۷۷۱۴۶۳
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

زیباکلام: استیضاح وزرا عوام فریبی بود

استاد دانشگاه تهران مطرح کرد: استیضاح ربیعی و کرباسیان عوامفریبی و سوارشدن بر امواج پوپولیستی بود و انحراف افکار عمومی از مسائل و مشکلات واقعی کشور را به دنبال دارد.

ایلنا نوشت: استاد دانشگاه تهران مطرح کرد: استیضاح ربیعی و کرباسیان عوامفریبی و سوارشدن بر امواج پوپولیستی بود و انحراف افکار عمومی از مسائل و مشکلات واقعی کشور را به دنبال دارد.

صادق زیباکلام در خصوص استیضاح‌های زنجیروار اخیر مجلس اظهار داشت: به نظر من استیضاح‌‌های مجلس یک حرکت عوام‌فریبانه و پوپولیستی است؛ چرا که اوضاع اقتصادی کشور خراب است و دولت هم در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی نتوانسته موفق عمل کند، در همین راستا نمایندگان مجلس اصرار بر استیضاح دارند.

وی افزود: نمایندگان با استیضاح‌هایی که انجام می‌دهند می‌‌خواهند بر موج پوپولیستی حمله به دولت برای خوشایند مردم سوار شوند و به مردم القا کنند که دولت را به صلابه می‌کشیم و دولت را به مسئولیت‌های قانونی خود فرا می‌خوانیم، در حالیکه اگر نمایندگان واقعا نمی‌دانند ریشه اصلی مشکلات و نوسان ارز در کجاست وای بر ما و وامصیبتا.

اهم اظهارات زیباکلام به شرح زیر است:

* اگر نمایندگان مشکلات را می‌دانند اما به واسطه سیاست‌های عوام‌فریبانه دوست دارند انگشت اتهام را به سمت دولت بگیرند، باز هم وای بر ما چراکه رسما با این روش به ما دروغ می‌گویند.

* استیضاح ربیعی و کرباسیان برای عوام‌فریبی و سوار شدن بر امواج پوپولیستی بود و انحراف افکار عمومی از مسائل و مشکلات واقعی کشور را به دنبال دارد. بخشی دیگر از استیضاح‌ها تسویه‌حساب‌هایی است که به واسطه انتظارات برخی نمایندگان صورت گرفته است در واقع برخی نمایندگان می‌خواستند قوم و خویش خود را به قدرت بیاورند و موفق نشدند و به همین دلیل برخی استیضاح‌ها مطرح شد و شکل گرفت.

* آخرین موردی که در مجلس مطرح بود مربوط به وزیر امور خارجه بود. در این میان طرفداران احمدی‌نژاد مساله جاسوسی را مطرح کردند و با طرح این مساله و ارتباط با بیگانگان و عوام‌فریبی‌ها بدین شکل قصد داشتند به اعتبار وزیر امور خارجه در کشور لطمه وارد کنند. مشخصا موضع‌گیری‌ها در این خصوص کاملا سیاسی بود. در مجموع من در استیضاح‌ها را نکات مثبت و وطن‌پرستانه‌ای نمی‌بینم.

* اصلاح‌طلبان چه درون مجلس و چه در بیرون جای گله‌مندی بسیاری از دولت دارند. این گله‌مندی‌ها به علت عدم استفاده روحانی از اصلاح‌طلبان نبوده و نیست و هدف سهم‌خواهی پشت این نقدها وجود ندارد و در همکاری با روحانی هم این اهداف نیست. دلخوری اصلاح‌طلبان به واسطه موج گسترده ناامیدی در جامعه است که روحانی با عملکرد خود ظرف چندین ماه گذشته ایجاد کرده است، بنابراین قابل فهم است چه فراکسیون امید و چه اصلاح‌طلبان در بیرون از مجلس به حق می‌توانند از عملکرد روحانی گله‌مند باشند. من معتقدم هیچ چاره‌ای نداریم به جز حمایت و پشتیبانی دولت به رغم وضع فعلی چرا که ما در رای مردم و پای صندوق آمدن آنها برای انتخاب روحانی شریک و دخیل هستیم.

*کار صحیح این نیست که بگوییم دیگر با روحانی کاری نداریم مردم بازیچه ما نیستند که بگوییم به فردی رای بدهید و بعد بگوییم دیگر با آن فرد کاری نداریم. اصلاح‌طلبان ضمن حمایت از روحانی و دولت او باید انتقادات شدید و اساسی نسبت به عملکرد روحانی داشته باشند. اصلاح‌طلبان نباید از انتقادات خود به سادگی بگذرند اما در عین حال گزینه صحیح رفتار نسبت به روحانی این است که ضمن حمایت از او مطالبات خود را از او طلب کنیم و وی را رها نکنیم؛ چراکه ما شریک او در به قدرت رسیدن هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هادی

      مجلس بی کفایتی داریم.بنظرم تغییرات رو باید از مجلس شروع کرد.نمایندگان بی ارزه که خودشون ..

    • بدون نام

      ریئس جمهوری که نتواند وعده های خود را عملی کند ومطالبات مردم را فراموش کند وکشور وملت را با مشکل مواجه کند واز برادر رانت خوار خود حمایت کند باید استعفا دهد وبرود تا راه برای افراد شایسته باز شود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرحبا بکم ....تایید .تایید .

    • علیرضانکویی

      یکی بیاد این زیبا کلام رو توجیه کنه..فقط داره تبیین قوت وضعف رو میگه ولی راهکاری نمیده این حرف هارو بچه هم میدونه به عنوان استاد از مجموعه ی اساتید دانشگاه جمع شید نظر بدید به فرایند بازدهی بالاتر دولت در تمام زمینه ها تا شاید کمک به ملت باشه ..گور بابای هرچی اصلاح طلب و اصول گرا کرده ..مردم دینشو ن.مالشون..ابروشون را از دست دادند آمدید جبهه چپی راستی مکنید

    • بدون نام

      مجلس باید پیگیر وعده های روحانی در انتخابات به مردم باشد

    • بدون نام

      هرچی توبگی وتا حالا گفتی برعکس بوده ..مزخرف میگی

      پاسخ ها

      • بردیا

        نخیر کاملا درست میگه
        اما فقط افسوس که در همان موقع استیضاح خود من و هم و اکثر کاربران هم همین حرفها رو گفتن مردم به اون اندازه از شعور سیاسی برخوردار هستند که زود بفهمن اصل ماجرا چیه
        چهل سال زندگی در یک حکومت با یک ساختار تکراری همچی هوش زیادی نمیخواد که از حیله ها و نیرنگها سر در بیاری
        اما گفته باشم که اقای زیبا کلام هم مثل مثال خودش هست خودشو سوار بر جنبش مردمی میخواد نشون بده
        یه بام دو هواست

      • بدون نام

        جناب مدیرمحترم خبرداغ چندساله مقاله مینویسم خوشم میاد قشنگ تمام نوشته های منو پردازش میکنی خیلی حریفی بخدا ولی راضی ام ممنون

    • همان

      ماکه ازاول میدونستیم فقط مردمو فزیب میدن ایناهمش بازیه

    • بدون نام

      زیبا کلام شما هم حرکت وطن پرستانه ایی نکردی شما فقط در به قدرت رسیدن روحانی شریک نیستی شما هم مثل روحانی و دارو دسته دروغگوها شریک جرمی خودتو سوا نکن ملت بی شعور نیستن خودت نادانی

    • بدون نام

      از كي تا بحال اصلاح طلبان محافظه كار شده اند؟ يا شايد اصلاح طلبان از اول عوام فريب و دروغگو بودند و حالا دارد آشكار ميشود؟
      وقت آن شده كه كاذب زشت كلام بخاطر اتهاماتي كه به نمايندگان مجلس زده و گفته بخاطر قوم و خويش خود استيضاح ميكنند مورد پيگرد قرار گيرد

    • بدون نام

      عوام فریبی نبود، خودفریبی بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جناب زیبا کلام وقتی صحبتها وسخنان شما را میخوانم باور نمی کنم استاد باشی جون درصحتهای شما هدف خاصی جز عوامفریبی نیست واین را هم خودت بهتر میدانی

    • بدون نام

      این زیبا کلام حرف نزنه نمیشه

    • بدون نام

      این زیبا کلام حرف نزنه نمیشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چون روانی هست ووامانده پول زلزله زده ها هم که دزدیده

    • بدون نام

      جناب علیرضا نکویی شما و همه میدانیم مجلس و دولت صوری و برای مراودت بین المللی داخل کشور قانونگذاری بخشنامه ای وتوسط افراد و ارگانهای خارج از دولت و تعریف نشده در قانون اساسی اجرا میشود از دید ملت مجلس و دولت رسمی است ولی در واقعیت مجلس و دولت شده اند مجلس ودولت سایه شما در یه اداره وقتی ایرادات را از منشی و ابدارچی بخواهی تا رئیس تصمیم نگیرد میتوانند مشکلی بر طرف کنند اصلا در دولت نسبت به اختیاراتش اصلا مشکلی نیست اگر هم باشد ۴۸ساعت قابل حل است الان فرض راهکار هم دادی ایا مجلس دولت اجازه دارند قانونگذاری و اجرا کنند

    • بدون نام

      شاید تو اینطور فکر میکنی ولی مردم میدونن مشکل جامعه نه با استیضاح وزرا حل می‌شود ونه با جنگ یا دو ستی دوجناح. تو خودت مشغول این اراجیف ودعواها میکنی ولی مردم از این بازی‌ها عبور کردن.

    • بدون نام

      مرد ناحسابی تو پولی که بحسابت برا زلزله زده هاریختیم به انها پس بده

    • محمد ذاکری

      آقای زیباکلام این موضوع را باید زودتر میگفتی زیرا همان عوامی که بهش اعتقاد نداری این موضوع زودتر از جنابعالی فهمیده است ولی چکار کند .

    • م-ر

      خدا پدر مادر کسی که مسئولیت و عواقب کارش رو می پذیره بیامرز. و خدا لعنت کند کسانی را که ملت رو به گمراهی می کشانند و کشاندند.

    • بدون نام

      متاسفانه فقط زمانی که کاندیدا ها میخوان رای جمع کنند به یاد مردم و مشکلات مردم میفتند و بعد از رای آوردن حتی جواب سوال مردم رو نمیدن . نماینده ای که خودش به وظیفه ای که داره درست عمل نمیکنه چطور میتونه از رئیس جمهور کار و عمل به تعهدات وظایف قولهایی که داده رو بخواد.. الان داریم یواش یواش به پایان این دوره مجلس میرسیم و نمایندگان در حال برنامه ریزی برای دوره بعدی هستند و با سخنرانی در مجلس و فشار بر مسئولین ،وزرا و رئیس جمهور و استیضاح میخوان به مردم ثابت کنند که بله مثلا ما نمایندگان به فکر ملت هستیم و خواسته های به حق مردم رو از مسئولین میخواهیم و رئیس جمهور و وزرا رو تحت فشار و قرار میدی که مشکلات مردم رو حل کنند .ولی حالا دیگه ملت شناخت کاملی از نماینده های خود در مجلس دارند .در این دوره هیچ قدم مثبتی برای ملت بر داشته نشد .امروز ب ای استیضاح امضا دادند و فردا امضاشون رو پس گرفتند و معلوم نیست شب چه شد که پشیمان شدند .عده ای موافق آشکار شدن رای خودشون در مجلس بودند ولی به تصویب نرسید .عده زیادی از نمایندگان رفتار و گفتار منافق گونه ای دارند .امیدوارم نماینده هایی که نتونستند به قولها و وعده هایی که دادند عمل نکردند و توانایی و قدرت دفاع از حق مردم رو ندارند دیگه کاندید نشوند و اینقدر شعور داشته باشند که راه رو برای کسانی که توانایی و قدرت برای دفاع از حق و حقوق ملت رو دارند باز بزارند .با امید روزی که در کشور ما نظارت و مدیریت خوب و دقیقی باشه و همه چیز و همه کس در جای خودش قرار بگیره .

    • بدون نام

      مملکت و مردم هر چه توسری می خورند از دست همین اساتید ظاهر نما ست . خدا رحم کند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خير. از جهل خودشونه. شما تصور ميكنيد امثال اين زيباكلام در يه كشور مترقى و با مردمى فهيم چه جايگاهى ميتونند داشته باشند؟ اينجا بهترين جا براى جولان اينهاست

    • بدون نام

      بنظرم این یه نوع کودتا بود که پیش بینی شده بود

    • ولب

      ....توبروفعلا ازدزدها حمایت کن توچی فکدمیکنی.مردم روچی حساب میکنی.خودتی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج