۷۷۴۷۱۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

آنچه استقلال را در آستانه دربی نگران‌تر می‌کند

نه اینکه بحث برد و باخت باشد و حالا که استقلال از رقابت‌های آسیایی حذف شده، بخواهیم او را مورد انتقاد قرار دهیم. اصلاً موضوع فقط مربوط به بازی‌های آسیایی نمی‌شود. به جز دو بازی رفت و برگشت مقابل السد که تعویض‌های شفر حسابی مورد نقد بوده، او در بازی‌های لیگ داخلی هم با تعویض‌هایش کارشناسان فوتبال را گاهی حتی شگفت‌زده کرده است.

روزنامه ایران ورزشی: نه اینکه بحث برد و باخت باشد و حالا که استقلال از رقابت‌های آسیایی حذف شده، بخواهیم او را مورد انتقاد قرار دهیم. اصلاً موضوع فقط مربوط به بازی‌های آسیایی نمی‌شود. به جز دو بازی رفت و برگشت مقابل السد که تعویض‌های شفر حسابی مورد نقد بوده، او در بازی‌های لیگ داخلی هم با تعویض‌هایش کارشناسان فوتبال را گاهی حتی شگفت‌زده کرده است.

همه اینها نشان می‌دهد که او بعد از گذشت ۷ هفته از رقابت‌های لیگ، هنوز به شناخت درستی از تیم و بازیکنان نرسیده است. شناخت درست نداشتن از تیم هم مصادف می‌شود با نداشتن ترکیب واحد، تغییرهای پیاپی و تعویض‌های پرحرف‌ و حدیث؛ مشابه اتفاقی که در دوره منصوریان رخ داد. هر چقدر هم که بگوییم شفر، سرمربی تیم است و بهتر از هرکسی می‌داند، باز هم در آستانه دربی، چیزی از نگرانی هواداران کم نمی‌کند.

توان فنی و تجربه کافی، گرچه دو آیتم مهم در ارزیابی یک سرمربی است اما در کنار اینها نمی‌توان منکر شد که مدت زمان لازم برای رسیدن به یک ترکیب واحد و استفاده بهینه از داشته‌ها، تأثیر بسزایی در نتیجه گیری تیم دارد.
این درست همان موردی است که هرچه بیشتر پیش می‌رویم، در استقلال کمتر می‌بینیم.

استقلال حالا به طور جدی دارد از این جهت ضربه می‌خورد. شفر نتوانسته بازیکنان مورد نیازش را برای ساختن ترکیبی که مدنظر دارد، پیدا کند. نتوانسته بازیکنان جایگزین مناسبی برای مواقع تعویض آنها در نظر بگیرد و در بازی‌هایی که پشت سر گذاشته، از همین موارد آسیب جدی دیده است.

با همه اینها پاسخ دادن به این سوال که چرا شفر هنوز نتوانسته به ترکیب مشخصی برای تیمش دست پیدا کند، کار سختی نیست. عملکرد ضعیف باشگاه استقلال در نقل و انتقالات تابستانی، در تمام این مدت بر هیچکس پوشیده نبوده و همه می‌دانند که دست‌های خالی سرمربی، کار او را برای تعویض‌های درست و حسابی سخت می‌کند.

از طرفی وقتی بازیکنان تیم، در ترکیب‌های مدنظر سرمربی نمی‌نشینند، چه کاری از دست او برمی آید جز اینکه مدام ترکیب را تغییر دهد و به امید رسیدن به ترکیب مدنظرش، گزینه‌های مختلفی را امتحان کند.

حتی با اینکه شاید همه پاسخ این سوال را بدانند اما باز هم نگرانی هوادارانی که بعد از حذف از آسیا، در آستانه بازی حساس دربی قرار دارند، قابل درک است. آنچه قابل درک نیست اینکه اعضای هیأت مدیره هم همسو با هواداران و شاید برای به دست آوردن دل آنها، در جبهه مقابل شفر ایستاده‌اند و ترکیب‌های او را مورد نقد قرار داده‌اند!

واقعاً جای هیأت مدیره اینجاست؟ مقابل سرمربی تیم و کنار هواداران؟ آن هم پیش از بازی حساس دربی که استقلال بیشتر از هر چیز به همدل‌ساختن هوادارانش با تیم و سرمربی نیاز دارد!

اعضای هیأت مدیره باشگاه از تعویض‌های سرمربی و ترکیب‌هایی که برای مسابقات می‌چیند، انتقاد و اعلام ناراحتی‌ کرده‌اند که چرا شفر هنوز نتوانسته به ترکیب مشخصی برای تیم برسد. سوال اما اینجاست که وقتی شفر، تأکید داشت باشگاه علی قربانی و تیام را حفظ کند و مدیرعامل و معاونش بی‌توجه به خواسته او، زمینه را برای جدایی‌شان مهیا کردند، چرا هیأت مدیره ابراز ناراحتی نکرد؟ استقلال بازیکن کم ندارد اما آیا همه این نقل و انتقالات مطابق نظر شفر بود؟

معمولاً وقتی نقد یا اعتراضی به بدنه باشگاه از سوی هیأت مدیره مطرح می‌شود، کمترین انتظار این است که پیش از مطرح کردن این نقد، جوانب مختلفی را در نظر گرفته باشند و به‌عنوان کادر مدیریتی باشگاه که در جریان امور قرار دارند، همه آنچه مردم عادی و هواداران نمی‌دانند را هم در تصمیم‌گیری‌ها و اظهارنظرهای‌شان لحاظ کنند.

در اینکه به عملکرد شفر نقد وارد است، شکی نیست اما همه می‌دانند که نیمی از نقدهایی که به شفر وارد می‌شود به دلیل عملکرد ضعیف کادر مدیریتی قبل است و آنچه امروز در تیم استقلال می‌بینیم، برآیند عملکرد آنهاست.

آیا بهترین راهکار مدیریتی که بعد از حذف تیم از آسیا به ذهن اعضای هیأت مدیره رسیده است، حمله به شفر بوده؟ آیا در چنین شرایطی که تیم و هواداران به تقویت روحیه نیاز دارند، این راهکار، کارگشا خواهد بود؟

استقلال در حال حاضر در آستانه بازی حساس مقابل نساجی قائمشهر قرار دارد. مسابقه‌ای که در آن شفر می‌تواند با همه کم و کاستی‌ها، ترکیب مورد نظرش برای دربی را بچیند و با یک بازی خوب و نتیجه بهتر، هواداران را از نگرانی درآورد.

در غیر این ‌صورت، در شرایطی که باشگاه همچنان در تلاش است که ناراحتی هواداران را بابت بازنده اعلام شدن در سوپرجام با شکایت به دادگاه حکمیت ورزش کم کند، دربی به راستی می‌تواند به چالشی اساسی برای استقلالی‌ها تبدیل شود.

شفر به خاطر آماده‌سازی بازیکنانش برای بازی‌های آسیایی، اعلام کرد که تیم را برای بازی سوپرجام از ترکیه به تهران نمی‌آورد و همین موضوع زمینه‌ساز اعلام رأی کمیته انضباطی، مبنی بر بازنده اعلام شدن در سوپرجام شد.

حالا شفر لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده، یک باخت سوپرجام را به نام استقلال ثبت کرده و تیمی خسته و بی‌روحیه را برای دربی آماده می‌کند که قرار است برای نخستین بار استقلالی‌ها در آن 90 درصد سکوها را پر کنند.

ختم کلام اینکه استقلال نه از درون باشگاه و از سوی هیأت مدیره، دلگرمی مورد نیازش را دارد و نه از بیرون باشگاه و از سوی هوادارانی که هنوز بابت حذف از آسیا، دلخورند. شفر زمان زیادی ندارد برای پیدا کردن ترکیبی که بتواند او را از این بحران رها کند و شاید آنچه این روزها از باشگاه استقلال به گوش می‌رسد، همان شمارش معکوس برای اخراج سرمربی آلمانی باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شفر خودشو بزاره مثلا جای قلعه نویی که امسال اومده سپاهان و مثل شفر هم بازیکن تیمهارو گلچین نکرده . چرا امیرخان میتونه خوب نتیجه بگیره اما شفر هنوز دنبال ترکیب خودش میکرده مگر چند بازیکن از استقلال رفتن؟ چند بازیکن به دستور و انتخاب خود شفر وارد تیم شد؟ مگر بازیکن باید مثل باقری خودش بدرخشه و مربی تاثیری به بازیش نداشته باشه ؟ با وجود اینهمه بازیکن منخب تیم نلی خبر از کیفیت بالای اونها داره اما شفر نتونسته نتیجه دلخواه رو با همینها بگیره، و اصلا چرا تیم ترکیب ثابت و دلخواه رو نشناخته در حالیکه داریم به نیم فصل میرسیم؟ بخث تعویضها که دیگه جای خود ، شفر یاد گرفته بجای کار بهتر از حربه دشمن پنداری و هیاهو استفاده کنه تا بلکه هواداران رو ساکت نگهداره. برای ما بعد از تقریبا ۱سال دست شفر رو شده امیدواریم لااقل توی دربی نتیجه بگیره تا قدری دلمون شاد بشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هی امیرخان امیرخان نکن

      • ایرانی.

        دربی؟ اونم بااین سردرگمی شفر؟ فکرشم نکن.استقلال دربی رومیبازه مطمءن باش

    • بدون نام

      آقا اگر هیت مدیره و پیشکسوتها از شفر یا هر مربی دیکه ای بازخواست نکنن و نقد نکنن شما بگید کی باید اینکارو انجام بده؟ اگر تیم زمین خورد و نتیجه نگرفت آیا خود شما یقه هیت مدیره و پیشکسوتهارو نمیگیرید که چرا عنلکرد مربی و تیمشو بررسی و نقد نکردید؟ کاری نکنید شفر هم کیروشی جدید اینبار در استقلال بشه و به شما نگن شفرپور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شفر کارش درسته

    • بدون نام

      شفر تعادل نداره..آبکی نمیخوره!!!!؟

    • بدون نام

      واقعا باعث شرمساریه آقای کیسه کش
      شما بازیکنی مونده نگرفته باشین
      بابا خجالت بکشید اندازه ۳ تا تیم بازیکن دارن کیسه کشا
      هی بگید دستش خالیه
      انشالله پرسپولیس با دست خالی برنده میشه❤❤❤❤

    • تاجی اصیل

      پس چی شد اون «پندار تایم» که یک ماه پزشو میدادن؟ حالا شد «دستهای خالی»؟ اگه جای برانکو بود الآن داشت واسه بقا تو لیگ برتر با سپیدرود رقابت می کرد! بس کنید حمایت ازین دلال را، به گند کشیده تیمو. صد رحمت به همون علی منصور.

    • بدون نام

      همه بازیکنا با نظر شفر گرفتن

    • ایرانی.

      چراچرندمیگی اقای نویسنده مگه مدیرت قبلی چندبارتکرارنکردکه تک تک بازیکنایی که گرفته بخواست شفربوده؟ مگه خوده شفرتومصاحبه ش نگفت هیچ بازیکنی بدون اطلاع وخواست اواستخدام نشده؟یاواقعااون حرفارونشنیدی یاخودتوباون راه میزنی وبهت القاکردن که همه ی بی عرضه گیهای شفروبندازی گردن مدیریت سابق.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج