جاباما
۷۷۲۳۴۴
۵۰۹۵
۵۰۹۵
پ

خام خواری برای سلامت پوست خوب است؟

چگونه می‌توانیم با ایجاد تغییرات جزئی در خوراک مان، ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کنیم و به اصطلاح جوان‌تر شویم؟ خام‌خواری می‌تواند پوست تان را از درون و بیرون بدن هیدراته، تغذیه و شاداب کند.

روزنامه خراسان: پیروی از رژیم خام خواری چه تأثیری برسلامت بدن ما به‌خصوص زیبایی و پوست خواهد داشت؟ به طور کلی خام‌خواری دو نوع است؛ نوع اول خام‌خواری شامل مصرف ماهی، تخم‌مرغ، شیر و گیاهان خام می‌شود که در این بین، باید به خاطر داشته باشید مصرف تخم‌مرغ، ماهی (سوشی) و شیر خام می‌تواند خطرناک باشد.

باید برای از بین بردن سالمونلای تخم‌مرغ، آن را قبل از مصرف پخت و شیر را هم پاستوریزه کرد.نوع دوم خام خواری، گیاه‌ خواری است که شامل استفاده از گیاهان، میوه‌ها، سبزیجات و دانه‌های خام می‌شود.

خام خواری برای سلامت پوست خوب است؟

در حقیقت، رژیم خام‌خواری شامل خوراکی‌هایی است که با دما و حرارت خاصی پخته نشده‌اند. هدف اصلی و مفهوم کلی خام‌خواری به خصوص خام گیاه‌خواری، این است که پختن خوراکی‌ها باعث از بین رفتن آنزیم‌ها و مواد مغذی زنده درون خوراک می‌شود که برای جذب شدن به بدن لازم هستند.

تأثیر خام‌خواری بر پوست

چگونه می‌توانیم با ایجاد تغییرات جزئی در خوراک مان، ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کنیم و به اصطلاح جوان‌تر شویم؟ خام‌خواری می‌تواند پوست تان را از درون و بیرون بدن هیدراته، تغذیه و شاداب کند.گیاهان، میوه‌ها و سبزیجات مملو از آب است و خوردن آن‌ها باعث آب رسانی درست به پوست می‌شود و ظاهر آن را به مراتب زیباتر و شاداب‌تر خواهد کرد.

خوردن خوراکی‌های خام به صورت طبیعی مانع مصرف موادی خواهد شد که استفاده از آن‌ها تأثیرات منفی روی پوست تان دارد و باعث آسیب جدی به آن می‌شود.

برای مثال کربوهیدرات‌های تصفیه شده، می‌تواند میزان قند خون را بالا ببرد و باعث التهاب(Inflammation) پوست بدن شود که برای جلوگیری از آن، باید شروع به خام‌خواری کنیم چرا که التهاب و تورم، دلایل اصلی ایجاد چین و چروک‌های پوست و در نتیجه پیری ناشی از آن است.

التهاب پوستی، در اثر مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده و در نتیجه تخریب کلاژن و الاستین پوست به وجود می آید. در حقیقت این دو ماده دلیل اصلی استحکام، شادابی و جوانی پوست ما هستند.

چگونه رژیم خام‌خواری باعث بهبود پوست می‌شود؟

زمانی که خوراکی‌ها به صورت خام خورده می‌شود، ویتامین‌ها و مواد معدنی مفید آن‌ها در بالاترین میزان ممکن حفظ می‌شود و از بین نمی‌رود اما زمانی که گیاهان و هر ماده غذایی دیگری پخته می‌شود، بیشتر مواد مغذی و با ارزش درون آن‌ها از بین می‌رود و آن چه باقی می‌ماند، تنها موادی است که برای پوست چندان مثبت و مفید نخواهد بود. نتیجه این که گزینه مناسب برای سالم نگه داشتن پوست، استفاده از رژیم خام‌خواری است.

خام خواری برای سلامت پوست خوب است؟

مصرف کدام گیاهان باعث محافظت از پوست می‌شود؟

کلم پیچ: این سبزی نه تنها طعم و مزه خوبی دارد بلکه باعث پاک‌سازی و تغییر مثبت رنگ چهره‌تان هم خواهد شد. این نوع سبزیجات، خاصیت سم‌زدایی برای کبد دارد و ضدالتهاب هم هست. این دو خاصیت در شادابی و زیبایی هرچه بیشتر پوست بسیار تأثیرگذاراست. کلم‌پیچ مملو از انواع مختلف ویتامین‌های ضروری همراه با مواد مغذی گیاهی است.

مرکبات: میوه‌هایی مانند پرتقال، نارنگی، گریپ‌فروت و انواع لیمو، حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که ویتامین محلول در آب محسوب می‌شود.

چغندر: حاوی آنتوسیانین است. این ماده علاوه بر این که خاصیت ضدالتهابی دارد، عامل مهمی در مبارزه و پیشگیری از تأثیرات منفی و مخرب رادیکال‌های آزاد محسوب می‌شود. علاوه بر این، چغندر مملو از آنتی‌اکسیدان‌های ضروری، فولات و دیگر ویتامین‌ها و مواد مغذی است که به حفظ سلامت پوست کمک مؤثری می‌کنند. این گیاه خشکی پوست را کاهش می‌دهد و از نمایان شدن خطوط روی صورت و لکه‌های تیره ناشی از افزایش سن، پیشگیری می کند.

گردو: سرشار از ویتامین های B و E است که با تأثیرات مخرب رادیکال‌های آزاد از جمله استرس(Stress) و چین و چروک‌ها مبارزه می‌کنند. علاوه بر این، گردو حاوی چربی مفید امگا ۳ هم است که به استحکام غشای پوستی کمک چشم‌گیری می‌کند و آن را مرطوب و شاداب نگه می‌دارد.

هویج: منبع بسیار مناسبی برای دریافت ویتامین A و بیوتین است که وجود هر دو آن‌ها برای تولید و ترمیم سلول‌های پوستی الزامی است. علاوه بر این، هویج حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که به حفظ سلامت کلاژن‌های پوستی کمک می‌کند و خاصیت ضدالتهابی دارد.

شیربادام: شیربادام و دیگر دانه‌های روغنی (آجیل) منابع بسیار غنی از مس و مواد معدنی مفید و لازم برای کلاژن سازی و ساختار پروتئینی پوست هستند.

نتیجه تحقیقات حاکی از آن است که استفاده از رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه‌ها، خاصیت ضدالتهابی دارد و همزمان تأثیر مثبتی روی بدن خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج