۷۷۴۶۹۴
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

آیا رونالدو مستحق The Best است؟

با رسیدن به ۳۳ سالگی، رونالدو نشانی از افت را بروز نداده است.

وبسایت نود: به نقل از فیفا، کریس رونالدو یکی از ۳ نامزد نهایی دریافت جایزه مرد سال فیفا موسوم به The Best است و دوشنبه در لندن این فرصت را دارد تا برای سومین سال متوالی این عنوان را از آن خود کند. رونالدوی ۳۳ ساله هنوز هم یکی از برترین های دنیاست و نشانی از افت را در خود نشان نداده است.

او چندین سال است که در حال شکست رکوردهای گوناگون در تیم های باشگاهی و تیم ملی پرتغال بوده و ۲۰۱۸ هم از این فاعده مستثنی نبوده است. وبسایت فیفا نگاهی داشته به دستاوردها و رکورد های رونالدو در سال ۲۰۱۸، تا ببینیم آیا او واقعا شایسته دریافت این جایزه هست یا خیر:

۴: با زدن اولین گل خود به اسپانیا در نخستین بازی پرتغال در جام جهانی ۲۰۱۸ در شهر سوچی، رونالدو به چهارمین بازیکن تاریخ جام های جهانی تبدیل شد که در ۴ جام جهانی مختلف گلزنی می‌کند. او در جام های جهانی ۲۰۰۶ آلمان، ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و ۲۰۱۴ برزیل هم گلزنی کرده بود تا حال نام خود را در کنار پله، اووه سیلر و میروسلاو کلوزه قرار دهد.

۵: فتح لیگ قهرمانان به همراه رئال مادرید در کیف، موجب شد او در فضای جدید رقابت های اروپایی (لیگ قهرمانان اروپا) به اولین بازیکنی تبدیل شود که ۵ بار قهرمان این رقابت ها می‌شود. البته با در نظر گرفتن جام باشگاه های اروپای سابق، او در کنار اساطیری نظیر آلساندرو کاستاکورتا، پائولو مالدینی و آلفردو دی استفانو قرار می‌گبرد و هنوز یک قهرمانی تا ۶ قهرمانی پاکو خنتو، اسطوره رئال مادرید فاصله دارد.

آیا رونالدو مستحق The Best است؟

رونالدو در فصل ۰۸-۲۰۰۷ به همراه منچستریونایتد و در فصل های ۱۴-۲۰۱۳، ۱۶-۲۰۱۵، ۱۷-۲۰۱۶ و ۱۸-۲۰۱۷ به همراه رئال مادرید قهرمانی در لیگ قهرمانان را تجربه کرده است.

۱۱: در فصل ۱۸-۲۰۱۷ لیگ قهرمانان رونالدو یک رکورد دیگر هم ثبت کرد. او موفق شد با گلزنی در ۱۱ دیدار متوالی لیگ قهرمانان، رکورد سابق رقابت ها را که در اختیار رود فن نیستلروی (در فصل ۰۳-۲۰۰۲ با گلزنی در ۹ بازی متوالی) بود، شکسته و آن را ارتقا دهد.

رونالدو بعد از گلزنی در فینال کاردیف مقابل یوونتوس، در هر ۶ بازی مرحله گروهی مقابل دورتموند، تاتنهام و اپوئل نیکوزیا گلزنی کرد، در دو دیدار رفت و برگشت مرحله یک هشتم دروازه پی اس جی را گشود تا با رکورد مهاجم هلندی برابری کند.

رونالدو در بازی رفت مقابل یوونتوس در مرحله یک چهارم با آن گل نامزد پوشکاش از رکورد نیستلروی گذشت و در بازی برگشت هم این رکورد را به ۱۱ دیدار متوالی رساند.

۱۵: رونالدو با ۱۵ گل در فصل ۱۸-۲۰۱۷ یک بار دیگر آقای گل لیگ قهرمانان اروپا شد. در رده دوم بعد از رونالدو نام محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فرمینو با ۱۰ گل به چشم می‌خورد. برای ششمین فصل متوالی، نام رونالدو به عنوان برترین گلزن رقابت ها دیده می‌شود. (در فصل ۱۵-۲۰۱۴ رونالدو در کنار نیمار و مسی مشترکا بهترین گلزن رقابت ها شد)

۳۳: رونالدو با ۳۳ سال و ۱۳۱ روز سن در مقابل اسپانیا هت‌تریک کرد تا به مسن ترین بازیکن تاریخ جام جهانی تبدیل شود که موفق به ثبت هت‌تریک شده است. این رکورد پیش از این در اختیار راب رنسنبرینک بود که در جام جهانی ۱۹۷۸، با پیراهن تیم ملی هلند در مقابل ایران هت تریک کرده بود.

۳۸: با بازی در مقابل اروگوئه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸، رونالدو به رکورد ۳۸ بازی در رقابت های جام جهانی و یورو رسید و در این رکورد با باستین شواین اشتایر، هافبک سابق تیم ملی آلمان و قهرمان جام جهانی ۲۰۱۴ برابر شد. هیچ بازیکنی نتوانسته به اندازه این دو نفر طعم بازی در این دو رقابت معتبر را بچشد.

۸۵: گل زودهنگام رونالدو در مقابل مراکش، موجب سبقت او از فرانس پوشکاش شد تا تبدیل به دومین گلزن برتر در تاریخ بازی های ملی شود. رونالدو البته راه زیادی تا رسیدن به نفر اول این جدول، علی دایی با ۱۰۹ گل ملی دارد.

۱۵۳: با پایان فصل ۱۸-۲۰۱۷، رونالدو تعداد بازی های خود در لیگ قهرمانان را به عدد ۱۵۳ رساند. او در طول این فصل از ژاوی هرناندز با ۱۵۱ بازی سبقت گرفت تا با قرار گرفتن در رده دوم، به با سابقه ترین بازیکن آتفیلد (غیر دروازه بان) این مسابقات تبدیل شود. ایکر کاسیاس دروازه بان سابق رئال مادرید با ۱۶۸ بازی در رده نخست حضور دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره چرا حقش نباشه ک توپ طلا رو ببره مگه دیگه باید چکار بکنه..کریس تمام نشدنی..موفق باشی اسطوره

    • بدون نام

      100درصد ن

    • بدون نام

      زرشک چه رکورد هایی همش تو لیگ قهرمانان که ریالی ها با پنالدو و با پول و تبانی که همه میدونن قهرمان میشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج