۷۷۴۷۲۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

محرم، ماه رکود مسکن در ایران

با شروع ماه محرم و رسیدن به روزهای پایانی تابستان، رخوت و سرما بر بازار معاملات مسکن حاکم شده و از مراجعه به بنگاه‌های املاک به شکل محسوس کاسته شده است.

دنیای اقتصاد نوشت: با شروع ماه محرم و رسیدن به روزهای پایانی تابستان، رخوت و سرما بر بازار معاملات مسکن حاکم شده و از مراجعه به بنگاه‌های املاک به شکل محسوس کاسته شده است.

هر سال با شروع ماه محرم بازار مسکن دست‌کم به مدت یک ماه و بعضا قدری بیشتر تا اواخر ایام ماه صفر دچار رکود فصلی شده و با کاهش معاملات روبه‌رو می‌شود. امسال اما محرم و پاییز در شرایطی فرارسیده که روند نزولی معاملات مسکن تحت تاثیر آشوب قیمتی از خرداد ماه آغاز شده و در یک روند مستمر تاکنون ادامه داشته است.

پیش‌بینی واسطه‌های ملکی این است که آمار معاملات مسکن در شهریور ماه نیز نسبت به مرداد نزولی خواهد بود؛ چراکه افزون بر علت قیمتی که موجب ریزش معاملات در ماه‌های گذشته بوده، بخشی از ایام شهریور با ماه محرم همزمان شده است.

به‌طور کلی در ایام محرم خریداران مصر می‌شوند که در این ایام معامله نکنند و همین موضوع اغلب سبب می‌شود قیمت واحدهای عرضه شده با افت جزئی همراه شود. البته از حجم عرضه در این ماه نیز اغلب کاسته می‌شود، اما کسانی که به هر دلیل ناگزیر به فروش واحد خود هستند، با توجه به کاهش تقاضا، سطح قیمت پیشنهادی خود را قدری تعدیل می‌کنند تا به معامله ختم شود.

در عین حال این وضعیت تنها در مورد بازار خرید و فروش مسکن صدق می‌کند و بازار اجاره روند متفاوتی دارد. طبیعی است مستاجران از آنجا که قصد معامله ندارند، منعی برای ورود به بازار املاک حس نمی‌کنند و برای تمدید قرارداد یا انعقاد قرارداد جدید همچنان در بازار حضور دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه حرفاتون چرند و بی سنده.

    • بی نام

      خانه و آپارتمان ارزن نشده گرانترهم شده

    • بدون نام

      هر وقت چرخ اقتصاد به گردش در اومد اونوقت بازار مسکن هم رفته رفته رونق خواهد گرفت! مردم تو اجاره خونه خودشون مونده اند چه برسه خونه بخرن! وقتی تقاظا برای خرید نیس ببینم چطوری میخواد مسکن رونق بگیره! اوضاع منظقه هم خوب نیس هر لحظه ممکنه جنگی چیزی بشه اونایی هم که پول دارن این چیزها رو حساب میکنن!

    • بدون نام

      نابودی صاحبخانه ها به امید خدا نزدیک است

      ایران دیگر کشور زندگی نیست

      خانه خریدن در ایران اشتباه بزرگی است و صاحب اول و آخر خودتان خواهید بود

      فقط مهاجرت به خارج از کشور به هر کشوری که شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج