۷۷۲۳۱۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

تشدید روند قاچاق دلار از افغانستان به ایران

سخی احمد پیمان گفت: تاجران افغانی کالاها را به ریال خریداری می‌کنند واز طریق صرافی‌ها پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند. با آنکه تمام کالاها قیمت ریالی آنها افزایش داشته اما باز هم برای ما صرفه اقتصادی دارد به طوری که امروز هر کالایی از ایران وارد می شود.

خبرگزاری ایلنا: سخی احمد پیمان رییس انجمن صنایع افغانستان در خصوص بخشنامه این دولت مبنی بر ممنوعیت واردات کالاهای چهارگروه صنعتی از ایران گفت: مطابق آخرین صحبت‌هایی که ما با وزارت مالیه داشتیم این ممنوعیت فقط در مرز "فرا" به طور موقت اجرا می‌شود و در سایر مرزها همچون "نیمروز" و "هرات" مشکلی برای واردات نخواهیم داشت.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی افغانستان گفت: بنا بر اظهارت مسئولین به دلیل اصلاح سیستم گمرکی در مرز "فرا" فعلا این گروه از کالاها وارد نخواهد شد. به طور کلی این کالاها برای افغانستان جزو کالاهای اساسی محسوب می‌شود و هرگونه خلل در واردات آنها باعث آسیب جدی به روند اقتصادی این کشور خواهد شد.

وی افزود: حتی اگر آمریکا بخواهد فشارهای خود را بیشتر کند در عمل این اتفاق صورت نخواهد گرفت چون ما جایگزینی برای آن نداریم.

سخی احمد پیمان گفت: اگر بخواهیم این کالاها را از چین و پاکستان وارد کنیم قیمت تمام شده آنها بسیار بالا می‌رود ضمن آنکه امکان لجستیکی برای حمل و نقل از این مرزها وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی افغانستان با اشاره به حجم تبادلات اقتصادی دو کشور گفت: ایران اصلی‌ترین تامین کننده کالای افغانستان است مخصوصا پس از بالا رفتن دلار در ایران حجم واردات از این کشور بیشتر صرفه اقتصادی پیدا کرده است.

سخی احمد پیمان ادامه داد: تاجران افغانی کالاها را به ریال خریداری می‌کنند واز طریق صرافی‌ها پرداخت‌های خود را انجام می‌دهند. با آنکه تمام کالاها قیمت ریالی آنها افزایش داشته اما باز هم برای ما صرفه اقتصادی دارد به طوری که امروز هر کالایی از ایران وارد می شود.

وی تصریح کرد:البته این امر در بحث نیروی کار معکوس است و در چند ماه گذشته بسیاری از افغانی‌هایی که در ایران کار می‌کردند و برای خانواده خود پول می‌فرستاندند اکنون یا برگشته‌اند یا به کشورهای دیگر برای کار مهاجرت کرده‌اند.

رییس انجمن صنایع افغانستان در مورد دیگر اثرات بالا رفتن قیمت دلار در ایران بر اقتصاد افغانستان گفت: این اتفاق باعث شده که ارزش افغانی نیز به شدت کاهش پیدا کند و روند قاچاق اسکناس دلار از افغانستان به ایران شدت بگیرد بر همین اساس دولت نظارت های خود را برای جلوگیری از قاچاق دلار به ایران بیشتر کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      افغانستان کارگر نمیخواد من برم کار کنم؟!!!

    • بدون نام

      خوب ماست مالی می کنید. دیگه صحبت این حرف ها تموم شده.
      حتی افغانستان ما رو تحریم کرد. حال می فهمیم که هیچ دوستی نداریم . البته ببخشید سوریه و لبنان و فلسطین رو از قلم انداختم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این اتفاق باعث شده تولید توی بازار رونق بگیره. درسته قیمت مواد اولیه چند برابر شده ولی خیلی از تولید کننده ها خوب کار میکنن و حتی بقول یکی از دوستان جنس تو بازار نیست.خیلی از تولیدی هارو میشناسم که شبو روز دارن کار میکنن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج