جاباما
۷۷۱۷۹۲
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

تمهیدات وزارت بهداشت برای رشته‌های بی‌متقاضی

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تمهیدات این وزارتخانه برای رشته‌هایی که بدون متقاضی مانده‌اند، گفت: رویه و سلیقه افراد برای انتخاب رشته‌های دستیاری متفاوت است و در سال جاری برخی از رشته های تخصصی و در بعضی از کد رشته‌های شهرستان، هیچ داوطلبی نداشته است و در حال حاضر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ظرفیت در رشته‌های تخصصی بدون متقاضی است.

خبرگزاری ایسنا:‌ معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به تمهیدات این وزارتخانه برای رشته‌هایی که بدون متقاضی مانده‌اند، گفت: رویه و سلیقه افراد برای انتخاب رشته‌های دستیاری متفاوت است و در سال جاری برخی از رشته های تخصصی و در بعضی از کد رشته‌های شهرستان، هیچ داوطلبی نداشته است و در حال حاضر حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ ظرفیت در رشته‌های تخصصی بدون متقاضی است.

دکتر باقر لاریجانی در گفت‌وگویی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: متاسفانه داوطلبان دوره دستیاری تمایلی برای حضور در برخی از رشته های علوم پزشکی را ندارند و ما هم به انتخاب داوطلبین احترام می‌گذاریم.

وی با اشاره به اینکه برخی از رشته ها مانند رادیولوژی، چشم، پوست داوطلبین بالایی دارند، اما لزوما این تعداد متقاضی مساوی با نیاز کشور نیست، گفت: برای رفع جبران برخی رشته‌های بدون متقاضی ممکن است ظرفیت‌های تکمیلی اعلام کنیم تا با تکمیل ظرفیت مشکل مناطق حل شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با بیان این مطلب که رقابت گسترده ای در ورود افراد به رشته های علوم پزشکی در مقاطع مختلف وجود دارد، افزود: وزارت بهداشت به عنوان متولی آموزش علوم پزشکی کشور این مسئولیت را بر عهده دارد که در کنار اجرای قوانینی که در نهادهای بالادستی مصوب می‌شود، ترتیبی اتخاذ کند تا افراد شایسته وارد نظام آموزش عالی سلامت کشور شوند.

لاریجانی ادامه داد: آنچه که برای وزارت بهداشت اهمیت دارد این است که افرادی که با سهمیه آزاد در آزمون ها شرکت می‌کنند نیز شانس مناسبی برای ورود به رشته های علوم پزشکی داشته باشند و تلاش می کنیم ظرفیتهای پذیرش برای این افراد، کماکان حفظ شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت تصریح کرد: افرادی که رشته پزشکی را انتخاب می کنند باید به صورت معقولی رتبه هایشان با رشته مورد نظر هم تراز باشد چرا که دروس پزشکی بسیار سخت است و فرد باید از صلاحیت علمی کافی برخوردار باشند تا بتوانند ادامه تحصیل بدهد.

وی در ادامه به سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی اشاره کرد و افزود: براساس قانون، انتقال هنگامی امکان پذیر است که داوطلب حد نصاب علمی را برای کدرشته محل مورد تقاضا دارا باشد تا این انتقال از دانشگاه مبدا به دانشگاه مقصد در همان رشته و همان مقطع انجام شود که البته این نوع سهمیه بندی در حوزه پزشکی جایگاه زیادی ندارد که اعضای هیات علمی بتوانند به راحتی فرزندانشان را منتقل کنند.

لاریجانی یادآور شد: اعمال سهمیه در رشته های مختلف پزشکی متفاوت است و هر کسی از هر روشی که می خواهد وارد رشته پزشکی شود باید حداقل های صلاحیت های علمی را داشته باشد و ما هم شرایطی را مهیا می کنیم که فرد در تحصیلاتش موفق شود.

معاون آموزشی وزیر بهداشت در پایان با بیان اینکه این وزارتخانه ملزم به اجرای مصوبه مجلس در زمینه اختصاص سهمیه‌ خانواده‌های ایثارگران است، گفت: در رشته‌های تخصصی علوم پزشکی به ویژه رشته‌های که ظرفیت پذیرش بسیار محدود است، تلاش شده افرادی که با سهمیه آزاد در آزمون‌ها شرکت می‌کنند نیز شانس مناسبی برای ورود به رشته های علوم پزشکی داشته باشند و تلاش می‌کنیم ظرفیتهای این افراد، کماکان حفظ شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا در گفتار صادق باشید
      بیچاره اونهایی که سهمیه آزاد هستن

    • بدون نام

      دلیلش واضحه.
      چون بعضی رشته ها و شهرستان های محروم نمیشه حسابی به مردم خدمت کرد.(حسابی خدمت مردم رسید)

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج