۷۷۵۰۰۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چرا خامس باید بازیکن ثابت بایرن مونیخ باشد؟

 به شکل طبیعی هر مربی صاحب سبک دارای یک تیم بزرگ، باید به بازیکنی در حد و اندازه‌های خامس رودریگس به شکل ثابت بازی دهد اما در کمال تعجب این بازیکن از ابتدای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تنها یک بار در ترکیب ثابت بایرن‌مونیخ به میدان رفته است!

وبسایت نود: به شکل طبیعی هر مربی صاحب سبک دارای یک تیم بزرگ، باید به بازیکنی در حد و اندازه‌های خامس رودریگس به شکل ثابت بازی دهد اما در کمال تعجب این بازیکن از ابتدای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ تنها یک بار در ترکیب ثابت بایرن‌مونیخ به میدان رفته است!

هر چند برتری در هر ۶ بازی ابتدایی فصل، غول باواریایی را از هرگونه انتقاد مصون می‌کند، با این حال به شهادت آمار، خامس باید در ترکیب ثابت قهرمان ۶ فصل اخیر بوندس‌لیگا بازی کند.

رودریگس با مصدومیتی که او را از حضور در بازی مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام‌جهانی ۲۰۱۸ باز داشت به اردوی بایرن بازگشت؛ همان هیولایی که فصل قبل هم اجازه نداد آقای گل جام‌جهانی ۲۰۱۴ بیش از ۱۹ بازی برای تیمش انجام دهد؛

هر چند در همین زمان نه‌چندان طولانی بازی برای بایرن در فصل گذشته، نقش موثری در ثبت رکورد ۱۶ پیروزی متوالی باواریایی‌ها داشت. با او، بایرن ۸۴ درصد پیروزی در بازی‌ها و میانگین ۲،۵ امتیاز در هر بازی را به ثبت رساند و بدون خامس،۲،۴ درصد امتیاز در هر رقابت و ۷۳ درصد پیروزی در رقابت‌ها را دشت کرد.

یک بازیکن متفاوت

بایرن، بازیکنان هجومی مطرحی دارد اما در این جمع، خامس رودریگس چهره ویژه‌ای است. اگر نگاهی به ترکیب تیم بیندازید، متوجه می‌شوید تیاگو، گورتسکا، تولیسو و سانچس بیش‌تر یک هافبک میانی کلاسیک هستند و در حضور بازیکنان متمایل به بازی در کناره‌ها مانند روبن،ریبری، کومان و نبری، اگر سرمربی بایرن قصد تنوع بخشیدن به تاکتیک‌های تهاجمی تیمش از طریق یک بازیکن متفاوت را دارد، چاره‌ای غیر از بازی دادن به خامس ندارد.

چرا خامس باید بازیکن ثابت بایرن مونیخ باشد؟

در ضمن فراموش نکنید توماس مولر، می‌تواند توماس مولر باشد؛ نه کم‌تر، نه بیش‌تر! در این بین، خامس به عنوان تنها هافبک تهاجمی واقعی بایرن، دقت پاس فوق‌العاده و خونسردی خاصی در تمام‌کنندگی دارد. مرد کلمبیایی با به جای گذاشتن آمار ۷ گل و ۱۱ پاس گل در ۲۳ بازی فصل گذشته، تقریبا میانگین نقش‌آفرینی در یک گل در هر بازی را به جا گذاشت.

در خدمت تیم

خامس در ۲ فصل اولی که به عنوان بازیکن قرضی از رئال مادرید به بایرن آمد در نقش یک شماره ۱۰ کلاسیک به ایفای نقش پرداخت اما کم کم به عمق خط میانی آمد و در جایی که می‌توانست بیش‌ترین و موثرترین نقش در کناره‌ها را داشته باشد، مشغول بازی شد.

در واقع رودریگس با کمک به هم‌تیمی‌ها، مانند ترازویی، تعادلی بین قدرت و دوندگی تیاگو و تمام‌کنندگی مولر به وجود آورد. در بازی بایرن مقابل بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا، خامس در سیستم ۳-۳-۴ کواچ در سمت چپ منطقه تهاجمی به میدان رفت، خاوی مارتینس در مرکز و رناتو سانچس در سمت راست او قرار داشتند و آقای گل جام‌جهانی ۲۰۱۴ در طول بازی به تدریج در نقش بازیکن شماره ۱۰ فرو می‌رفت.

ارسال یک پاس گل زیبا و کمک به سانچس برای گشودن دروازه رقیب پرتغالی، نشان داد رودریگس برای نشان دادن توانایی‌هایش الزامی به قرار گرفتن در پستی خاص ندارد. خامس در حضور تنها ۶۷ دقیقه‌ای‌اش در فصل جاری بوندس‌لیگا یک گل مردود و یک گل سالم مقابل بایرلورکوزن به ثبت رساند. با او، بایرن هر ۱۹،۶ دقیقه یک بار گل زده و بدون او، این رقم در بوندس‌لیگا به ۳۰،۲ دقیقه افزایش یافته است.

انتخاب قطعی

آسیب‌دیدگی کومن، تولیسو و رافینیا، کواچ را با تنها ۱۶ بازیکن در اردوی بایرن تنها گذاشت و حالا بیش از پیش نیاز به حضور رودریگس حس می‌شود؛ چه اینکه او برای بایرن خوش‌یمن است و در هر ۷ بار اخیری که گل زد، قهرمان آلمان بازی‌هایش را با برد به پایان رساند.

از جمله خوشبختی‌های کواچ، عدم حضور خامس در ۲ بازی دوستانه ملی و ماندن او در اردوی بایرن به قصد جبران تمرینات از دست رفته قبلی است. به شکل طبیعی خامسبه علت مصدومیت اخیر هنوز توان ۹۰ دقیقه بازی کامل را ندارد اما تاثیر او در هر بازی بایرن، بیرون نگه داشتنش را در یک اسراف بزرگ جلوه می‌دهد.

کواچ به وضوح اعلام کرده در فصل جاری از سیستم چرخشی استفاده می‌کند اما حتی با این شرایط هم خامس می‌تواند بازیکن کلیدی و همیشه ثابت تیم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج