۷۷۲۴۴۰
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

مصطفوی: تمام بدبختی‌ها زیر سر کفاشیان است

داریوش مصطفوی می‌گوید که سرمربی تیم ملی فوتبال نباید با رئیس فدراسیون اینگونه درباره دلار صحبت کند. او همچنین به انتقاد از علی کفاشیان پرداخت.

خبرگزاری تسنیم: داریوش مصطفوی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره مسائلی همانند تمدید نشدن قرارداد سرمربی تیم ملی فوتبال, مشکلاتی که فدراسیون و باشگاه‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و سایر مسائل روز فوتبال, صحبت کرد.

با 245 میلیون تومان تیم را به جام جهانی 1998 بردیم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال, درباره فضای پرالتهاب فوتبال ایران و وضعیت موجود گفت: مخارج فوتبال ما با گستردگی‌ که پیدا کرده, بالا رفته و باعث شده حواشی هم زیادتر شود. زمانی بود که فدراسیون‌های قبل از فدراسیون تاج با کمتر از یک میلیارد تومان بودجه هم می‌توانستند, کار کنند اما الان با گسترش فوتبال ساحلی, فوتسال و فوتبال بانوان نمی‌شود با یک میلیارد تومان کاری کرد.

زمانی که ما در فدراسیون بودیم بودجه‌مان حدود ۴۵ میلیون تومان بود که ۲۰۰ میلیون تومان هم قرض کردیم و با ۲۴۵ میلیون به جام جهانی ۱۹۹۸ رفتیم, اما الان خوشبختانه یا متاسفانه با افزایش رشته‌ها به بودجه بالاتر احتیاج است. الان باید اذعان کنیم که از لحاظ کسب مقام در تمام رشته‌ها فدراسیون کنونی موفق‌تر عمل کرده است.

وقتی بودجه فدراسیون 80 میلیارد است, چطور 75 میلیارد برای جام ملت‌ها کنار بگذارد؟

مصطفوی با اشاره به هزینه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری (حدود ۷۵ میلیارد تومان با ارز آزاد) برای آماده سازی تیم ملی که از سوی کی‌روش به فدراسیون فوتبال اعلام شده، گفت: برای یک برنامه معمولی که برای حضور در جام ملت‌ها آسیا ارائه شده, کی‌روش این درخواست را داشته است. کی‌روش هزینه‌ها را در فوتبال ما زیاد کرده است. شاید هیچ مربی‌ در دنیا نیست که از نظر دستمزد و برنامه‌ریزی اینقدر گران باشد.

ما در گذشته به آسیا رفتیم و سوم شدیم و در بازی با عربستان دو پنالتی قطعی برای‌مان گرفته نشد و باعث شد به فینال نرویم. حالا فدراسیون با محبوبیتی که کی‌روش دارد مجبور است او را نگه دارد. شاید خود مسئولان فدراسیون هم از این موضوع دل‌شان خون باشد اما چه کار می‌توانند انجام دهند؟ چطور می‌توانند وقتی بودجه فدراسیون ۸۰ میلیارد تومان است, ۷۵ میلیارد آن را فقط برای جام ملت‌ها کنار بگذارند؟

کی‌روش اساس بهم ریختگی فوتبال ایران را ایجاد کرده است

وی تصریح کرد: اساس بهم ریختگی فوتبال ایران را کی‌روش ایجاد کرده است. کی‌روش در جامعه محبوبیتی مخصوصاً‌ از طریق فردوسی‌پور ایجاد کرده که فدراسیون مجبور است او را در کشور نگه دارد. فدراسیون الان, هم نمی‌تواند بودجه کی‌روش را تامین کند و هم نمی‌تواند تامین نکند!

مصطفوی با بیان اینکه هیچ فدراسیونی تاکنون موفق نشده این تعداد مقام و موفقیت را در یک دوره داشته باشد, به تسنیم گفت: من خودم رئیس فدراسیون بوده‌ام و این مسائل را می‌دانم اما باید بگویم که فوتبال ما در رده بزرگسالان نتیجه خوبی نگرفته است. شما به ‌آمار‌های فیفا توجه کنید, در تعداد پاس, کرنر, از لحاظ بدنی, ارتباط بین خطوط و این موارد ما جزو ضعیف‌ترین‌ها بوده‌ایم اما کی‌روش فعلاً می‌تازد و فدراسیون هم مجبور است که بپذیرد.

همه باید یک تیم شویم تا ایران قهرمان جام ملت‌ها شود

این پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه به تسنیم گفت: باید گفت در حال حاضر نمی‌توان شرایط خیلی ایده‌آلی را متصور شد. ایده‌‌آل یعنی اینکه برنامه‌ریزی‌های اروپایی یا بهترین تجهیزات فیزیکی مانند زمین و آکادمی و غیره را داشته باشیم. باید این را بدانیم که اگر می‌خواهیم ایده‌آل فکر کنیم, خودمان را خسته می‌کنیم.

باید در واقعیت کار کنیم. الان جام ملت‌ها در راه است و باید همه یک تیم باشیم و همه همکاری کنیم تا بعد از ۴۲ سال ایران قهرمان شود. در این مدت یکی, دوبار مقام‌های دوم و سوم را کسب کرده‌ایم اما باید الان قهرمان شویم. همیشه حاشیه‌ها خواهد بود اما باید از کسانی که دارند زحمت می‌کشند تجلیل کنیم نه اینکه آنها را تضعیف کنیم.

الان زمان ضعیف کردن فدراسیون و اعضای آن نیست. در حال حاضر باید با اهالی فدراسیون همکاری کرد تا تیم ملی نتیجه بگیرد, همیشه منتقد بوده‌ام اما الان دو,سه ماه بیشتر تا جام ملت‌ها زمان باقی نمانده است.

تیم‌های بزرگ برای بازی با ایران اکراه دارند

مصطفوی درباره دیدار دوستانه تیم ملی مقابل ازبکستان خاطرنشان کرد: مجبوریم با ازبکستان بازی کنیم چون هیچ تیمی با ما بازی نمی‌کند آن هم درحالی که تیم ملی باید با تیم‌های بزرگ بازی و شانه به شانه آنها رقابت کند. این ماجرا برای امروز نیست و بعد از انقلاب تاکنون تیم‌های دیگر هم برای بازی با ایران اکراه دارند, چون مسائل سیاسی روی کار‌های مدیریتی تاثیر دارد.

اگر ما پول بدهیم و التماس‌ هم کنیم باز هم تیم‌هایی مثل آرژانتین و برزیل به راحتی وارد ایران نمی‌شوند تا با ما بازی کنند. این دیگر جای تعجب ندارد, چون سیاست این است که ایران را منزوی کنند, یکی از همین راه‌ها این است که تیم‌های بزرگ با ایران بازی نکنند, وگرنه ما این رتبه و ابهت را داریم که با آنها بازی و حتی پول نیز دریافت کنیم. اگر تیم‌های بزرگ با امارات و قطر بازی می‌کنند ما از آنها ۱۰۰ برابر جلوتر هستیم, اما چه می‌شود کرد که کل دنیا عیله ایران است.

رئیس فدراسیون امارات گفت کی‌روش را 2 ماه بیشتر در کشورمان نگه نداشتیم

وی راجع به کی‌روش و اینکه این مربی بدون اینکه قرارداد داشته باشد تیم ملی را تمرین می‌دهد اما پیش از این حاضر نشده بود در قرعه کشی جام ملت‌ها حضور پیدا کند, اظهار داشت: کی‌روش یکی از معروف‌ترین افرادی است که وارد فوتبال ما شده اما این مربی از زمانی که جام جهانی تمام شده تا همین امروز به دنبال تیم بوده است.

کی‌روش از لحاظ اخلاقی «غُد» است و کسی را قبول ندارد و همیشه می‌خواهد مدیریت بالا دستش را تضعیف کند و جای آنها بنشیند. یک بار یوسف سرکال, رئیس فدراسیون فوتبال امارات در جلسه‌ای به من گفت که نتوانستیم کی‌روش را ۲ ماه بیشتر در کشورمان نگه داریم و پولش را دادیم تا برود. چون کار‌هایی که در ایران می‌‌کند را در امارات هم انجام می‌داده و برای همین ردش کردند.

احمدی‌نژاد پیغام داد که افشین قطبی را نگه دارید

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افزود: امارات دیگر مانند اینجا نبود که رئیس جمهور و نمایندگان مجلس و وزیر ورزش در فوتبال دخالت کنند. اینجا رئیس جمهور یا وزیر در انتخاب سرمربی دخالت می‌کنند. یادم است احمدی‌نژاد از طریق علی‌آبادی به من پیام داد که افشین قطبی را در پرسپولیس نگه دارید اما من نمی‌خواستم او بماند و در نهایت عوضش کردیم.

همه بدبختی‌های فوتبال ما زیر سر کفاشیان است

مصطفوی ادامه داد: برای اینکه کی‌روش سرجای خودش بنشیند, باید مقداری از خود گذشتگی داشته باشیم. فدراسیون الان دارد خوب مدیریت می‌کند آن هم بعد از کفاشیانی که همه بدبختی‌های فوتبال ما زیر سر اوست.

با‌ج‌هایی که در زمان کفاشیان داده شد و افرادی که دخالت کردند و کی‌روش را آوردند. می‌‌توانید آنها را پیدا و از آنها سؤال کنید که چه اتفاقاتی رخ داد. کفاشیان پایه را کج گذاشت و این پایه دارد تا ثریا همینطور کج می‌رود.

کی‌روش تیم پیدا نکرده و الان مجبور است در ایران باشد

وی عنوان کرد: اینکه کی‌روش بدون قرارداد و بدون اینکه پول گرفته باشد به ایران آمده و گفته به دلیل اوضاع بد اجتماعی و اقتصادی ایران, فقط بهانه است. کی‌روش تیم پیدا نکرده و الان هم بدون تیم است. مجبور است به ایران آمده و مطمئن باشید برای اینکه الان در تیم حضور دارد, پولش را می‌گیرد و به دلار هم می‌گیرد.

او باید تحت نظر فدراسیون باشد, هرچند این روند تا حدی درست و مصاحبه‌های او کمتر شده اما بازهم کی‌روش اخلاق‌های قدیمی‌اش را دارد.

کی‌روش گران‌ترین مربی دنیا است

مصطفوی در رابطه با اینکه کی‌روش پنجمین مربی‌ گران‌قیمت جام جهانی ۲۰۱۸ بوده و بعد از ۸ سال حضور در ایران, قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را با عنوان یک رویا یاد می‌کند, گفت: شما حساب و کتاب کنید از روزی که کی‌روش به ایران آمده چقدر برای اردو‌ها و کار‌های شخصی و سفر‌هایش هزینه شده است.

سفر‌هایی که به بهانه بازدید از فیفا و AFC با پرواز فرست کلاس و با هتل‌های پنج ستاره انجام شده که هزینه‌ آنها را فدراسیون پرداخت کرده است. کی‌روش گران‌ترن مربی دنیاست و حرف کسی که می‌گوید او پنجمین مربی گران‌قیمت است را قبول ندارم. اگر همه هزینه‌های او را حساب کنیم, او گران‌ترین مربی است اما زمانی که حرف از نتیجه‌گیری پیش می‌آید, کی‌روش از رویا حرف می‌زند.

کسانی که کی‌روش را به ایران آوردند سر این مملکت کلاه گذاشتند

پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به قرارداد کی‌روش تصریح کرد: باید در قرارداد کی‌روش شرط صعود به جام جهانی و حتی صعود به مرحله دوم و یا قهرمانی در آسیا نوشته می‌شد, اما وقتی این قرارداد را کفاشیان که در هیچ کاری وارد نیست تنظیم می‌کند, کی‌روش هرچه خواسته در قرارداد نوشته‌ است.

بیشترین پول را می‌دهیم و کمترین سهم را هم نداریم. کسانی که سر این مملکت کلاه گذاشتند, همان‌‌هایی هستند که کی‌روش را به ایران آوردند. باید تحقیق شود که اینها چه قصدی داشتند. مگر می‌شود قراردادی به این سنگینی را به زبان انگلیسی نوشت؟ قرارداد باید به زبان فارسی باشد و طوری تنظیم شود که کی‌روش در اختیار فوتبال ما باشد نه اینکه فوتبال ایران در اختیار او باشد که متاسفانه برای این ما مورد دوم رخ داده است.

مصطفوی افزود: زمانی که کار دست افراد ناشی باشد همین می‌شود آن هم وقتی که طرف مقابل فرد باهوش و زرنگی است که توانسته در این فضا به نفع خودش استفاده مالی کند. الان تاج نمی‌تواند کاری بکند و این قرارداد از قبل نوشته شده است. امیدوارم حداقل برای قرارداد جدید با چند فرد خبره و باتجربه صحبت و بعد قرارداد نوشته شود.

جایگاه کی‌روش در قرارداد باید سرمربی باشد نه وزیر ورزش

مصطفوی راجع به اینکه برای قرارداد جدید کی‌روش می‌توان چه پیشنهاداتی به فدراسیون داد, گفت: الان پیشنهاد من اثر بخش نیست و زمانی کاربرد دارد که در زمان عقد قرارداد حضور داشته باشم. باید در قرارداد جایگاه کی‌روش به عنوان سرمربی نوشته شود و نه وزیر ورزش. تا الان که سرمان کلاه رفته است!

کی‌روش در دنیا جایگاهی ندارد و با هر پیشنهادی در ایران می‌ماند

وی افزود: الان احساس می‌کنم که کی‌روش با هر پیشنهادی می‌ماند و جایی نمی‌رود چون جایگاهی در دنیا ندارد و جایی هم ندارد که برود. بحث فنی کی‌روش مطرح نیست, از نظر اجتماعی او تیپی دارد که دنبال مسائل مالی است.

ما مربیان خارجی زیادی دیده‌ایم. ویرا را دیده‌ایم که تیم‌مان را با ماهی ۵ هزار دلار به جام جهانی ۹۸ برد و خیلی بهتر از کی‌روش برای فوتبال ما کار کرد هرچند برخی‌ها با او مشکل داشتند. باید بگویم که ما هرچه چوب می‌خوریم از خودمان می‌خوریم.

کی‌روش در فوتبال ایران «گروکشی» می‌کند؛ شاید از 100 به او 49 بدهم

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که پس از ۸ سال حضور کی‌روش در ایران چه نمره‌ای به او می‌دهد, توضیح داد: به او نمره قبولی نمی‌دهم. شاید از ۱۰۰ به او نمره ۴۹ بدهم؛ نمره‌ای زیر متوسط. من فوتبال را می‌فهمم و می‌دانم که این مربی در ایران دارد چه کار می‌کند.

این مربی در فوتبال ایران «گروکشی» می‌کند. کی‌روش مردم ما را با احساسات سرگرم می‌کند. به طور مثال الان سردار آزمون خداحافظی کرده و خودش رفته است, اگر بگردیم در این مملکت ۲۰ سردار آزمون دیگر هم وجود دارد اما نمی‌خواهند قبول کنند که بچه‌های ما ترقی کرده‌اند.

کی‌روش چیزی را به صورت گلخانه‌ای درست کرده و شاید ۵ سال بعد از رفتن او دیگر از این بازیکنان اثری نباشد. کی‌روش تیمی درست کرده که اصلاً نتیجه نگرفته است. او باید بعد از ۸ سال در ایران یک پایگاه فوتبال می‌ساخت اما هیچ دخالتی در تیم‌های پایه نداشته است.

کی‌روش حق ندارد درباره دلار اینطور با تاج صحبت کند

مصطفوی یادآور شد: باید در قرارداد کی‌روش نظارت در تیم‌های پایه وارد می‌شد تا الان از مبلغ قراردادش کم می‌کردند. یا در مرخصی‌ها و غیبت‌ها و مصاحبه‌هایی که علیه مسئولان فدراسیون داشته باید جریمه در نظر گرفته و با جدول‌بندی مبلغ قراردادش کم می‌شد.

اگر طرز صحبت کردنش را به فیفا اطلاع می‌دادیم او را جریمه می‌کردند. اخیراً به تاج گفته فدراسیون برود دلار تهیه کند و کار‌های فنی با من! اصلاً کی‌روش حق ندارد با رئیس فدراسیون اینطور صحبت کند. این می‌شود که رئیس فدراسیون سکته می‌کند. فشار‌ها فقط برای مباحث داخلی فوتبال نیست و از بیرون هم فشارهایی برای تهیه همین پول‌ها روی رئیس فدراسیون وارد می‌شود.

کمیته اخلاق باید به قرارداد کی‌روش ورود کند

وی گفت: در فدراسیون یک کمیته اخلاق داریم که منزه‌ترین افراد در آنجا حضور دارند. افرادی که هم حقوقی هستند و هم فوتبالی. برخورد با کی‌روش به این برمی‌گردد که دبیرکل فدراسیون گزارش‌هایی را از تخلفات کی‌روش به کمیته اخلاق ارائه کند اما فدراسیون خودش هم در این شرایط گیر کرده است.

چند ماه دیگر جام ملت‌ها آغاز می‌شود و چطور آنها می‌توانند کی‌روش را به کمیته اخلاق معرفی کنند؟ به نظرم بعد از جام ملت‌ها کمیته اخلاق باید ورود و روی مسائل تحقیق کند. کمیته اخلاق باید به افرادی که با کی‌روش قرارداد بسته‌اند رجوع کند. کسانی مانند کفاشیان و ترابیان که شاهد امضای قرارداد کی‌روش بوده‌اند.

نمی‌شود که یک خارجی سر همه کلاه بگذارد و در آخر محبوب‌ترین آدم کشور شود

پیشکسوت فوتبال ایران اضافه کرد: اینکه نمی‌شود یک خارجی بیاید و سر همه را کلاه بگذارد و در آخر هم بخواهد محبوب‌ترین آدم کشور شود. این مسائل در دنیا نایاب است و فقط سر ما ایرانی‌ها کلاه می‌رود. همانطور که کمیته اخلاق باید روی سرمربی, بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها نظارت کند, باید روی کی‌روش هم نظارت داشته باشد.

کسی تافته جدا بافته نیست؛ البته ممکن است در قراردادی انگلیسی‌زبانی که نوشته شده این موارد وارد شده باشد که هیچ‌کس اجازه دخالت نداشته باشد. باید مشخص شود در این ۸ سال کی‌روش چقدر مرخصی رفته و چقدر هزینه شخصی کرده است.

در ایران بر سر اسطوره‌های‌مان می‌زنیم و آبروی آنها را می‌بریم

وی با بیان اینکه «حتی نمایندگان مجلس نیز می‌توانند به این موضوع ورود کنند» گفت: نمایندگان هم در این باره گرفتاری دارند چون کی‌روش محبوبیت دارد و شاید این مسئله باعث شود تا آنها ورود نکنند اما یک نماینده خوب باید منافع ملی را در نظر بگیرد.

واقعاً آمدن کی‌روش چه سودی برای ما داشته است؟ با این پولی که به او دادیم چند استادیوم می‌توانستیم بسازیم, یا می‌توانستیم در این سال‌ها چند تیم پایه را تشکیل داده و ساماندهی کنیم. در روستا‌ها چه کار‌هایی می‌شد برای شناسایی استعداد‌ها انجام داد؟

چهره‌هایی مثل خداداد عزیزی, علی کریمی, علی دایی, امیر قلعه‌نویی از کجا کشف شدند؟ از کجا آمده‌اند؟ ما در ایران توی سر اسطوره‌های‌مان می‌زنیم. آبروی خداداد را یک طور می‌بریم, قلعه‌نویی را طور دیگر. بزرگترین گناه این است که ما به اسطور‌ه‌های خودمان بی‌احترامی ‌می‌کنیم.

یک اجنبی که در مملکت ما خلاف کرده را آزاد می‌گذاریم

مصطفوی عنوان کرد: همه کسانی که در تیم جام جهانی ۱۹۹۸ بودند جزو بزرگان فوتبال ما هستند اما ما آنها را خراب می‌کنیم و یک اجنبی که در مملکت ما خلاف کرده را آزاد می‌گذاریم و کاری به او نداریم. کی‌روش از نظر هزینه‌ای خلاف کرده است مثل همین بحث مسافرت‌ها اما اگر خداداد عزیزی یک اعتراض به داور کند یا با هواداران به مشکل بخورد کاری می‌کنیم که دیگر نتواند حتی از خانه بیرون بیاید.

از ماست که بر ماست. سؤالم این است, آیا تا حالا در ورزشگاه‌ها عیله کی‌روش شعار داده شده؟ ما اجنبی‌پرست هستیم و آن وقت آدمی مثل کی‌روش می‌آید سرمان کلاه می‌گذارد و می‌رود.

کی‌روش باید مغز و صداقتش با ما فرق کند نه پیراهنش

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با اشاره مجدد به صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ گفت: ۲۰ سال پیش با ۴۵ میلیون بودجه تیم را به جام جهانی بردیم. یک ایرانی این کار را کرد. مایلی‌کهن و ویرا روی هم رفته یک پانصدم کی‌روش خرج نداشتند اما همان‌طور که گفتم ما اجنبی‌پرست هستیم.

کی‌روش پیراهنش با ما فرق دارد اما باید مغز و صداقتش هم فرق کند که البته مغز و صداقت ما خیلی بیشتر از آدم‌هایی مثل کی‌روش است. یک آدمی مثل فردوسی‌پور هم از او اسطوره ساخته و باز هم می‌خواهد« اسطوره‌ترش» کند. نمی‌دانم داستان چیست و باید این را کشف کرد.

تخم دوزرده‌ای که کی‌روش برای فوتبال ما داشته, کجاست؟

وی عنوان کرد: تفاوت کی‌روش با ویرای سال ۹۸ چه بود؟ ویرا در نهایت هم ۲۵ هزار دلارش را نگرفت و به فوتبال ایران بخشید و رفت. هزینه‌های کی‌روش چقدر است؟ تخم دوزرده‌ای که کی‌روش برای فوتبال ما داشته, کجاست؟ کجای دنیا سرمربی,‌ رئیس فدراسیون را اینقدر اذیت می‌کند؟

اگر کفاشیان خلافی کرده باشد کمیته اخلاق با او مماشات نمی‌کند

مصطفوی درباره اینکه کمیته اخلاق در حال رسیدگی به پرونده علی کفاشیان در موضوع حق پخش تلویزیونی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ است, به تسنیم گفت: از کمیته اخلاق خواهش می‌کنم که برای این مسئله و مسائل دیگر کنفرانس مطبوعاتی برگزار کند.

اصلاً این کمیته هر ماه یک کنفرانس برگزار کند. من می‌دانم که چه آدم‌های بزرگی در این کمیته حضور دارند. همه آنها حقوق‌دانان بزرگی هستند و من می‌دانم که چقدر کار کمیته اخلاق اهمیت دارد. احساس نمی‌کنم اگر کفاشیان خلافی کرده باشد, کمیته اخلاق با او مماشات می‌کند. حالا اینکه چرا رای صادر نشده باید از آنها سؤال شود.

فکر می‌کنم حتماً هنوز مدارک تکمیل نشده و برای اینکه اعضای کمیته نمی‌خواهند حق و ناحق شود منتظرند تا مدارک تکمیل شود.

وقتی اکثر درآمد فوتبال را تلویزیون «قورت» می‌دهد, چگونه می‌توان فوتبال را اداره کرد؟

وی در ادامه با اشاره به عدم پرداخت حق تبلیغات محیطی از سوی صدا و سیما به تسنیم گفت: وقتی که اکثر درآمد فوتبال را تلویزیون «قورت» می‌دهد, چگونه می‌توان پول اداره فوتبال را کسب کرد؟ آن هم وقتی که کسی نیست حق فوتبال را بگیرد و حتی تهدید می‌کنند که فوتبال را تعطیل می‌کنیم.

تلویزیون در مجامع سیاسی گردنش کلفت است اما فوتبال در خون مردم جریان دارد و مجلس و تلویزیون هم باید درخدمت فوتبال باشند. می‌بینیم که صداوسیما حق تلویزیون را می‌خورد اما صدای کسی در نمی‌آید.

پول تبلیغات محیطی مثل یک چک باید در جیب فدراسیون باشد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال راجع به اینکه شرکت‌های تبلیغات محیطی ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان لیگ و باشگاه‌ها بدهکار هستند, تاکید کرد: قرارداد‌ها بد بسته شده که این شرکت‌ها این پول را نداده‌اند.

این پول مثل چک است که باید در جیب فدراسیون باشد تا بتواند آن را به راحتی خرج کند اما وقتی قرارداد بد بسته می‌شود و این شرکت‌ها نیز در این خصوص حرفه‌ای هستند همین می‌شود که باشگاه‌ها باید سال‌ها دنبال پول‌هایشان بروند. بچه‌های ما ساده بودند و هر کسی که رسیده سرشان کلاه گذاشته است. باید همه این مشکلات بررسی شود و تا برای آینده دیگر مشکلی پیش نیاید.

با این وضعیت کمر رئیس و دبیر فدراسیون می‌شکند

مصطفوی در پایان به تسنیم گفت: امیدوارم فوتبال ما به جایی برسد که که تمامی حقوق آن از جمله حق پخش, حق تبلیغات, کپی‌رایت و غیره به خودش برسد. فکر می‌کنم باید مسئولان کنفرانس و سمینار‌هایی برگزار و همه این مسائل را بازبینی کنند.

حتی کمبود‌های قرارداد کی‌ر‌وش هم باید بررسی شود وگرنه با این وضعیت فوتبال ما نمی‌تواند دوام بیاورد و کمر رئیس و دبیر کل فدراسیون با این وضعیت می‌شکند چون فدراسیون خرج‌های جانبی دیگری مثل حقوق کارمندان و هزینه سایر تیم‌ها هم دارد که باید پرداخت کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      زر مفت از نوع حسادت
      این روزا همه شدن استاد ولی در اصل هیچ و زیر صفر هستن

    • بدون نام

      سلام تمام این حرفها درست کجاست گوش شنوایی دراین مملکت که هر خر ی ودزدی بلا نسبت اقای مصطفوی میاد ریس فدراسیون فوتبال میشه مثل کفاشیان من قبلا هم گفتم این کروش رءیس فدراسیون وکشور مارو گاو شیرده دیده وبدوشه

    • بدون نام

      آفرین درود بر تو کاملا حقایق رو گفتی، متاسفانه ما بیشتر از فقر فرهنگی رنج میبریم و کیروش باهوش هم داره به بهترین نحو استفاده میکنه! و به قول شما کاش برای اسطوره های خودمون ارزش و احترام قائل باشیم! نه اجنبی هایی که تو کسور خودشونم اسطوره نیستن!!! که این مورد در بقیه باورهامونم شدیدا هست متاسفانه!

    • ع.م

      لعنت به فردوسی پور دلال بی شرف و کفاشیان و امثال ایشون که عزت ایران و فوتبال ایران و ملت ایران براشون هیچ اهمیتی نداره و این آشغالهای بی شرف، پول خوبی از حمایت از این اجنبی به جیبشون رفته و میره. کمیته اخلاق هم مطمئنا به صحبت های شما ورود می کنه نه به پرونده کیر وش و کفاشیان و غیره. متعجبم مردم شریف ما این کارها و توهین ها و تحقیرهای این اجنبی رو می بینند و باز هم گول او و طرفداران دلالش رو می خورند. این اجنبی با شناخت روحیه حساس ما ایرانی ها ، یک روز طرفدار پرسپولیسه و یک روز طرفدار استقلال و یک روز تراکتور و سپاهان، و اینجوری طرفدارهای این تیمها رو به جون هم میندازه و از این طریق، با سیاست موذیانه خودش، محبوبیت خودش رو بالا برده و با حمایت فردوسی پور کاسب و دلال، توی ایران مونده و حکومت می کنه. چند وقت دیگه هم اعلام می کنه، من ایرانی ام و کاندید نمایندگی مجلس و ریاست جمهوری هم می شه، رئیس دفترش هم که معلومه!!!!!

    • بدون نام

      حقیقت

    • بدون نام

      جیرخوارای کیروش دلال فردوسی پورخبرانلاین خبرورزشی ازش بت ساختن این سگ مورامبیکی دلال هیچی نیست

    • بدون نام

      اول تا آخر حرفاش مزخرف بود. از یه طرف میگه تحریمم از طرف دیگه میگه کی روش پول زیاد میگیره. خب پیر خرفت یه دلیل همین تحریم‌ها هر مربی نمیاد ایران مگه فقط کروات ها. درضمن همون ویرا رو که ما رو برد جام جهانی فقط احمقی مثل تو اخراجش میکنه وگرنه ما باید میرفتیم دوربعد

    • بدون نام

      چراچرت میگه به مربیان ایرانی۵میلیارددادن نتونست تیم ببرالمپیک ومثل اینکه تواین مملکت نبودین وقبل کیروش بعدکیروش فوتبال ایران وندیدین یانمیخواهین ببنین الان۳۰تالژیونرداریم و۷سال اول اسیاباتیمهای قدرت مندی مثل ژاپن استرالیاکره ودیگه ازیه مربی چی میخواهین با۴امتیازتوگروهی که تیم ۴و۷جهان واول افریقا داشتیم صعودمیکردیم بابدشانسی ونامردی ناداوری نتونستیم ولی تیمهای بزرگ جلوی ماوقت کشی میکردن خودش پیروزی بااین تدارکات وبرنامه ریزی ضعیف بالا۴۰۰۰نفرفتن استقبال تیم ملی

    • ایران

      واقعاا درست گفت روزی ک حاجی مایلی گفت کیروشی پور...برنامه نود یه شخص میکنه اسطوره ی شبه..یه اسطوره رو خورد و ذلیل ی شبه...پس کی روش هم میدونه برنامه نود بیننده داره ک ازعادل و برنامه اش حمایت و تعریف میکنه و....برانکو مربی باهوش باکلاس و ارزون نسبت به بقیه ها برانکو هم مارو برد جام جهانی...هشت سال اگ تیم ب قلعه نوعی هم میدادن بقران الان مقام داشتیم تو اسیا..حداقل..پس دلال عادل و کی.روش ترابیان.کفاشیان و.

    • بدون نام

      اخه جیب کفاشیان ودوستانش وپسرش خیلی بزرگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج