۷۷۵۶۶۰
۱۲ نظر
۵۰۱۲
۱۲ نظر
۵۰۱۲
پ

کارمندان کدام استان‌ها بیشتر رشوه می‌گیرند؟

گزارش مرکز پژوهش های مجلس با نام «پایش امنیت سرمایه گذاری برای زمستان ۱۳۹۶» تهیه و منتشر شد.

تابناک: گزارش مرکز پژوهش های مجلس با نام «پایش امنیت سرمایه گذاری برای زمستان ۱۳۹۶» تهیه و منتشر شد.

در این گزارش که نتایج آن از طریق پر شدن پرسشنامه هایی توسط فعالان اقتصادی سراسر کشور استخراج شده است، ۲۱ مؤلفه که ممکن بوده امنیت سرمایه گذاری را تهدید کند گردآوری شده و این ۲۱ مؤلفه در معرض پرسش از فعالان اقتصادی قرار گرفته است. یکی از این ۲۱ مؤلفه، میزان شیوع رشوه در ادارات است.

فعالان اقتصادی هر استان به هر مؤلفه، عددی بین صفر تا ده را اختصاص داده اند. صفر به منزله آن است که مؤلفه مورد نظر کمترین تأثیر را بر امنیت سرمایه گذاری دارد و ده به منزله آن است که آن مؤلفه بیشترین تأثیر را بر امنیت سرمایه گذاری داشته و بیشتر امنیت سرمایه گذاری را تهدید می کند.

زمستان ۹۶ نخستین فصلی است که این گزارش منتشر شده است و به همین منظور نمی توان روند میزان شیوع رشوه در ادارات را بررسی کرد.

با توجه به اینکه فعالان اقتصادی هر استان، میزان اثرگذاری این مؤلفه بر امنیت سرمایه گذاری را سنجیده و عددی را به آن اختصاص داده اند، می توان با کنار هم قرار دادن این اعداد در استان های مختلف به این نتیجه رسید که میزان شیوع رشوه در ادارات کدام استان، بیشتر از دیگر استان هاست و در کدام استان این مؤلفه تهدید جدی تری برای امنیت سرمایه گذاری محسوب می شود.

نمودار زیر، میزان شیوع رشوه در ادارات استان های مختلف در زمستان ۱۳۹۶ را نشان می دهد. همان گونه که دیده می شود، از دیدگاه فعالان اقتصادی، میزان شیوع رشوه در ادارات کشور ۷.۷۲ از ده (بدترین وضعیت ممکن) بوده است.

همچنین از دیدگاه فعالان اقتصادی میزان شیوع رشوه در ادارات استان های گیلان، البرز و مازندران بیش از سایر استان ها بر امنیت سرمایه گذاری تأثیر داشته و به نوعی می توان گفت، این مؤلفه در این استان ها بیشتر بوده و در استان های مرکزی، اردبیل و همدان میزان شیوع رشوه در ادارات کمتر بر امنیت سرمایه گذاری تأثیرگذار بوده و به عبارتی در این استان ها در مقایسه با سایر استان ها این مؤلفه کمتر شایع بوده است.

میزان شیوع رشوه در ادارات سیزده استان، بیشتر از میانگین کل کشور بوده و در هجده استان، میزان شیوع رشوه در ادارات کمتر از میانگین کل کشور بوده است.

کارمندان کدام استان‌ها بیشتر رشوه می‌گیرند؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استان های شمالی در صدرند!

      پاسخ ها

      • جواد

        استان اراک در صدر استان های رشوه بگیر هست متن پیام رو کامل بخونید

    • AAAAAAA

      واقعا برای مدیریت این مملکت متاسف هستم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من در حدود بیست سال پیش این مفسده اجتماعی فرهنگی را گوشزد کردم، بجای پیگیری بعد از توبیخ یک سالی از کار برکنار شدم و تعهد سفت سختی از من گرفته شد تا در مورد رشوه و شیوع آن نگم، من همه چون روحیاتم با رشوه جور نبود از ادارات دولتی بیرون آمدم و شغل آزاد را برای خود انتخاب کردم حالا به هر طرف و هر اداره یا نهادی نگاه کنی اساس کار رشوه است متاسفم،

    • شهرام

      استان ایران

    • بدون نام

      احتمالا این یک ویروس است که به سه استان همجوار که کمترین وبیشترین رشوه را داشتن سرایت نموده . به نقشه ایران نگاه کنید

    • بدون نام

      واقعا تو شمال ایران رشوه دادن جزو مراحل اداری شون هست. تو تهران هم اگه تو راهنمایی و رانندگی یا ادارات دیگه کارت به این افراد بخوره حتما برای انجام دادن کار معمول اداری ازت پول می خواهند.

    • بدون نام

      80 درصد کارمندان دولت رشوه بگیرن

    • بدون نام

      خدائی رشوه تو استان گیلان وحشتناک است حتی بین مسئولان برای گرفتن پست ومقام بالاتر ویا گرفتن سمت جدیدافتضاح است چه اماردرستی.
      شهرداریها،نیروی انظامی،دادگستریهاوبیمه ها ومراکز درمانی را باید بیشتر نظارت کنند.البته اگر ناظر خودش مشکل نداشته باشد.

    • بدون نام

      همه دزدشدن شمال وجنوب نداره

    • بدون نام

      همه گارمندان دولت ماشاالله رشوه گیرن خدا خیرشون بده با این‌پولهای حلال اختلاصگرو دزد به عمل میاد دیگه .والبته سرطانو هزار دردبی درمان دیگه

    • مقدم

      به به ماشاالله چه شاهکارهایی خلق می کنند این کارمندان ومسولین ادارات.ارگان ها،نهادها و،سازمان های اداری کشور!؟وقتی اقازادهای مملکت درخانواده ای باچنین پول هاو سفره های رنگین رشد ونمود پیدامی کنند،،،،!!خداوند برای قشرضعیف رحم کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج