۷۷۵۶۹۷
۷ نظر
۵۰۰۸
۷ نظر
۵۰۰۸
پ

معاون قالیباف: تعدیل نیروها، غیرقانونی است

معاون شهردار سابق تهران در رابطه با استخدام‌های صورت گرفته در دوره گذشته شهرداری تهران، گفت: استخدام‌ها با مجوز وزارت کشور و طی مراحل قانونی و مجوزهای لازم از اداره استخدامی کل کشور انجام شده است.

خبرگزاری فارس: ناصر امانی معاون سابق برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران درباره طرح ادعای اسخدام‌های بی‌ضابطه در شهرداری تهران و برخی از شرکت‌های گفت: درباره موضوع استخدام در شهرداری بارها بنده و آقای تشکری توضیح دادیم. بیشترین ادعای دوستان درباره انتقال نیروهای خدماتی و کاربری شهرداری از شرکت‌های پیمانکاری به دو مجموعه شرکت هادیان شهر و خدمات اداره شهر است.

وی ادامه داد: مسئله دیگر استخدامی بود که در سال ۹۱ و اوائل سال ۹۲ انجام شد که با مجوز وزارت کشور و طی مراحل قانونی و مجوزهای لازم از اداره استخدامی کل کشور انجام شده است. این مسئله هم بارها توضیح داده شده است.

امانی همچنین گفت: ۵ تا ۶هزار نیروی خدماتی و کارگری شهرداری در قالب بیش‌ از ۲۵ تا ۲۶ شرکت پیمانکاری با شهرداری همکاری می‌کردند که براساس مصوبه دولت در سال ۹۱ باید قراردادشان مستقیم به شهرداری تهران منتقل می‌شد.

معاون شهردار اسبق تهران گفت: اما شهرداری تهران این کار را با تأخیر انجام داد و در اواخر سال ۹۱ این کار انجام شد. البته این مصوبه درباره دولت نهم و دهم بوده و ربطی به دولت اقای روحانی ندارد. دولت در آن زمان باید با همه موسسات دولتی نیروهای خدماتی و شرکتی خود مستقیماً قرارداد می‌بستند و شرکت‌های تامین نیروی انسانی باید حذف می‌شد. اما شهرداری این مصوبه را اجرا نکرد و با تاخیر انجام شد که البته این انتقال هم به خود شهرداری رخ نداد، بلکه از طریق دو شرکت از شرکت‌های وابسته به شهرداری انتقال صورت گرفته است و فقط به ‌نوعی انتقال نیرو انجام شده و اعتبار از شرکت‌ها به دو شرکت وابسته به سازمان بازنشستگی تهران انجام شد.

امانی گفت: درواقع این کل ماجرا بوده و آن ۵هزار نفر هم با کسب مجوز از وزارت کشورو سازمان امور استخدامی استخدام رسمی شدند و از همان افراد شهرداری آزمون گرفته شده و نیروی جدیدی استخدام نشده است.

امانی در رابطه با نیروهای در حال تعدیل در شهرداری تهران نیز گفت: درباره تعدیل هم بنده اطلاعی ندارم و نمی‌دانم براساس چه مجوزی انجام شده است. زیرا همه این افراد قرارداد دارند که چندساله است و اگر وزارت کار بخواهد عادلانه رفتار کند و با شهرداری سیاسی برخورد نکند، تعدیل این افراد غیرقانونی است.

مگر اینکه قرارداد این نیروها قانونی تمام شده باشد و خودشان نخواهند قراردادشان را تمدید کنند. اما این افرارد سابقه خدمت چندساله دارند و طبیعتاً نمی‌توانند به علت تمام شدن قرارداد تعدیل شوند. بلکه شهرداری هم موظف به تمدید قرارداد با آنها است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پریسا

      هوهاهاهاها. فامیلاشون دارن می افتن بیرون از شهرداری

    • شهرام

      ماست مالی نکن بابا . خودتونم خوب میدونید که چه کردید .

    • بدون نام

      ایشون دیگه سمتی نداره ، چه کاره است دخالت میکنه ، گند خودشونه

    • بدون نام

      هر چی هم بگه مردم یک چیزی می گویند.
      با دقت خوندم به نظر من توضیحات ایشون قانع کننده بود.
      ما هم در اداره خودمان نیروهای خدماتی را بنابر قانون به زیرمجموعه خودمان اضافه کردیم.

    • بدون نام

      مسله اینه که این سازمان خپل تنبل چاقو باید حقوقشونو از جیب مردم بدهند .

    • بدون نام

      فقط قالیباف

    • م م

      چه خونهای که حق پرسنل رسمی با سابقه دو رقمی بودند دادین به افرادی که هنوز مهر قراردادشون خشک نشده و پارتی داشتن دادین و هنوز اونای که بازنشست شدن مستاجرن اره آقای امانی خوب یادته

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج