۷۷۶۴۷۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

ارسال لایحه مبارزه با قاچاق انسان به دولت

معاون حقوقی قوه قضائیه اعلام کرد: لایحه مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیر مجاز از مرز پس از انجام اصلاحات نهایی با تأیید و امضای ریاست قوه قضاییه به دولت ارسال شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی قوه قضائیه اعلام کرد: لایحه مبارزه با قاچاق انسان و عبوردهندگان افراد غیر مجاز از مرز پس از انجام اصلاحات نهایی با تأیید و امضای ریاست قوه قضاییه به دولت ارسال شد.

ذبیح ­الله خدائیان با بیان ضرورت­های تدوین این لایحه خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۸۳ به منظور مقابله با این پدیده، قانونی به تصویب رسید که در آن قانون به برخی موضوعات مرتبط با این جرم از جمله قاچاق اعضای بدن، قاچاق مهاجر و بسیاری مسائل دیگر توجه نشده بود.

بر این اساس به درخواست نهادهای امنیتی و انتظامی، تدوین لایحه‌­ای جامع در خصوص مبارزه با قاچاق انسان در دستور کار معاونت حقوقی قرار گرفت.

وی در ادامه به نقاط قوت لایحه مذکور پرداخت و افزود: تجمیع قوانین متفرقه و یکپارچه­سازی مقررات قانونی در یک لایحه جامع، به­روز کردن مقررات و ضمانت اجراها به خصوص مجازات‌های آن، تطبیق با اسناد بین‌­المللی با لحاظ موازین شرعی و قانونی، رفع خلاء­های قانونی از جمله جرم­انگاری تردد غیر مجاز در نقاط ممنوعه توسط اتباع بیگانه و حمل و جابجایی آنها در داخل کشور، تفکیک بین قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، تعیین تکلیف افرادی که به طور غیرمجاز وارد کشور شده­اند اما درخواست پناهندگی می کنند، برخورد شدید با کسانی که برای اهداف تروریستی مبادرت به قاچاق انسان می­کنند، تعیین کیفیات مشدده مجازات در مورد کسانی که دست به قاچاق افراد زیر ۱۸ سال و یا افراد آسیب ­پذیر می­زنند و همچنین کسانی که به صورت سازمان ­یافته مبادرت به ارتکاب جرم موضوع این قانون می­کنند، توجه به بحث قاچاق اعضاء، پیش­بینی تهیه بانک اطلاعاتی برای مبارزه و پیشگیری از ارتکاب جرایم موضوع این قانون و ایجاد هماهنگی بین کلیه سازمان­‌ها و نهادهای ذیربط و نسخ صریح قانون یا مواد قانونی به موجب آخرین ماده مندرج در لایحه جهت پیشگیری از برداشت­‌های مختلف و اختلاف رویه محاکم دادگستری و مراجع دیگر.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه این لایحه مشتمل بر ۲۹ ماده و ۱۲ تبصره است خاطرنشان کرد: لایحه مبارزه با قاچاق انسان توسط معاونت حقوقی قوه قضاییه و در کمیسیونی با حضور قضات، اساتید دانشگاه­ها، نمایندگان دستگاه­های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی و کارشناسان معاونت حقوقی تهیه و تدوین شده است و پس از بررسی متن نهایی در شورای عالی مسئولان قضایی به ریاست آیت الله آملی لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه به دولت ارسال شد.

خدائیان در پایان ابراز امیدواری کرد که این لایحه سریع­تر از طریق دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال و با طی مراحل قانونگذاری، هر چه زودتر به قانون تبدیل شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج