۷۷۲۵۳۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

۹۰ دقیقه خوش بینی: می‎خواهیم زنده بمانیم

استقلال و پرسپولیس فردا در شرایطی به مصاف حریفان قطری خود در لیگ قهرمانان می‎روند که هر دو در بازی رفت مقابل حریف خود بازنده شده‎اند.

ورزش سه: هر چند که استقلال در تهران و پرسپولیس در قطر در مقابل حریف خود شکست خورده‎اند و این موضوع شانس قرمزها برای صعود را بر روی کاغذ بیشتر از آبی‎ها می‎کند اما هم شاگردان شفر و هم شاگردان برانکو برای صعود نیاز به بردن حریف خود دارند و هیچ بعید نیست که هر دو تیم کامبکی تاریخی در این مرحله از لیگ قهرمانان داشته باشند.

۱- نیاز مشترک دو تیم به بردن حریف قطری تنها نقطه مشترک حریفان در بازی‎های فردا نیست. گل خوردن در بازی فردا برای هر دو تیم به منزله اتفاقی تلخ خواهد بود که می‎تواند رویای صعود را ناکام بگذارد. استقلال که سهمیه گل خوردنش را در بازی رفت پر کرده و پرسپولیس نیز با باز شدن دروازه‎اش در آزادی نیاز به زدن سه گل پیدا می‎کند.

اتفاقی که می‎تواند نتیجه قابل قبول پرسپولیس در بازی رفت را به باد فراموشی بسپارد. در مورد استقلال هر گلی که این تیم در بازی فردا دریافت کند، می‎تواند به منزله پایان یافتن رویای کامبک باشد. استقلال نیاز به زدن سه گل برای صعود دارد آن هم به شرطی که دروازهاش باز نشود و بر هیچ کس پوشیده نیست که زدن هر گل به السد در زمین حریف نیاز به چه مرارتی دارد.

۲- در شرایطی که نه استقلال و نه پرسپولیس هنوز در فصل جدید موفق به پیدا کردن شکل بازی تیمی خود نشده‎اند، قاعدتا امید اصلی خود برای گلزنی را در ضربات ایستگاهی جستجو خواهند کرد.

نه پرسپولیس برانکو هنوز موفق به تکرار بازی‎های ترکیبی همراه با پاس‎های زیاد شده و نه استقلال شفر شکل بازی فصل پیش خود که مبتنی بر سرعت زیاد در ضدحملات و حرکات ترکیبی سرعتی بود را پیدا کرده است. بنابراین در این شرایط ضربات ایستگاهی نقشی اساسی در رسیدن سرخابی‎ها به گل در بازی‎های فردا دارد.

۹۰ دقیقه خوش بینی: می‎خواهیم زنده بمانیم

3- برانکو و شفر در بازی‎های فصل قبل لیگ قهرمانان نشان داده‎اند که قابلیت تغییر سیستم و یا ترکیب اصلی را برای مقابله با نقشه‎های تاکتیکی حریف دارند. هر دو مربی آنقدر تجربه دارند که از یک سوراخ دو بار گزیده نشوند و بنابراین انتظار می‎رود دستورات تاکتیکی آنها به شاگردان خود تا حدودی متفاوت از بازی رفت باشد.

در این مورد شفر دستش برای تغییرات بازتر است و قبلا هم نشان داده که در تغییر ترکیب و تاکتیک انعطاف‎پذیری بیشتری دارد.

4- نیاز اصلی پرسپولیس و استقلال در بازی فردا فرصت طلبی مهاجمان در گل کردن موقعیت‎هایی است که نصیب‎شان می‎شود. تیم‎های قطری چندان فرصت‎های گل به سرخابی‎های ایران نخواهند داد و انتظار اینکه این دو تیم بتوانند موقعیت‎های زیاد گلزنی روی دروازه حریفان قطری ایجاد کنند کمی بعید به نظر می‎رسد. در چنین شرایطی استفاده از حداقل فرصت‎ها کلید برتری و صعود می‎تواند باشد.

5- ضد حمله‎ها بزرگترین نگرانی هواداران دو تیم برای بازی فردا است. هر چند انتظار از استقلال برای صعود کمتر از پرسپولیس است اما این انتظار هم می‎رود که استقلال در بازی فردا شب تیم صاحب توپ میدان باشد. همین انتظار برای پرسپولیس نیز می‎رود.

شفر در بازی‎های مرحله گروهی و در شرایطی که مقابل العین و الریان مهمان بود موفق به ارائه بازی های هجومی و مالکانه شد. هرچند استقلال موفق به تکرار نمایش‎های فوق‎العاده فصل پیش خود نشده اما انتظار می‎رود این تیم بتواند در بازی فردا نیز حداقل برای دقایق زیادی مجبور و موفق به ارائه بازی مالکانه شود. تکلیف پرسپولیس نیز مشخص است و این تیم در حضور تماشاگران خود چاره‎ای جز در اختیار گرفتن توپ و خلق موقعیت ندارد. در چنین شرایطی ضدحملات حریفان می‎تواند بلای جان مدافعان شود.

۹۰ دقیقه خوش بینی: می‎خواهیم زنده بمانیم

۶- استقلال و پرسپولیس در بازی‎های فردای خود نیاز به دو ذهن آماده و خلاق در کنار زمین دارند. برانکو و شفر باید بتوانند آمادگی مقابله با حوادث بازی را داشته باشند. برانکو قبلا در بازی برگشت فصل پیش لیگ قهرمانان مقابل الاهلی عربستان حضور ذهن و خلاقیت مربیگری خود را به رخ کشیده و شفر نیز با زمین‎گیر کردن العین و الریان در زمین خودشان هوشیاری خود را در حین بازی نشان داده است. میدان بازی‎های فردا فرصت دوباره‎ای است برای این دو مربی تا بار دیگر قدرت مربیگری خود و خلاقیت‎شان را به رخ بکشند.

۷- هافبک‎های دفاعی استقلال و پرسپولیس در بازی‎های فردا نقشی فراتر از بازی رفت خواهند داشت و این موضوع احتمالا توسط مربیان به آنها انتقال داده شده باشد.

نیاز دو تیم به برد باعث می‎شود تا هافبک‎های دفاعی از نقش تخریب‎چی‌‎های دونده فراتر رفته و نقش بازیسازی و سرعت دادن به بازی را نیز ایفا کنند. کمال کامیابی‎نیا و احمد نوراللهی که در بازی رفت بازی خوبی ارائه دادند به همراه کریمی و باقری در استقلال وظیفه آهنگ دادن به بازی تیم خود را دارند و هر چه این بازیکنان با ذهن و بدنی آماده‎تر وارد زمین شوند سرخابی‎ها فرصت استفاده مفیدتر از زمان بازی و تبدیل حمله به ضدحمله را خواهند داشت.

۹۰ دقیقه خوش بینی: می‎خواهیم زنده بمانیم

8- روحیه جنگندگی و امیدواری تا آخرین دقیقه بازی لازمه رسیدن به موفقیت در بازی‎های فردا برای سرخابی‎هاست. آنچه می‎تواند اختلاف سطح بازیکنان قطری‎ها با سرخابی‎های ایرانی را پوشش دهد همین روحیه جنگندگی و آمادگی روانی بازیکنان ایرانی است.

تجربه ثابت کرده است که بزرگترین دشمن تیم‎های باشگاهی ایرانی در بازی‎های آسیایی از دست رفتن روحیه جنگندگی و ناامیدی در حین بازی است. بازیکنان استقلال و پرسپولیس باید برای هر اتفاق غیرمترقبه در طول بازی آمادگی ذهنی و روانی لازم را داشته باشند.

دریافت گل اول از سوی هر دو تیم می‎تواند دقایق زیادی از بازی را به نفع حریفان قطری پیش ببرد مگر اینکه بازیکنان و هواداران نسبت به این اتفاق توجیه شده و بتوانند روحیه خود را برای مقابله با آن بازیابی کنند. امید نباید در بین بازیکنان پرسپولیس و استقلال تا آخرین دقیقه بازی از بین برود.

9- جنگ روانی نیز یکی از حربه‎های مشترک تمامی حریفان ایرانی و به خصوص تیم‎های قطری است. هرچند قطری‎ها نسبت به حریفان عربستانی و اماراتی کمتر اقدام به برپاکردن جنگ‎های روانی کرده‎اند اما نباید از این حربه آنها نیز غافل شد.

نباید فراموش کرد که استقلال و پرسپولیس به دلیل نیازشان به بردن، فشار روانی بیشتری را نسبت به حریف خود متحمل می‎شوند و این موضوع چنانچه مدیریت نشود می‎تواند به عنوان ابزاری از سوی حریف بر علیه سرخابی‎ها استفاده شود.

10- زندگی پس از بازی‎های فردا برای سرخابی‎های ایران ادامه خواهد داشت. صرف‎نظر از هر نتیجه‎ای که به دست آید، شفر و برانکو قبلا خود را اثبات کرده‎اند و نتایج بازی‎های فردا اگر منجر به حذف هر کدام از تیم‎ها شود نباید بر میزان حمایت هواداران این دو تیم از سرمربیان آنها تاثیرگذار شود.

مربیانی که تمام تلاش خود را برای تحقق رویای دربی آسیایی در بازی‎های فردا خواهند کرد اما آنها نیز معذوریت‎های خاص خود را برای عدم نتیجه‎گیری احتمالی در مقابل حریفان تا بن دندان مسلح قطری خواهند داشت. هر دو مربی با تیم‏هایی تضعیف شده نسبت به فصل قبل پا به بازی‎های دشوار آسیایی گذاشته‎اند و با این حال امیدوار به صعود از این مرحله و خلق رویای دربی آسیایی هستند.

حجت شفیعی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی.

      عجب ادم اشغالی هستی.اخه مرتیکه اینم مطلبه دراستانه ی بازیهانوشتی؟توکه بدترازقطری هارفتی رواعصاب پرسپولیس واستقلال.اینقدبیشعوری که بجای روحیه دادن به تیمهای ایرانی داری ازقطری هاغول میسازی.احمق.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج