۷۷۵۶۲۰
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

چند درصد از هر خودرو چینی، تولید داخل است؟

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی تحت‌عنوان «بررسی سهم خودروهای چینی در ایران» پرده از عمق ساخت داخل این محصولات برداشته و طبق آن، مشخص شده که چینی‌ها با داخلی‌سازی نسبتا ضعیفی در خودروسازی کشور فعالیت می‌کنند.

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی تحت‌عنوان «بررسی سهم خودروهای چینی در ایران» پرده از عمق ساخت داخل این محصولات برداشته و طبق آن، مشخص شده که چینی‌ها با داخلی‌سازی نسبتا ضعیفی در خودروسازی کشور فعالیت می‌کنند.

طبق گزارش منتشره، در حال حاضر حداکثر داخلی‌سازی خودروهای چینی ۴۰ درصد برآورد شده و این در شرایطی است که برخی از این محصولات حتی با عمق ساخت داخل زیر ۲۰ درصد نیز به مونتاژ می‌رسند.

در این گزارش با اشاره به حضور بیش از یک دهه‌ای خودروسازان چینی در کشور، این گونه نتیجه‌گیری شده که آنها چندان میل و انگیزه‌ای برای داخلی‌سازی خودروهای مونتاژی خود در ایران ندارند.

مرکز پژوهش‌های مجلس بر این باور است که این بی‌میلی و بی‌انگیزگی، اولا ریشه در رفتار وزارت صنعت، معدن و تجارت با خودروسازان چینی حاضر در کشور دارد و ثانیا به تفاوت هزینه تولید قطعات در ایران و چین مربوط می‌شود.

آن طور که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به نقل از کارشناسان، عنوان کرده، یکی از دلایل اصلی نبود انگیزه خودروسازان چینی برای داخلی‌سازی در ایران، به رفتار وزارت صنعت، معدن و تجارت با آنها طی یک دهه گذشته مربوط می‌شود.

هرچند مرکز پژوهش‌ها منظور خود را از عبارت «رفتار وزارت صنعت با خودروسازان چینی» شرح نداده، با این حال به نظر می‌رسد اشاره‌اش به عدم فشار این وزارتخانه بر چینی‌ها بابت داخلی‌سازی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چهل ساله همه کارخانجات تولیدیها مراکز صنعتی به مردم دروغ میگویند حالا که تحریم شدیم میفهمیم همه همه وحتی قطعه سازها نقش دلال چینی ها را بازی کرده اند و واقعا به مردم و کشور خیانت کرده اند

    • بدون نام

      والا سمند که خودروی ملی بود اینجور تو زرد از کار دراومد.وای بحال خودروی چینی.

    • بدون نام

      بگوچنددرصدخودروداخلی ساخت چینه؟؟؟

    • بدون نام

      ما چقدربدبختیم که صنعت قوی موشک داریم باید پوشک هم میساختیم واسه محافظت از ساخت خودرو که اینقدر ....

    • بدون نام

      شاه بود الان شاسی بلند میزدیم وصادر میکردیم

    • بدون نام

      نمیدانم اگر نمیتونیم ماشین درست کنیم که مردم درامان باشن چرا وارد ممیکنه اینقدر هم پول مفته نده به اینها چون وسیله درست حسابی درست نمی کنن فقط اشغال ولله وارد کنن بهتر بعد نیروهایش هم بفرسته کشورهای اروپای که یاد بگیرن مهارت داشته باشن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج