۷۷۱۹۱۶
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

۵۰ فیلم وارد رقابت اسکار خارجی شدند

برنده شیر طلای ونیز، نماینده مکزیک شد

فیلم «روما» برنده شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز به کارگردانی «آلفنسو کوارون» به نماینده سینمای مکزیک در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۹ برگزیده شد.

ایسنا: فیلم «روما» برنده شیر طلای بهترین فیلم جشنواره ونیز به کارگردانی «آلفنسو کوارون» به نماینده سینمای مکزیک در شاخه بهترین فیلم خارجی جوایز اسکار ۲۰۱۹ برگزیده شد.

برنده شیر طلای ونیز، نماینده مکزیک شد

به نقل از اسکرین، این فیلم تحسین‌شده و سیاه‌وسفید که توزیع‌بین‌المللی آن بر عهده کمپانی نتفلیکس است، چندی پیش به عنوان یکی از فیلم‌های بخش رقابتی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم ونیز به روی پرده رفت و در نهایت توانست جایزه شیر طلای بهترین فیلم این رویداد سینمایی را کسب کند.

این فیلم که ابتدا قرار بود در جشنواره کن امسال رونمایی شود به سبب اختلافات میان جشنواره کن و کمپانی نتفلیکس در نهایت در جشنواره ونیز برای نخستین بار به روی پرده رفت و پس از آن نیز در جشنواره تلوراید و تورنتو نیز نمایش داشت.

«کوارون» که ساخت فیلم معروف «هری پاتر و زندانی آزکابان» و همچنین درام فضایی برنده اسکار «جاذبه» را در کارنامه سینمایی دارد عنوان کرده که فیلم جدیدش «روما» تا حد زیادی بر اساس زندگی‌نامه خودش نوشته شده است و درباره بزرگ‌شدن او در منطقه «روما» در حومه شهر مکزیکوسیتی است.

در مجموع تاکنون ۵۰ کشور نمایندگان خود را در شاخه بهترین فیلم خارجی نودویکمین دوره جوایز سینمایی اسکار معرفی کرده‌اند که از مهم‌ترین آنها می‌توان به ایران (بدونن تاریخ بدون امضاء)، شیلی (ناگهان سپیده دم)، جمهوری چک (زمستان پرواز می‌کند)، عراق (سفر)، یونان (پولیکسِنی)،‌ مصر (یوم‌الدین)، روسیه (سوبیبور)، آلمان (هرگز روی برنگردان)، فلسطین (شکار ارواح)، سوئد (مرز)،ترکیه (درخت گلابی وحشی)، بلژیک (دختر)، ژاپن (دزدان فروشگاه)، بریتانیا (من یک جادوگر نیستم)، بلاروس (قوی بلورین)، استونی (یا بگیرش یا ولش کن)، رومانی (مهم نیست اگر به عنوان بربرها در تاریخ شناخته شویم)، اسلواکی (مترجم) و سوئیس (الدورادو) و ونزوئلا (خانواده)، اتریش(ولدیم والتز)،‌ اکوادور (پسر انسان)، فنلاند (یوتنایزر)، کوزوو (ازدواج)، نروژ (مردم چی میگن)، سنگاپور (پسران بوفالو)، کرواسی (مامور هشتم)، لتونی (ایوارس سلسکیس)، کلمبیا (پرندگان عبوری)، اوکراین (دونباس)، قهرمانان (اسپانیا) وپاراگوئه (وارثین) اشاره کرد.

سال گذشته ۹۲ کشور نمایندگان خود را برای شرکت در شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی جوایز اسکار معرفی کردند و رکورد تعداد معرفی فیلم در این بخش شکسته شد. آخرین مهلت ارسال و معرفی فیلم‌ها از سوی کشورهای مختلف برای رقابت در شاخه بهترین فیلم خارجی اسکار ۲۰۱۹ روز اول اکتبر ۲۰۱۹( ۹ مهرماه) اعلام شده است.

همچنین بر اساس قوانین آکادمی اسکار تمامی فیلم‌های واجد شرایط برای رقابت در این شاخه باید بین تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۷ (۹ مهر ۱۳۹۶) تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸ (۸ مهر ۹۷) حداقل به مدت ۷ روز در سینماهای کشور مبدا اکران شده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      یک شیرطلای ونیز هم بدین به سران کشور ایران در رکرد خودسوزی مردم ایران ..خدالعنتشون کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج