کنید که از چه برنامه‌ای است و چه چیزی نوشته است. به‌طور مثال نوتیفیکیشن مربوط به تلگرام یا توییتر را ببینید اما مشکل اینجاست که فقط می‌توانید حروف انگلیسی را ببینید و امکان نمایش حروف فارسی وجود ندارد و این حروف به‌صورت مربع مربع نمایش داده می‌شوند. با نگه داشتن انگشت روی کلید لمسی در این بخش می‌توانید همه نوتیفیکیشن ها را پاک کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

More: پنج بخش مجزا در این قسمت قرار گرفته است:

  • زمان‌سنج: با نگه داشتن انگشت روی کلید وسط زمان‌سنج شروع به کار می‌کند؛ برای نگه داشتن کرنومتر باید یکبار صفحه را لمس کنید و برای ریست کردن باید دوباره انگشت خودتان را روی کلید وسط نگه دارید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

  • Silent: با نگه داشتن انگشت روی کلید لمسی وسط در این بخش می‌توانید گوشی خودتان را سایلنت کنید و زنگش را قطع کنید یا اینکه با نگه داشتن دوباره انگشت گوشی را از سایلنتی در بیاورید.
  • Find device: در این قسمت با نگه داشتن انگشت روی کلید وسط صدای زنگ بلندی از گوشی شما شنیده می‌شود و می‌توانید جای گوشی خودتان را پیدا کنید.
  • Screen: زمانی که در این بخش هستید با نگه داشتن انگشت روی کلید وسط بخشی نمایش داده می‌شود که به شما امکان استفاده از سه نوع نمایش ساعت را برای صفحه اصلی می‌دهد.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

  • About: گزینه آخر است که برای نمایش ID دستبند باید انگشت خودتان را روی کلید وسط نگه دارید.

اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن رسمی شیائومی برای دستبندها و ساعت‌های هوشمندش Mi Fit است. این برنامه یکی از کامل‌ترین برنامه‌های سلامتی است که می‌توانید در بازار گوگل پلی پیدا کنید.

در صفحه اصلی برنامه در بخشی بزرگ تعداد قدم‌ها به همراه میزان کالری‌ای که سوزانده‌ای نمایش داده می‌شود. با کلیک روی این بخش وارد جزئیات می‌شوید و می‌توانید در ساعات مختلف جزئیات حرکات خودتان را مشاهده کنید. کمی که صفحه را پایین بکشید وضعیت خودتان را در 30 روز گذشته از نظر قدم‌ها، میزان کالری سوزانده شده و میزان سوختی که صرفه جویی کرده‌اید مشاهده می‌کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

به صفحه اصلی برمی‌گردیم. در این صفحه داده‌هایی که دستبند از خواب شما به دست آورده مشاهده می‌کنید. یکی از ویژگی‌های اساسی این دستبند دنبال کردن خواب کاربر است. برای اینکه این داده توسط دستبند ضبط شود باید آن را موقع خوابیدن به دست خودتان ببنید. با انتخاب این بخش جزئیات کاملی را از وضعیت خواب خودتان از جمله میزان زمان ماندن در تخت خواب، مدت زمان خواب عمیق، مدت زمان خواب سبک و ساعت به خواب رفتن و حتی مدت زمان بیدار ماندن در میانه خوابتان را مشاهده می‌کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

ضربان قلب بخش بعدی است که آخرین تعداد ضربانی که از قلب کاربر روی ساعت به دست آمده را نشان می‌دهد و با انتخاب آن می‌توانید تاریخچه‌ای از اعداد ثبت شده ضربان قلبتان را مشاهده کنید.

بخش‌های دیگر اپلیکیشن شامل بخش فعالیت‌ها است که به شما اجازه می‌دهد نوع فعالیت خودتان را مانند قدم زدن، دوچرخه سواری و ... که قصد انجام آن را دارید به برنامه بگویید و شروع به انجام فعالیت کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

در بخش پروفایل علاوه براینکه به تنظیمات دسترسی پیدا می‌کنید، جزئیاتی از جمله مسافتی که تا کنون پیموده‌اید و دوستان خودتان را مشاهده می‌کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

باتری

دستبندهای شیائومی به عمر باتری بالا شهرت دارند. Mi Band 3 به باتری‌ای با ظرفیت 110 میلی آمپرساعت مجهز است که با استفاده معمولی رو به سنگین می‌تواند تا 1 ماه حداقل دوام بیاورد. در استفاده که ما از دستبند داشتیم بعد از گذشت حدود 1 هفته استفاده سنگین از این دستبند حدود 22 درصد از شارژ آن کم شد. مدت‌زمان شارژ به نسبت ظرفیت باتری زیاد است اما به نسبت تعداد دفعاتی که باید دستبند را شارژ کنید خیلی کم است. برای شارژ صفر تا 100 این دستبند به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارید که برای یک بار در ماه عدد زیادی نیست.

برای شارژ کردن این دستبند باید هسته مرکزی را از بند جدا کنید و با شارژر مخصوصی که برایش در نظر گرفته شده دستبند را شارژ کنید. توصیه می‌کنیم در محافظت از شارژر دستگاه نهایت احتیاط را به خرج دهید و اگر مسافرت طولانی می‌روید این شارژر را فراموش نکنید زیرا بدون کمک آن نمی‌توانید این دستبند را شارژ کنید.

بررسی تخصصی دستبند هوشمند Mi Band ۳

بخریم؟

Mi Band ۳ یک به‌روزرسانی بسیار خوب نسبت به نسل قبلی‌اش محسوب می‌شود. شاید از نظر ظاهری و کارایی با چیزی که در دستبندهای دیگر می‌بینیم تفاوت وجود داشته باشد اما باید به قیمت این محصول به‌خوبی دقت کنید. در این بازار نمی‌توان دستبند سلامتی‌ای با این کیفیت و کارایی پیدا کرد که این قیمت را داشته باشد.

می بند ۳ محصولی سبک است که جنس بند و بدنه‌اش خوب هستند و حس بدی را منتقل نمی‌کنند.شاید بند ماندگاری خیلی زیادی نداشته باشد اما عمر هسته مرکزی زیاد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اول که ۱۰۰تومن بود مقرون به صرفه بود حالا که شده ۵۰۰ واویلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج