جاباما
۷۷۴۸۳۶
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

ترامپ چین را تهدید کرد: گلوله‌های بیشتری داریم

رئیس‌جمهوری آمریکا تهدید کرده است که اگر چین به تلافی‌ بسته اخیر واشنگتن برای هدف گرفتن ۲۰۰ میلیارد دلار از صادرات چین دست به اقداماتی بزند، به اعمال تهدیدهای بیشتر بر کالاهای این کشور دست می‌زند.

ایسنا نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا دومین اقتصاد بزرگ جهان را به تفکر دوباره پیش از درگیر شدن در جنگ تجاری با کشورش فراخواند و مدعی شد، آمریکا "گلوله‌های بیشتری" دارد.

ترامپ در گردهمایی انتخاباتی ایالت میسوری برای جاش هاولی، نامزد جمهوری‌خواهان برای سنا گفت: قصد داریم تا تعرفه ۲۵ درصدی روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای ساخت چین اعمال کنیم و اگر آنها تلافی کنند، ما با تدابیر بیشتری بازمی‌گردیم. چیزهای خیلی بیشتری داریم که با آنها بازگردیم.

او افزود: ما اقدامات تجاری غیرمنصفانه چین را سرکوب می‌کنیم. ما چین را بازسازی کرده‌ایم. ما چنین ثروتی به آنها داده‌ایم و قصد داریم آن را تغییر دهیم. بنابراین ما ۲۵ درصد روی ۵۰ میلیارد دلار کالای وارداتی از چین تعرفه اعمال کردیم. بعد آنها گفتند که "ما هم همین کار را می‌کنیم." من هم گفتم "خیلی خب، ما گلوله‌های بسیار بیشتری داریم."

دولت چین اعلام کرده است از ۲۴ سپتامبر تعرفه‌های جدیدی علیه کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار اعمال می‌کند. جنگ تعرفه‌ای آمریکا و چین از دوشنبه اجرایی می‌شود. ترامپ پیشتر تاکید کرده بود ۱۰ درصد تعرفه ابتدایی از اول ژانویه ۲۰۱۹ به ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت. این دو اقتصاد بزرگ جهان فعلا روی ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی یکدیگر تعرفه اعمال کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه ایران هم مثل چین ازلحاظ اقتصاد قوی ومطرح باشه. ووابستگی به نفت را کم کنه. میتونه قیمت نفت ودلار جهانی رابدست بگیره. حتی اگه دران شرایط تولد نفت راگناروگ کنه اونوقت امریکاست که دست به دامن ایران میشه. متاسفانه سی سال است که ایران مشغول ضربه زدنهای زودبازده است. درصورتی که ضربه واقعی وقتی است که بتوانیم سرنوشت نفت جهانی رابدست بگیریم وتاثیر گذار باشیم. کاش من هم میتونستم مستقیم مشاوره بدم. اگه این همه سال خودمان راقوی میکردیم مطمئنا پولداران وسرمایه داران داخلی پشت سرمان قرار میگرفتن اما همیشه ناشیانه عمل کردیم تریلونها تومان پول هم اکنون دست مردم ایران است ولی سیاست نظام شده فقط دلال پروری.

    • ترامپ عجوزه

      عخی ترامپ صلح طلب

      پاسخ ها

      • صدیقه

        ترامپ یک مغز متفکر اقتصادی است و هرچی وعده داده عمل کرده اما مسولین ما فقط دروغ دروغ دروغ

      • بدون نام

        ترامپ چین را تهدید کرد: گلوله‌های بیشتری داریم..................خب بنظر من این تهدید نیست بلکه واقعیت است

    • کاوشگر فضایی

      به روح گلولت ...

    • بدون نام

      ترامپ چین را تهدید کرد: گلوله‌های بیشتری داریم این یک واقعیت مسلم است چین خودش میدونه که خیلی از امریکا ضعیف تر است ولی رسانه های زرد میل دارن با کلمات بازی کنند و واقعیت را بگویند تهدید !!!

    • محمد

      تاوقتیکه معملات جهانی با دلار آمریکا انجام میشه چین و روسیه و اتحادیه اروپاو اتحادیه عرب و عجم و همه وهمه درمقابل آمریکا باید زانو بزنن این یه واقعیت و حقیقت محض چینی هاهم این رجز خونی رو باید بذارن در کوزه آبش بخورن....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج