جاباما
۷۷۵۲۶۸
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

سیدحسین و نیمکت مثل رحمتی و نیمکت!

رکورددار گل نخوردن در فوتبال باشگاهی ایران برای نهمین بازی متوالی روی نیمکت نشست تا روزهای عجیبی را در لیگ هجدهم تجربه کند.

ورزش سه: لیگ هفدهم برای سیدحسین حسینی به فصل عجیب و غریب تبدیل شد چون به یکباره از گلری نیمکت نشین به مرد شماره یک استقلال تبدیل شد تا با این اتفاق به رکوردی دست پیدا کند که نزدیک به نیم قرن دست نخورده باقی مانده بود. جا به جا کردن رکورد گل نخوردن در تاریخ باشگاهی ایران باعث شد تا گلر جوان شیرازی نام خود را در کتاب تاریخ فوتبال ایران به ثبت برساند.

بعد از ثبت این رکورد همه از تولد سرمایه ای جدید در پست دروازه بانی فوتبال ایران و استقلال خبر دادند و اعتقاد داشتند سیدحسین حسینی با توجه به شرایط سنی که دارد توانایی این را دارد تا برای سال های متمادی مرد شماره یک آبی ها در عرصه باشگاهی همین طور کاندیدایی جدی برای حراست از دروازه تیم ملی ایران در عرصه بین المللی باشد اما هر چه فصل به روزهای پایانی خود نزدیک شد اوضاع برای سیدحسین خوب پیش نرفت تا او در عین ناباوری بعد از تجربه فصلی رویایی فرصت حضور در بزرگ ترین تورنمنت ملی جهان در جام جهانی را از دست بدهد.

نیمکت نشینی در بازی های پایانی فصل آن هم در شرایطی که حسینی نمایش بدی در ترکیب استقلال نداشت تصمیمی بود که وینفرد شفر اتخاذ کرد تا کارلوس کی روش به همین بهانه سیدحسین حسینی را از فهرست نهایی مسافران ایران به جام جهانی کنار بگذارد.

شوکی بزرگ برای گلر رکوردشکن لیگ هفدهم که به اذعان بسیاری می توانست زمینه جدایی او از استقلال و کوچ به تیمی دیگر را فراهم کند اما با مخالفت صریح مدیران وقت باشگاه سیدحسین باز هم در جمع آبی پوشان ماند بلکه با ادامه درخشش در لیگ هجدهم و لیگ قهرمانان این بار نماینده استقلال در جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ باشد.

اما اوضاع آن گونه که انتظار می رفت برای سیدحسین پیش نرفت چون وینفرد شفر برخلاف فصل قبل این بار ترجیح داد روی سیدمهدی رحمتی به عنوان شماره یک حساب باز کند و گلر جوان خود را که فصل پیش از او به عنوان بهترین استعداد جوان دروازه بانی ایران و آسیا نام برده بود، روی نیمکت بنشاند؛ البته در این اتفاق مصدومیتی که ابتدای فصل گریبانگیر حسینی شد هم دخیل بود گرچه بهبودی و بازگشت او به تمرینات هم تاثیری در تصمیمات سرمربی آلمانی نداشت تا رحمتی همچنان انتخاب اول باشد.

اتفاقات ناامیدکننده برای گلر جوان استقلال یکی پس از دیگری از راه رسید تا جایی که نه در لیگ برتر بلکه در لیگ قهرمانان آسیا جایی که حسینی فصل قبل نمایش های امیدوارکننده کم نداشت هم فرصتی به او داده نشد تا توانایی های خود را بروز دهد.

بعد از اتفاقات بازی رفت برابر السد و اشتباهی که رحمتی در شکست ۳-۱ داشت انتظار می رفت شفر در دوحه از حسینی به عنوان گلر اصلی بهره ببرد اما این اتفاق رخ نداد تا کاپیتان اول استقلال در دو بازی رفت و برگشت از نماینده قطری ها پنج گل دریافت کند تا این تیم از رسیدن به نیمه نهایی آسیا باز بماند.

بعد از این اتفاق سیدحسین خیلی امیدوار بود روند نیمکت نشینی هایش پاره شود چون انتظار می رفت نوبتی هم باشد نوبت اعتماد دوباره شفر به او رسیده باشد اما باز هم این اتفاق رخ نداد تا در آستانه دومین اردوی آماده سازی تیم ملی برای جام ملت های آسیا باز هم نیمکت نشینی های حسینی ادامه داشته باشد و در جدال با نساجی آن هم یک هفته قبل از دربی مهم پایتخت دوباره رحمتی مرد شماره یک لقب بگیرد تا برای نهمین بازی رسمی متوالی در داخل و آسیا جوان رکوردشکن شیرازی طعم تلخ نیمکت نشینی را بچشد.

حال نه تنها بعید است حسینی شانسی برای ایستادن درون دروازه استقلال مقابل پرسپولیس در بازی بزرگ فصل داشته باشد بلکه ۱۰ بازی متوالی نیمکت نشینی در رقابت های باشگاهی قطعا حضور او در اردوی آتی تیم ملی را نیز به مخاطره خواهد انداخت چون کارلوس کی روش قطعا ریسک دعوت چنین بازیکنی حتی با علم به توانایی هایی که گلر جوان استقلال دارد را به جان نخواهد خرید.

وینفرد شفر در پایان فصل هفدهم وقتی با این سئوال در برنامه ۹۰ روبرو شد که چرا روی ادامه همکاری با دو دروازه بان یک سطح در تیم تاکید دارد مدعی شد رقابت رحمتی و حسینی به سود استقلال تمام خواهد شد اما حالا این گونه برداشت می شود که او نتوانسته به خوبی این موضوع را مدیریت کند.

شفر که در تمام هفته های گذشته به صورت غیرمستقیم با طعنه زدن به برخی اقدامات و رفتارها در فضای مجازی تذکرات جدی به برخی شاگردان ناراضی داد ثابت می کند که پیش بینی های مجری برنامه ۹۰ در انتهای فصل گذشته چندان نادرست نبود.

به هر حال در هر تیمی که دو دروازه بان طراز اول وجود دارد مشکلات و حواشی وجود داشته است چون هیچ کدام از دو دروازه بان با نیمکت نشینی از فوتبال لذت نمی برند و نمی تواند با این اتفاق کنار بیایند از همین رو باید منتظر ماند و دید چه راه حلی پیش روی استقلال برای مدیریت این اتفاق قرار خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر روح شفر

    • بدون نام

      شفر تمام استعدادهای استقلالو میسوزنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج