جاباما
۷۷۶۳۲۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

شرایط کاری در فیسبوک خطرناک است

یکی از کارمندان بازبینی محتوای فیسبوک علیه این شرکت شکایت کرده که با ایجاد شرایط کاری خطرناک در محیط کاری، دچار اختلال اضطراب پس از حادثه شده است.

خبرگزاری مهر: یکی از کارمندان سابق بخش بازبین محتوای فیسبوک از این شرکت شکایت کرده زیرا بررسی هزاران تصویر و ویدئو ناراحت کننده او را دچار اضطراب پس از حادثه(PTSD) کرده است.

سلنا اسکولا که بین ژوئن ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۸ در مقر منلو پارک فیسبوک کار می کرد، به دلیل تماشا اعمال خشونت آمیز اکنون دچار اختلال اضطراب پس از حادثه شده است.

در این شکایت ادعا شده فیسبوک و شرکت Pro Unlimited ( پیمانکار آن) آموزش کافی برای کارمندان فراهم نکردند و به همین دلیل شرایط کاری خطرناکی برای هزاران نفر ایجاد کردند.

درحال حاضر فیسبوک بیش از ۷۵۰۰کارمند بازبینی محتوا به ۵۰ زبان زنده دنیا دارد. این افراد از طریق پیمانکاران استخدام می شوند و به طور دستی هر هفته میلیون ها پست را کنترل می کنند تا موارد خلاف قانون را حذف کنند. محتوای این پست ها شامل تصاویر آزار و اذیت، قتل، ویدئوهای تروریستی و حتی پخش زنده خودکشی دسته جمعی افراد است.

تماشای مکرر چنین محتوایی تاثیر منفی عمیقی بر فرد می گذارد و به نظر می رسد فیسبوک نتوانسته مکانی ایمن برای کارمندانش فراهم کند.

به هرحال طبق این شکایت، فیس بوک به راهنمای مقابله با محتوای دلخراش توجه نکرده است. این راهنما توصیه می کند کارمندان جدید از لحاظ روانشناختی به دقت بررسی شوند و هنگام اشتغال نیز باید به طور مداوم با مشاور در ارتباط باشند. همچنین فیسبوک هیچ اقدام فنی برای کاهش تاثیرگذاری این محتوا برافراد نکرده است.

سخنگوی فیسبوک اعلام کرد این شرکت مشغول بررسی ادعا است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج