۷۷۴۶۵۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نگاهی آماری به جهان فوتبال در هفته‌ای که گذشت

 سایت فدراسیون جهانی فوتبال، نگاهی آماری به فوتبال جهان در هفته گذشته داشته است.

وبسایت نود: سایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) نگاهی آماری به اتفاقات رخ داده در سرتاسر جهان فوتبال در هفته گذشته داشته که در ادامه می‌بینیم:

۵۰۰: زلاتان ابراهیموویچ در هفته گذشته به سومین بازیکن فعال دنیای فوتبال تبدیل شد که تعداد گل های خود را به ۵۰۰ می‌رساند. زلاتان این دستاورد را بعد از کریس رونالدو (۶۶۰) و لیونل مسی (۶۲۴) کسب کرده است. او که ۳ بار نامزد جایزه پوشکاش شده، گل شماره ۵۰۰ خود را هم به شکلی وارد دروازه تورنتو کرد که پتانسیل قرار گرفتن در بین نامزدهای پوشکاش سال بعد را دارد.

نگاهی آماری به جهان فوتبال در هفته‌ای که گذشت

۷۷: ۴ سال و ۷۷ ساعت بازی به طول انجامید تا جورجینیو واینالدوم بالاخره برای نخستین بار در یک مسابقه خارج از خانه لیگ برتری گلزنی کند. او که در سال ۲۰۱۵ به نیوکاسل پیوسته بود تا قبل از گل به تاتنهام در ومبلی، ۱۸ گل در لیگ برتر زده بود که تمامی آن ها در خانه به ثمر رسیده بودند. جالب است که قبل از آمدن به انگلستان در سال ۲۰۱۵، او در ۱۰ بازی آخر خارج از خانه در اردیویسه ۸ بار گلزنی کرده بود!

۵۰: با گلزنی در برابر زووله، حال هر ۵۰ گل آخر تیم ماتاوز مهاجم اسلوونیایی ویتسه آرنهم در اردیویسه از داخل محوطه جریمه به ثمر رسیده اند. برای یافتن آخرین گل خارج از محوطه ماتاوز باید به تقریبا ۸ سال قبل بازگشت. زمانی که او با پیراهن خرونینخن توانست دروازه سرخیو رومرو و تیم آلکمار را باز کند.

۳۱: یولین ناگلزمن سرمربی هوفنهایم در بازی مقابل شاختار دونتسک روی نیمکت تیمش نشست تا با ۳۱ سال و ۵۸ روز سن به جوانترین سرمربی تاریخ این رقابت ها تبدیل شود. برای آن که ببینیم ناگلزمن چقدر جوان است، کافی است در نظر بگیریم یوپ هاینکس در فصل قبل و در بازی برگشت نیمه نهایی مقابل رئال مادرید، در فاصله ۸ روز تا جشن تولد ۷۳ سالگی اش روی نیمکت بایرن نشست!

۲۸: ۲۸ سال گذشت تا برای اولین بار، دو تیم به طور مشترک صدرنشین رنکینگ فیفا شوند. فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی با یک گل بلژیک را شکست داد و به فینال رفت اما پیروزی های متوالی تیم روبرتو مارتینز موجب شد در تازه ترین رده بندی فیفا که در روز پنجشنبه منتشر شد، حتی یک امتیاز هم میان این دو تیم فاصله نباشد. رقابت بین بلژیک و فرانسه برای تصاحب رده اول در پایان سال ۲۰۱۸ به این آسانی تمام نمی‌شود.

۲۰: با بازی برای پورتو در مقابل گالاتاسرای، ایکر کاسیاس به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در ۲۰ فصل از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته است. کاسیاس ۱۶۸ بار در رقابت های لیگ قهرمانان به میدان رفته، در حالی که برای مثال اینتر میلان در تاریخ حضور خود در این مسابقات ۱۶۷ بازی را تجربه کرده است!

نگاهی آماری به جهان فوتبال در هفته‌ای که گذشت

۱۵: با پیروزی ۲-۰ مقابل بنفیکا در لیسبون، بایرن مونیخ برای پانزدهمین فصل متوالی لیگ قهرمانان را با پیروزی آغاز کرد که این دستاوردی بی نظیر در تاریخ رقابت هاست. برای یافتن آخرین باخت بایرن در اولین هفته از لیگ قهرمانان باید به سال ۲۰۰۲ بازگشت. جایی که دپورتیوو لاکرونیا با هت‌تریک روی ماکای، مهاجم بعدی بایرن با نتیجه ۳-۲ باواریایی ها را در المپیاشتادیون مونیخ شکست داد.

۸: یکی از گل های لیونل مسی به آیندهوون در جریان برتری ۴-۰ بارسا مقابل تیم هلندی از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رسید. او حالا در سال ۲۰۱۸ میلادی ۸ گل از روی این ضربات به ثمر رسانده تا بهترین سال خود را از این نظر ثبت کرده باشد. پیش از این بهترین سال های مسی از این نظر سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ با ۶ گل بوده است. هنوز بیش از ۳ ماه تا پایان سال میلادی باقی مانده و مسی می‌تواند ۲۰۱۸ را دست نیافتنی تر کند.

نگاهی آماری به جهان فوتبال در هفته‌ای که گذشت

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج