۷۷۱۷۷۷
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سعودی‌ها رکورد ولخرجی در تابستان را شکستند

لیگ برتر و سری آ بالاترین ارقام را در تابستان و بازار نقل و انتقالات ۲۰۱۸ پرداخت کرده اند و عربستانی ها، مهمان ناخوانده این لیست هستند.

ورزش سه: لیگ برتر و سری آ بالاترین ارقام را در تابستان و بازار نقل و انتقالات ۲۰۱۸ پرداخت کرده اند و عربستانی ها، مهمان ناخوانده این لیست هستند.

به نقل از بازار ورزش، شاید مهم ترین تفاوت لیگ برتر جزیره با دیگر لیگ های معتبر در قاره سبز، تعدد مدعیان و البته اهمیت بازار تابستانی برای همه تیم هاست.

به عنوان مثال حتی باشگاهی مانند اورتون که جایگاهی میان تیم های معتبر و بالانشین لیگ برتر نیز ندارد ممکن است در یک تابستان هم موفق به حفظ بازیکنان خود شده و هم ۳ بازیکن از تیم بزرگی مانند بارسلونا شامل لوکاس دینه، آندره گومس و یری مینا به خدمت گیرد.

به همین دلیل، رد و بدل شدن ارقام در لیگ برتر با اختلاف قابل توجهی از دیگر رقبا بالاتر است و هم از لحاظ تعداد بازیکنان جذب شده و واگذار ‌شده (گراف آبی) و هم از نظر دریافتی و پرداختی در بازار نقل‌ و انتقالات (گراف زرد)، لیگ برتر انگلستان در میان ۵ لیگ معتبر قاره سبز با اختلاف در رتبه اول قرار دارد.

سعودی‌ها رکورد ولخرجی در تابستان را شکستند

لیگ برتر انگلستان و سری آ ایتالیا بیش از یک میلیارد دلار بابت خرید بازیکن خرج کرده ‌اند و بعد از بریتانیایی ها، امسال لیگ ایتالیا بود که پیشرفت قابل توجهی از این حیث داشت. انتقال ستاره ای جهانی مانند کریستیانو رونالدو به یوونتوس نشان داد آنها بعد از حداقل یک دهه دوباره می خواهند به قدرت اول اروپا تبدیل شوند و در این مسیر از خرج های هنگفت هراسی ندارند.

رتبه سوم معتعلق به لالیگاست. بارسلونا و رئال مادرید امسال تقریبا تابستان آرامی را سپری کردند و بر خلاف انتظارات، انتقال خیلی مهمی برای این 2 تیم صورت نگرفت اما شاید اتلتیکومادرید با جذب بازیکنان فراوان، بر خلاف همیشه خبرسازترین تیم لالیگا لقب گرفته باشد.

بر اساس آمار پیش رو، لاشامپیونا و بوندسلیگای آلمان در پنجره تابستانی امسال سود کرده‌اند و مبلغ اخذ شده برای بازیکنان خروجی بیش از رقم پرداخت برای جذب بازیکن بوده است که بی شک یکی از دلایل اصلی آن، تابستان آرام بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن بوده است.

جالب اینجاست که در پنجره بازار نقل ‌و انتقالات مربوط به لیگ عربستان ارقام هنگفتی پرداخت شده و بعد از 6 لیگ معتبر اروپا و بالاتر از لیگ‌ هایی مانند بلژیک، پرتغال، هلند و چین، این تیم های عربستانی بودند که بیشترین ارقام را به خود اختصاص داده اند. تیم های عربستانی امسال در مجموع 152.1 میلیون دلار برای جذب بازیکن پرداخت کرده‌ اند که ۴۸۵ درصد بیشتر از تابستان قبل بوده و بیانگر آن است که امسال آنها اهداف بزرگی را در سر دارند.

ترکی ال شیخ، وزیر ورزش عربستان که از هواداران پر و پا قرص فوتبال محسوب می شود، نقش مهمی در انتقال بازیکنان گرانقیمت و رشد عربستان از این حیث داشته است. الهلال، الاتحاد و برخی دیگر از تیم های مشهور عربستانی در ماه های اخیر بازیکنان باکیفیتی را جذب کرده و در این مسیر ارقام هنگفتی را پرداخت کرده اند.

سعودی‌ها رکورد ولخرجی در تابستان را شکستند

این در حالیست که با توجه به نوسانات ارزی در ماه های اخیر در ایران، نه تنها شرایط جذب بازیکنان باکیفیت خارجی در ایران دشوار شده و بسیاری از ستاره ها مانند سرور چپاروف و تیام نیز لیگ ایران را ترک کرده اند، بلکه حل مشکلات پرونده های پرداخت های معوقه بازیکنان گذشته نیز تبدیل به بحران بزرگی شده و این موضوع تبدیل به یکی از بحران های مهم فوتبال ایران شده است.

هر روز اخبار زیادی در مورد شکایت بازیکنان خارجی و حتی ایرانی از باشگاه های معتبر به دلیل تاخیر در پرداخت تعهدات منتشر می شود و این در حالیست که به عنوان مثال باشگاه های عربستانی در جذب بازیکنان سطح اول حتی در دنیا نیز در بین کشورهای قدرتمند قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حجت

      چرا ایرانو با کشورای پیشرفته ای مثل انگلیس و اسپانیا و ترکیه و عربستان و ... مقایسه میکنی؟ما چهل ساله همه چیزو به اینا باختیم.لیگ ایرانو با لیگ افغانستان و بنگلادش و یمن و سودان مقایسه کن

    • بدون نام

      اگه نمیتونید بخرید یا پول ندارید پس مفت انتقاد نکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج