۷۷۲۶۷۰
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

کوچ ۳۵۰ هزار شهروند تهرانی به کرج

عضو کمیسیون معماری‌و‌شهرسازی شورای‌شهر تهران در ارتباط با مهاجرت تهرانی‌ها می‌گوید: آمار ۳۵۰ هزار نفر مهاجر طی پنج سال ‌گذشته از شهر تهران دور از انتظار نیست و امروز برخی مهاجرت‌ها از سطح‌ شهر تهران صورت ‌می‌گیرد.

آرمان نوشت: عضو کمیسیون معماری‌و‌شهرسازی شورای‌شهر تهران در ارتباط با مهاجرت تهرانی‌ها می‌گوید: آمار ۳۵۰ هزار نفر مهاجر طی پنج سال ‌گذشته از شهر تهران دور از انتظار نیست و امروز برخی مهاجرت‌ها از سطح‌ شهر تهران صورت ‌می‌گیرد.

زهرا نژادبهرام می‌افزاید: باتوجه به گستردگی ۷۰۰ کیلومتر مربعی شهر تهران مسائل خاص خود را مانند آلودگی‌هوا، ترافیک و شلوغی دارد.

او خاطرنشان می‌کند: به‌رغم جذابیت‌هایی مانند اشتغال، پرکردن اوقات‌ فراغت و فرصت ارتقای ‌شغلی در شهر تهران و اینکه پایتخت مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و بین‌الملل است، رنج‌ قیمت زندگی در تهران به نسبت شهرستان‌ها متفاوت است و این تفاوت قیمت برخی شهروندان را به مهاجرت متمایل می‌کند.

او تاکید می‌کند: مهاجرت از شهر مساله غریبی نیست و شهرهای بزرگ معمولا شهرک‌های‌کوچک و حاشیه‌ای کنار خود دارند و سربار ‌جمعیتی آنها در این شهرها مستقر می‌شوند، زیرا از نظر جمعیتی و هزینه‌ای فضای مناسب برای زندگی و سکونت مناسب‌تر از شهرهای بزرگ است. در شهر تهران پراکندگی زیادی در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد.

بنابراین افراد ‌مهاجر کمتر می‌توانند برای زندگی به داخل شهر راه یابند و به شهرک‌های میانی با فاصله از شهر کوچ می‌کنند. تنها شهری که از گذشته محلی برای تهرانی‌های مهاجر بوده شهر کرج است، اما امروز کرج خود یک ابرشهر است و طبیعتا شهرهای اقماری آن پوشش‌دهنده سربار جمعیتی شهر کرج هستند و جمعیت تهران را پوشش نمی‌دهند.

نژاد بهرام تاکید می‌کند: بنابراین نیازمند خدمات‌دهی بهتر در فضاهای شهرداری دیگر مانند شهرک‌های اطراف تهران هستیم تا افرادی که متمایل به زندگی در خارج از تهران و حاشیه آن هستند و قصد دارند فضای ارتباطی با تهران را قطع نکنند به زندگی در شهرهایی جز کرج مبادرت ورزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سوگند

      یکی از اونا من و همسرم هستیم به دلیل گران بودن خونه در تهران رفتیم سمت گرمدره بعد از وردآورد، تهران یه آپارتمان رهن کرده بودیم و به دلیل بالا بودن اجاره و رهن خونه تصمیم گرفتیم بگردیم یه جای کوچیک رو بخریم ولی امان از آپارتمان های پنجاه متری و شصت متری بدون آسانسور و پارکینگ و اونجا بود که تصمیم گرفتیم بریم اطراف تهران رو هم سرچ کنیم بالاخره یه آپارتمان هشتاد متری با انباری و پارکینگ و آسانسور خریدیم با قیمت خیلی خوب البته پارسال که هنوز قیمت ها این طور نجومی نشده بود، راه رفت و آمد هم اصلا مشکلی نداره با مترو و اتومبیل شخصی تردد می کنیم، از همین جا برای تمام کسانی که مستأجر هستند دعا می کنم که بتونند خونه خوب بخرند.

    • بدون نام

      باور کنید استان تهران بیسار شلوغ شد بروند شهر خودشان

    • ناشناس

      کاش همه برن شهر خودشون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول خودت برو!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج