۷۷۲۹۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رفع فیلتر سایت‌های گردشگری و فروش بلیت هواپیما

تعدادی از سایت‌های گردشگری و فروش بلیت هواپیما رفع فیلتر شدند؛ درحالی‌که وضعیت سایر استارت‌آپ‌های گردشگری و سایت‌های فیلترشده هنوز مشخص نشده است.

خبرگزاری ایسنا: تعدادی از سایت‌های گردشگری و فروش بلیت هواپیما رفع فیلتر شدند؛ درحالی‌که وضعیت سایر استارت‌آپ‌های گردشگری و سایت‌های فیلترشده هنوز مشخص نشده است.

منابع رسمی تا کنون تعداد دقیق سایت‌ها و استارت‌آپ‌های گردشگری فیلترشده را اعلام نکرده‌اند اما امیر ناظمی ـ عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ـ در توئیتر خود نوشته که «حدود ۱۸۰ سایت براساس استعلام دادستانی از سازمان هواپیمایی درباره اسامی سایت‌های فاقد مجوز فروش فیلتر شده‌اند.»

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری نیز دیروز با بیان اینکه ۵۷ سایت دارای مجوز از این سازمان، عملیات فروش بلیت هواپیما را انجام می‌دهند، گفته بود:« سایت‌هایی که به تازگی فیلتر شده‌اند، هیچ‌ کدام مجوز فروش بلیت هواپیما از سازمان هواپیمایی نداشتند.

با هر سایتی که‌ بدون مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری بلیت هواپیما بفروشد، قطعاً مقابله قانونی می‌شود. این سایت‌ها اگر بخواهند به این حوزه مجدداً ورود کنند باید الزامات سازمان هواپیمایی کشوری را رعایت کنند و سپس از این سازمان مجوز دریافت کنند و همه این مراحل بر اساس قانون انجام می‌گیرد.»

با این حال یکی از استارت‌آپ‌های گردشگری اطلاع داد که پس از چهار روز، سرانجام رفع فیلتر شده است.

بنا بر اعلام این استارت‌آپ گردشگری که همه فعالیت آن به فروش بلیت هواپیما محدود نمی‌شود و در زمینه رزرو هتل نیز فعال است، «به دستور دادستانی کل کشور این فیلترینگ مغایر با قوانین و به اشتباه انجام شده بود و بعد از بررسی مستندات امروز (دوشنبه ۲۶ شهریورماه) رفع فیلتر شد.

فیلترینگ این استارت‌اپ بنا به درخواست هواپیمایی کشور انجام شده بود و پس از محرز شدن شیوه همکاری آن با تامین‌کننده بلیت هواپیما که دارای همه مجوزهای لازم برای فعالیت در این عرصه است، از شکایت خود صرف نظر کرده و با دستور دادستانی رفع فیلتر انجام شد.»

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز به عنوان یکی از متخلفان این فیلترینگ روز جمعه توئیت کرده بود: «در کنار تلخی‌های تلاطمات ارزی شاهد رونق چمشگیری در جذب گردشگر بوده‌ایم. انسداد ایجاد شده در فعالیت برخی استارت‌اپ‌های خدماتی در مقطع حساس کنونی را پیگیرم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج