۷۷۴۵۸۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

عملکرد شگفت انگیز سرخیو آگوئرو در منچسترسیتی

 سرخیو آگوئرو امروز قرارداد خود را تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد.

وبسایت نود: سرخیو آگوئرو مهاجم ۳۰ ساله و آرژانتینی منچسترسیتی امروز (جمعه) با تمدید یک ساله قرارداد خود، تا سال ۲۰۲۱ به سیتیزن ها متعهد ماند. او که در سال ۲۰۱۱ با قراردادی ۴۰ میلیون پوندی از اتلتیکو مادرید به منچسترسیتی پیوست، به این ترتیب حضور خود را در ورزشگاه اتحاد ۱۰ ساله خواهد کرد.

آگوئرو اکنون با زدن ۲۰۴ گل، برترین گلزن تاریخ باشگاه منچسترسیتی است و ۲۷ بار بیش از هر بازیکن دیگری برای این تیم گلزنی کرده است. او با زدن گل سوم تیمش در بازی مقابل کویینز پارک رنجرز در می ۲۰۱۲، قهرمانی سیتی در لیگ برتر را تضمین کرد و یکی از ماندگار ترین صحنه تاریخ لیگ برتر را ساخت.

عملکرد شگفت انگیز سرخیو آگوئرو در منچسترسیتی

علیرغم دست و پنجه نرم کردن با مصدومیت های متعدد در دوران مختلف حضور در سیتی، آگوئرو ۲۹۹ بازی برای این تیم انجام داده و همواره خطری دائمی برای دروازه رقبا محسوب شده است. به بهانه تمدید قرارداد و ۱۰ ساله شدن حضور سرخیو آگوئرو در اتحاد، نگاهی انداخته ایم به آمار جذاب حضور وی در سیتی از نگاه اوپتا:

۳۳: بهترین فصل حضور آگوئرو در منچسترسیتی از نظر تعداد گل، فصل ۱۷-۲۰۱۶ است که او موفق شد در تمامی رقابت ها ۳۳ بار برای تیمش گلزنی کند.

۸۲: از نظر بهره وری و نرخ گل به ازای دقیقه، بهترین فصل وی فصل ۱۴-۲۰۱۳ بوده است. آگوئرو در آن فصل در ۲۲۸۹ دقیقه بازی ۲۸ گل به ثمر رساند تا آمار شگفت انگیز هر ۸۲ دقیقه یک گل را برای خود ثبت کرده باشد.

۳۶: از سال ۲۰۱۱ تاکنون آگوئرو ۱۴۶ گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است. در مدت زمان مشابه هیچ بازیکن دیگری نتوانسته به اندازه وی طعم گلزنی در لیگ برتر را بچشد. نفر دوم در این لیست هری کین است که ۳۶ گل کمتر از آگوئرو وارد دروازه رقبا کرده است.

۲۵: منچسترسیتی ۱۰۲ گل در لیگ قهرمانان به ثمر رسانده و آگوئرو با زدن ۲۶ گل از این تعداد، ۲۵ درصد از گل های تیمش در لیگ قهرمانان را به تنهایی به ثمر رسانده است.

۶: اگرچه آگوئرو هنوز موفق نشده در لیگ قهرمانان به توفیقی دست یابد، اما او ۳ بار قهرمان لیگ برتر شده و ۳ بار هم جام اتحادیه را بالای سر برده تا در این ۷ سال، ۶ جام معتبر را فتح کرده باشد.

۵۱: مهاجم ۳۰ ساله آرژانتینی با پیراهن منچسترسیتی در مقابل ۵۷ تیم گوناگون قرار گرفته و دروازه ۵۱ تیم را گشوده است. پاریسن‌ژرمن، یوونتوس، بوروسیا دورتموند، سلتیک، لیون و بولتون تنها تیم هایی هستند که دروازه خود را از خطر وی در امان نگه داشته اند.

۹: آگوئرو با ۹ هت‌تریک، دومین بازیکن برتر تاریخ لیگ برتر است و تنها آلن شیرر را با ۱۱ هت‌تریک بالاتر از خود می‌بیند. البته دستاورد آگوئرو از یک نظر برتر از شیرر است چرا که او همه این ۹ هت‌تریک را با پیراهن یک باشگاه ثبت کرده است.

۱۴: از نظر آماری، نیوکاسل حریف مورد علاقه آگوئرو محسوب می‌شود. او در ۱۳ بازی برابر نیوکاسل ۱۴ بار موفق به گلزنی شده است اما از نظر میانگین، آمار او در مقابل واتفورد بهتر به نظر می‌رسد چرا که ۱۰ گل وی در برابر واتفورد تنها در ۶ بازی به ثمر رسیده است.

۱۹: از بین گل های آگوئرو، ۱۹ گل توسط داوید سیلوا ساخته شده تا هافبک اسپانیایی بیشترین نقش را در گل های مهاجم آرژانتینی داشته باشد. یحیی توره با ۱۷ و کوین دی‌بروینه با ۱۵ پاس گل، در رده های بعدی قرار می‌گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج