جاباما
۷۷۶۳۱۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

آزمایش خونی که رانندگان خواب‌آلود را رسوا می‌کند

خواب آلودگی در زمان رانندگی یکی از علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی است. در این میان شناسایی قطعی افرادی که در زمان تصادف نیمه خواب بوده اند، کار ساده ای نیست.

خبرگزاری فارس: خواب آلودگی در زمان رانندگی یکی از علل اصلی وقوع تصادفات رانندگی است. در این میان شناسایی قطعی افرادی که در زمان تصادف نیمه خواب بوده اند، کار ساده ای نیست.

تا به حال از روش های مختلفی برای بررسی این موضوع استفاده شده، اما به زودی یک آزمایش خون مشکل یادشده را برای همیشه حل می کند.

محققان دانشگاه Surrey در انگلیس، با طراحی یک آزمایش خون جدید توانسته اند افرادی که در زمان رانندگی خواب آلود بوده اند را بادقت بالایی شناسایی کنند. البته زمان تهیه نمونه خونی این افراد باید حداکثر ۴۰ ساعت بعد از زمان وقوع سانحه باشد.

در جریان این آزمایش پیشرفته، وضعیت ۶۸ ژن مختلف موجود در خون با استفاده از فناوری هوش مصنوعی مورد بررسی قرار می گیرد و تغییر ناگهانی و غیرعادی آنها نشانگر خواب آلودگی فرد در زمان رانندگی خواهد بود.

دقت این فناوری هم اکنون ۹۲ درصد است که انتظار می رود در آینده و با افزایش داده های در دسترس باز هم افزایش یابد. هنوز مشخص نیست تجاری سازی این آزمایش خون چه زمانی اتفاق می افتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج