۷۷۳۶
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

معماری منزلتان را خودتان انجام دهید

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

یكي از رازهاي مهم رسيدن به نتيجه‌اي خوب و ايده‌آل در نقاشي و رنگ‌آميزي وسايل چوبي، زيرسازي‌ خوب و توجه كافي به تعمير و بررسي جزئيات شیء، سمباده كشيدن سطح و پركردن خلل و فرج (برآمدگی) ايجاد شده در سطح وسيله، در طول زمان است.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي


رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

يكي از رازهاي مهم رسيدن به نتيجه‌اي خوب و ايده‌آل در نقاشي و رنگ‌آميزي وسايل چوبي، زيرسازي‌ خوب و توجه كافي به تعمير و بررسي جزئيات شیء، سمباده كشيدن سطح و پركردن خلل و فرج (برآمدگی) ايجاد شده در سطح وسيله، در طول زمان است. بنابراين پیش از شروع كار، با حوصله براي زيرسازي و انجام اين اقدامات وقت بگذاريد. براي رسيدن به نتيجه‌اي حرفه‌اي، سمباده کشی سطح را جدي بگيريد و اين كار را هم پیش از آستر و هم بين لايه‌هاي آستر (بتونه) انجام دهيد. براي سطوح سخت و اشياء بزرگ‌تر از سمباده‌هاي برقي و براي قسمت‌هاي كوچك‌تر و جزئيات وسيله، از سمباده دستی استفاده کنید.

پس از سمباده كشي به ميزان كافي به پياده‌سازي يك لايه آستر (بتونه) مرغوب با كيفيت بالا به عنوان اولين لايه بپردازيد. اگر قصد داريد از رنگي تند و تيره براي آن وسيله چوبي استفاده كنيد، در خصوص رنگ مناسب آستر (بتونه)، از فردي كه در اين زمينه آگاهی دارد بپرسید.‌ زيرا رنگ آستر مي‌تواند تاثير زيادي بر جلوه رنگ نهايي بگذارد. پس از آستر‌كشي مناسب، به پياده‌سازي لايه‌هايي از رنگ اصلي بپردازيد تا جايي كه به نتيجه مطلوب با درخششي چشم‌نواز برسيد.

نكته: براي اطمينان از نتيجه سمباده‌كشي، روي سطح چوب را دست بكشيد و مطمئن شوید كاملا صاف و يكدست شده باشد.

رنگ آميزي مبلمان و وسايل چوبي:

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

سطح چوب را به‌خوبي سمباده بكشيد و تا رسيدن به سطح كاملا نرم و صاف اين كار را ادامه دهيد.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

يك لايه آستر (بتونه) را روي سطح به وسيله قلم‌مو پياده كنيد و به مدت يك شب اجازه دهيد تا كاملا خشك شود.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

روي اولين لايه آستر را كه كاملا خشك شده است به آرامي سمباده بكشيد تا جايي كه بار ديگر سطح كاملا صاف و يكدست شود و بتونه اضافي از روي آن جدا شود. سپس لايه دوم آستر را روي لايه اول پياده سازيد و بگذارید مدت يك شب بماند تا خشك شود.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

سپس يك لايه از رنگ اصلي را با قلم‌مو روي سطح قرار دهيد و اجازه دهيد كاملا خشك شود. پس از اينكه خشك شد سطح را بار ديگر به آرامي سمباده بكشيد و ذرات زائد كنده شده از سطح كه پس از سمباده كشيدن به‌وجود آمده‌اند را با دستمالي از روي سطح برداريد و لايه دوم رنگ را روي سطح پياده كنيد و بگذاريد تا خشك شود.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

پلي اورتان را به آرامي روي سطح اسپري كنيد و بگذاريد خشك شود سپس يك لايه ديگر از آن را روي سطح اسپري كنيد و باز هم اجازه دهيد تا خشك شود.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

يك نقاشي خوب و اصولي مي‌تواند پتانسيل‌هاي يك شيء چوبي قديمي را بار ديگر شكوفا كند و آن را به عنصري نو و زيبا در دكوراسيون تبديل سازد.

رنگ آميزي چوب به صورت چرمي

در اينجا تكنيكي براي نقاشي سطوح چوبي به شما معرفي می‌كنيم كه نتيجه كار جلوه‌اي شبيه چرم خواهد شد. در اين تكنيك به مقداري مايع براق كننده و رقيق كننده رنگ (تينر) نياز است تا جلوه كار زيباتر از كار در آيد. رنگ‌هاي مختلفي را براي اين تكنيك مي‌توان استفاده كرد. مثل قهوه‌اي تيره، قهوه‌اي مايل به قرمز و... كه تنها بايد مقداري از رنگ زمينه تيره‌تر باشد. براي اجراي اين تكنيك بايد زمينه سطح طبق آنچه در مطلب قبل گفته شد به صورت ساده رنگ‌آميزي و كاملا خشك شود و سپس اين تكنيك روي آن به اجرا درآيد.

نحوه اجراي تكنيك رنگ آميزي چرمي:

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

دور تا دور سطح مورد نظر را با در نظر گرفتن حاشيه، نوار چسب بچسبانيد. ابتدا مايع لعاب (براق كننده) و رنگ قهوه‌اي و رقيق كننده رنگ را به نسبت‌هاي مساوي با هم تركيب كنيد. پس از اينكه رنگ زمينه روي سطح اجرا و خشك شد. از قلم‌مو استفاده كنيد و اين محلول براق‌كننده را سرتاسر سطح چوب پياده كنيد.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

در حالي‌كه هنوز محلول رنگ روي سطح خيس است، ورق روزنامه‌اي را روي سطح به صورت باز قرار دهيد و پس از چند ثانيه آن را بلند كرده و بار ديگر روي همان قسمت قرار دهيد. اين كار را روي تمام قسمت‌هاي سطح انجام دهيد.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

باز هم در حالي‌كه تركيب رنگ و براق كننده روي سطح خيس است دستمال نرمي را در دست خود جمع كنيد و روي سطح به آرامي ضربه بزنيد. حال بگذاريد تا رنگ كاملا خشك شود سپس چسب دورتادور سطح را برداريد.

رنگ‌آميزي مبلمان و وسايل چوبي

روي سطح يك يا دو لايه واكس پياده كنيد تا سطح كار جلا داده شود. براي رسيدن به جلوه‌اي حرفه‌اي‌تر و نگه‌داري بهتر از سطح چوبي، مي‌توانيد قبل از واكس، يك لايه پوليش روغني روي سطح بماليد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج