۷۷۵۱۱۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

جودو قهرمانی جهان - آذربایجان؛

کره و ژاپن، دو طلای روز سوم را کسب کردند

روز سوم از رقابتهای جودو قهرمانی جهان با کسب یک مدال برنز برای تیم ملی کشورمان و دو طلای دیگر برای تیم ملی ژاپن به پایان رسید.

مهر: رقابتهای جودو قهرمانی جهان امروز شنبه ۳۱ شهریورماه با برگزاری مبارزات دو وزن ۷۳- کیلوگرم مردان و ۵۷- کیلوگرم زنان پیگیری شد که هر دو طلای آن همانند روز گذشته به ژاپنی ها رسید.

در وزن ۷۳- کیلوگرم «آن چان گریم» به نشان طلا دست یافت. جودوکار کره ای که سال گذشته در بوداپست ۲۰۱۷ و آستانه ۲۰۱۵ به نشان برنز دست یافته بود، در باکو همه رقبا را شکست داد و به نشان طلا دست یافت. وی در مبارزه پایانی برابر «هاشیموتو» ژاپنی که آمده بود طلای دوره قبل خود را تکرار کند، با ضربه فنی پیروز شد. این ژاپنی نقره گرفت و مدال برنز هم به بریمانلو از ایران و «هدایت حیدراف» از آذربایجان تعلق گرفت.

کار بزرگ جوان خراسانی

محمد محمدی بریمانلو که روند خوبی را از مدتها قبل در پیش گرفته بود، در دو مبارزه نخست خود کار دشواری پیش رو نداشت و با ضربه فنی کردند «کیم چول وانگ» از کره شمالی و «ایشن امانوف» از قرقیزستان، به نوعی گرم شد و در ادامه «تامی ماکیاس» از سوئد با رنکینگ ۳ دنیا و «ایلیان پاتکوویچ» از مولداوی را شکست داد.

کره و ژاپن، دو طلای روز سوم را کسب کردند

این جودوکار خوب و شایسته کشورمان در پنجمین مبارزه خود «لاشا شاداتوشیلی» از گرجستان را رنکینگ ۶ دنیا، مدال طلای المپیک را در ۱۳ ثانیه ضربه فنی کرد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله برابر «آن چان گریم» از کره جنوبی نیز مبارزه خوبی به نمایش گذاشت و بعد از دست دادن امتیاز «وازاری» تلاش زیادی برای رسیدن به پیروزی انجام داد و در نهایت همین جسارت کار دست او داد و غافلگیر شد و به دیدار رده بندی رفت.

بریمانلو در این مرحله برابر «گان باتار» از مغولستان را رنکینگ ۴ دنیا و مدال برنز دوره قبل ۷ دقیقه جنگید و در نهایت با ضربه فنی پیروز شد و به نشان برنز دست پیدا کرد. کار این جودوکار زمانی اهمیت دو چندانی پیدا می کند که بدانیم این هفتمین مدال جودو ایران در تاریخ رقابتهای جهانی است و او چهارمین نفری است که موفق شده از سکوی قهرمانی بالا رفته و مدال برنز کسب کند.

پیش از وی ،آرش میراسماعیلی با دو طلای سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳، دو برنز ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷، محمود میران با برنز ۲۰۰۱ و سعید ملایی برنز ۲۰۱۷، موفق به کسب این مهم شده بودند.

طلای ۵۷ کیلوگرم زنان به ژاپن رسید

ژاپنی ها که در سبک وزن در هر میدانی مدعی اصلی کسب مدال طلا هستند، در وزن ۵۷- کیلوگرم زنان نیز این مدال را کسب کردند. «تسوکاسا یوشیدا» دومین طلای زنان را برای ژاپنی ها کسب کرد. وی که سال قبل فینال را به «سومیا»ی مغولی باخته بود، در این دوره بازهم به دیدار نهایی رسید و این بار «نکودا اسمیت» از انگلستان اشتباه نکرد و با برتری در این مبارزه به نشان طلا دست یافت. این انگلیسی نقره گرفت و مدال برنز هم «سومیا»ی مغولستانی و «کریستا دگوگی» از کانادا رسید.

این مسابقات فردا در اوزان ۸۱- کیلوگرم مردان و ۶۳- کیلوگرم زنان دنبال می شود که سعید ملایی از ایران به روی تاتامی می رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج