۷۷۴۱۱۸
۱۵ نظر
۵۰۰۵
۱۵ نظر
۵۰۰۵
پ

سید حسن نصرالله: وظیفه داریم کنار ایران بایستیم

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی امروز خود در ظهر عاشورا بار دیگر بر پایبندی این حزب به حمایت از ملت فلسطین به ویژه مقابله با "معاهده ظالمانه قرن" و همچنین دفاع از ملت‌های بحرین و یمن تاکید کرد.

خبرگزاری ایسنا: ‌به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در پایان مراسمی که به مناسبت عاشورای حسینی در جنوب لبنان برگزار شد، تاکید کرد: ما بار دیگر به پایبندی‌مان به ایمان و اعتقاد و دفاع از مساله فلسطین و قدس و حمایت از ملت فلسطین تاکید می‌کنیم. ما اعلام می‌کنیم که از ملت فلسطین به ویژه‌ مقابل معاهده ظالمانه قرن حمایت می‌کنیم. ما همچنین کنار ملت مظلوم یمن که مظلومیتی مشابه واقعه کربلا دارند، ایستاده‌ایم.

صحنه‌هایی از کربلا در یمن جاریست

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه‌ گفت‌: ما شاهد صحنه‌هایی از کربلا در یمن هستیم که با صبر و شجاعت و پایداری مردم مظلوم یمن همراه است. ما از هر عرب و هر مسلمانی این را می‌خواهیم که در سراسر جهان سکوتش مقابل جنایت‌های دشمن سعودی علیه یمن را بشکند، چرا که روز قیامت درباره سکوت مقابل جنایت کارانی که به کشتار وحشیانه ملت یمن ادامه‌ می‌دهند، سوال خواهد شد. ما در کنار مردم مسالمت جوی یمن که ظلم و ستم همسایگانش را تحمل می‌کنند، ایستاده‌ایم.

نصرالله در ادامه‌ به ملت بحرین اشاره کرد و گفت‌: ملت بحرین با ظلم و استبداد روبرو است و تلاش می‌کند تا به حقوق و عزت و کرامتش دست یابد.

امروز وظیفه ما این است که در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستیم

او در بخش دیگری از سخنانش افزود: امروز وظیفه ما این است که در کنار جمهوری اسلامی ایران بایستیم، چرا که از چند هفته‌ آینده اجرای تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران آغاز خواهد شد. دولت آمریکا تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی ایران را محاصره و مانع صادرات نفتش شود. ایران به خاطر اسلامی بودنش و مخالفت با تسلیم شدن مقابل آمریکا تحریم شده است، چرا که اجازه نمی‌دهد ثروت‌ها و منابع ملی‌اش به غارت رود.

او افزود: ایران همواره در کنار ملت‌های مستضعف ایستاده است و از ملت‌های فلسطین و لبنان حمایت کرده است. ایران اولین کشوری بود که به ندای عراق زمانی که داعش به آن حمله کرد، لبیک گفت‌ و در کنار سوریه در جنگ جهانی که علیه آن آغاز شده است، ایستاد. جمهوری اسلامی ایران تا جایی که می‌توانسته است از مقاومت حمایت کرده است تا جایی که الآن مقاومت معادلات رژیم صهیونیستی را بر هم زده و معادلات جدیدی را ایجاد کرده است.

طرح‌های اسرائیل در سوریه و عراق شکست خورد

سید حسن نصرالله همچنین درباره مسائل داخلی لبنان و دشمنی‌های اسرائیل در منطقه هم گفت: ما باید برای احیای پارلمان و بر عهده گرفتن مسئولیت‌ها جهت به پیش بردن امور کشور تلاش کنیم. اسرائیلی‌ها امروز عصبانی هستند، چرا که طرح‌هایشان در منطقه به خصوص در سوریه و عراق با شکست مواجه شده است. اسرائیلی‌ها می‌دانند که محور مقاومت امروز قوی‌تر شده است و کشورها و ملت‌های جدید در دایره رویارویی با رژیم صهیونیستی به پا خاسته‌اند. ما باید دائما هوشیار باشیم و بدانیم که رژیم صهیونیستی به هرکسی که مقابل آنها در جنگ علیه منطقه بایستد، رحم نمی‌کند. نقاط ضعف رژیم صهیونیستی بسیار زیاد شده و دشمن می داند که ما نقاط قوت زیادی داریم.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت‌: هر چقدر هم برای بستن راه ما تلاش کنید، فایده‌ای ندارد چرا که مقاومت موشک‌های دقیق و امکانات نظامی در اختیار دارد که اگر اسرائیل جنگی جدید علیه لبنان به راه بیاندازد، چیزی‌هایی خواهد دید که حتی نمی‌تواند تصور کند.

تا رهبران سوریه نیاز داشته باشند در این کشور می‌مانیم

دبیرکل حزب الله در ادامه‌ افزود: صهیونیست بارها در گذشته تهدید کرده بودند که بیروت را اشغال می‌کند، اما ارتشی که تهدید می‌کرد هیچ وجود خارجی ندارد و در لبنان نیز معادلات تغییر کرده است. من با این که شما روز و شب برای کشتنم تلاش می‌کنید، خداوند عمرم را طولانی کرده است اما شما شکست خوردید و وجود من دلیلی بر شکست شماست.

نصرالله افزود: شما می‌دانید که حزب الله قوی تر شده است. ما تلاش می‌کنیم راه امام حسین (ع) را ادامه‌ دهیم و هر کجا با خطراتی مواجه شویم، با اراده مقابلش می ایستیم. ما در سال‌های گذشته به حضرت زینب (س) قولی دادیم و از ابتدا گفتیم که "کلنا عباسک یا زینب" (همه ما عباس تو هستیم یا زینب) و با فداکاری‌ها و خون شهدا و مجروحانمان این مساله را ثابت کردیم.

وی در خصوص حضور حزب الله در سوریه نیز تاکید کرد : تا وقتی رهبران سوریه به حضور ما احساس نیاز کنند ما در این کشور می‌مانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مابی هیچ متعهدی ۸سال جنگیدیم مافقط به خودمان تکیه داریم نه روسیه نه سوریه نه لبنان خودمان وخودمان هرکسی کمک میکند چشم داشتی دارد که به مملکت خودمان بیشتر لطمه میزدند تاخیرش ......بماضررنرسان خیر شما را نمی‌خواهیم

    • بدون نام

      بنفعنه والا که بایستی

    • بدون نام

      کنار ایران‌ یا برای پول ایران؟

    • بدون نام

      یکی باید خودتو حمایت کنه

    • بدون نام

      دیگه چیزی نمونده که به تو برسه

    • بدون نام

      ما نمیخواهیم شما کنار ماباشید جز دردسر وتلف شدن بیت المال برای ماچه داشته اید؟؟؟

      پاسخ ها

      • علی

        اگه ترس از سید حسن نبود تا حالا صد بار اسرائیل و امریکا به ایران حمله کرده بودن بزرگ بین باشید می دونی چه تعداد از اعضای حزب اله بخاطر دفاع از اهل بیت شهید شدن نمی دونید ما نیاز به اونها بیشتر داریم تااونا اینکه ما بعد از هخامنشی تونستیم تا ساحل مدیترانه رو در اختیار داشته باشیم بخشیش به اینها برمی گرده سطحی نگر نباشید مثلا شما وطن پرستید؟ شما از سیاست چیزی نمی دونید اگه می دونستید ال سعود کثیف چند صد برابر بیشتر از ما هزینه کرده ولی نتیجه نگرفته و اینکه اگه به خاطر ما نبود اصلا کسی با اونا کار نداشت و دیگر اینکه اونا شیعه هستن اگه ما حمایتشون نکنیم که باید حمایت شون کنه

    • محمد

      باریک. خوشم اومد

    • سانسورچی ترسو.

      مردم خواهشا نظر ندید والله هرچی نظر میدیم.چاپ نمیشه..فقط چیزهای جزئی مردم چاپ میکنند.مثلا همین پیامی که گذاشتم.

    • ناصر

      خدایا بحق خون سیدالشهدا واهلبیت ویارانش این سید گرانقدر و فرزند برومند علی علیه السلام را برای امت اسلام حفظ بفرما.امین یارب العالمین

    • بدون نام

      آره عزیزم منم باشم مثل کوه می ایستم

    • مهدی قربانی

      امروزروزعاشوراست . باید پشت نظام جمهوری اسلامی ورهبرعاشورایی اش ایستادوتمام قدازایران بزرگ ونظام الهی اش باهستی خوددفاع کرد.جانها دربرابرایران هنگامی که درخطرباشد ارزانترین متاع است . بایدباتمام وجودازحسین زمان درعاشورایش حمایت کرد

    • بدون نام

      آدمهارا زمان سختی ها وگرفتاریها باید شناخت، آقانصراله خیال کردی یادمون رفته موقع دفاع مقدس خودرا کنارکشیده وگفتی ما کنار دیوار شکسته نمی ایستیم

    • سانسورچی ترسو.

      یعنی هیچکس نظر نداشت.؟

    • بدون نام

      سید حسن عشق است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج