۷۷۶۵۲۲
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

پاسخ موشکی پوتین به نتانیاهو

روسیه در پاسخ به اقدام غیرمسئولانه نیروی هوایی اسرائیل که منجر به سرنگونی یک هواپیمای روسی توسط نیروی هوایی سوریه شد، سامانه پدافند موشکی پیشرفته به سوریه تحویل می‌دهد.

فرارو: روسیه در پاسخ به اقدام غیرمسئولانه نیروی هوایی اسرائیل که منجر به سرنگونی یک هواپیمای روسی توسط نیروی هوایی سوریه شد، سامانه پدافند موشکی پیشرفته به سوریه تحویل می‌دهد.

هفته گذشته در حین مقابله نیرو‌های سوری با حمله جنگنده‌های اسرائیلی، یک هواپمای ایلوشین روسی به اشتباه توسط سوریه سرنگون شد. روسیه ضمن مسئول دانستن اسرائیل، حق پاسخ را برای خود محفوظ دانست.

دوشنبه گذشته، روسیه پاسخ اقدام اسرائیل را داد.

روز دوشنبه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، با همتای سوری‌اش بشار اسد، تماس گرفت و به او اطلاع داد که مسکو ظرف دو هفته، سامانه موشکی اس-۳۰۰ را به سوریه تحویل خواهد داد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفته این موشک‌ها قادرند اهداف هوایی را از مسافت ۲۵۰ کیلومتری ساقط کنند.

علاوه بر این، شویگو اعلام کرده کشورش به فرماندهی نیرو‌های هوایی سوریه سامانه‌های کنترل الکترونیکی خواهد داد. هدف این سامانه‌ها ارسال پارازیت به جنگنده‌هایی است که قصد دارند به سوریه حمله کنند. وبگاه شبکه المیادین در گزارشی مدعی شد که روز دوشنبه اولین بخش از سامانه الکترونیک ارسال پارازیت به پایگاه روسیه در حمیمیم سوریه رسید. بنا به گفته این شبکه، سامانه اس‌-۳۰۰ که قرار است به سوریه ارسال شود، قادر است در یک لحظه با ۹۶ موشک مقابله کند. سامانه مزبور به سوریه امکان خواهد داد تا از مرز‌های هوایی‌اش با فلسطین اشغالی، اردن، عراق و لبنان محافظت کند.

ناظران تحویل موشک‌های اس-۳۰۰ به سوریه را ضربه‌ای به اسرائیل دانستند. قرار بود مسکو در سال ۲۰۱۳ سامانه این موشکی را به دمشق بدهد، اما به دلیل ابهام درباره آینده سوریه و همچنین لابی‌گری اسرائیل، تحویل این سامانه به تاخیر انداخته شد.

به گفته روزنامه رأی الیوم، روس‌ها چندین بار به اسرائیلی‌ها توصیه کرده‌اند که حملات‌شان به سوریه راکاهش دهند. زیرا چنین حملاتی، روسیه را ضعیف جلوه می‌دهد. دولت بنیامین نتانیاهو، اما، همیشه اعلام می‌کرد که به هر گونه هدف نظامی ایران در سوریه حمله خواهد کرد.

سقوط هواپیمای ایلوشین در هفته گذشته، ممکن است به آزادی عمل اسرائیلی‌ها خاتمه دهد. عبدالباری عطوان، سردبیر رأی الیوم در این روزنامه نوشته که با تحویل اس-۳۰۰ به سوریه، دوران حمله جنگنده‌های اسرائیلی به روسیه هم به پایان رسیده است. به گفته عطوان، اسرائیل امروز به شدت نگران است و رهبران آن سیلی محکمی خورده‌اند.

شاید دلیل اصلی این نگرانی، محدود شدن آزادی عمل اسرائیل در حریم هوایی سوریه است. روزنامه الاخبار لبنان در این باره نوشت:" امروز، با وجود اینکه روسیه تصمیم تحویل (اس-۳۰۰) را در چارچوب دفاع از سربازانش قرار داده، اما چنین امری، قطعا آزادی عمل اسرائیل در حریم هوایی سوریه را محدود می‌کند".

ورود اس-۳۰۰ به سوریه، از منظر دیگری هم حائز اهمیت است. پس از چند سال جنگ داخلی در سوریه، ارتش این کشور، هم به لحاظ نیروی انسانی و هم از حیث تسلیحاتی، به شدت تضعیف شد. اما با ورود تسلیحات پیشرفته روسی، ارتش سوریه قدرت بیشتری پیدا می‌کند.

الاخبار به این نکته اشاره کرده و با بیان اینکه اسرائیل از تقویت ارتش سوریه نگران است، گفته تحویل تسلیحات جدید روسی، توانمندی ارتش سوریه را بالا می‌برد.

اسرائیل پس از اقدام اخیر روسیه احساس نگرانی کرده است. دفتر نتانیاهو درباره ارسال سامانه‌های پیشرفته به "طرف‌های غیرمسئول" هشدار داده است. علاوه بر این، شورای وزیران اسرائیل، روز سه شنبه تحولات بحران با روسیه را بررسی می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناصر

      خدا رو شکر بیشتر از همه به نفع ایرانه،چون هدف اسرائیل بیش از همه ایران بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسراییلیها هواپیمای F35 دارن و ظاهرا رادارگریزه،زیاد دلتونو خوش نکنید چون نمیذاره نفس راحتی بکشن

    • بدون نام

      ببخشید "می دهد"تا"داده"هزاران فاصله است ...از اول جنگ سوریه قرار بوده بده ....ببینید به نظر بنده رابطه با اسراییل بهتر است تا رابطه با روسیه ،

    • بدون نام

      عجب !تسلیحات نظامی شو می فروشه به یک مشت بدبخت ومیریزه همه رو بجون هم خودش هم از در آمد فروش موشک و.....کیف میکنه

      پاسخ ها

      • حشمت

        مرد حسابی اسد پولش کجا بود یا عمو پوتین باید کادو بده یا ما با استفاده از جیب ملت برای اسد جون خواهند خرید که دومی محتمل تره

    • بدون نام

      قیمت یک آتشباری اس ۳۰۰ هشتصد میلیون دلار ه که بنا به شواهد حتما پولشو ایران میده و دلارهایی که پرداخت میشه باز وضعیت مردم ما به فنا میره

    • علی

      جهت اطلاع دوستان قرارداد فروش اس ۳۰۰ رابا روسیه سال ۲۰۱۳ با سوریه بسته اند و البته پولشو گرفته اند ولی به لحاظ ملاحظات سیاسی با اسرائیل تاحالا نداده بودند۰ضمنا خودشون توی سوریه پولشو داده اند چرا ما بدیم ما و هرکشور ی هرکاری تو سوریه انجام میدن (بغیر از مدافعین حرم ) با دلار انجام میشود۰

    • بدون نام

      چه اشکال داره ایران پولشو بده بلاخره جنگ سوریه جنگ ما هم هست در ثانی سوریه معادنی داره که روسیه با قرارداد ۶۰ ساله داره ازشون بهره برداری میکنه ایران هم داره از همون معادن بابت هزینه های جنگ سوریه از اون معادن بهر برداری میکنه حال هی بگید ایران داره هزینه میکنه اگه هم هزینه کرد بابت منافع خودشه ثالثا بزار خرج کنه تا فرزندان کوروش اختلاسش نکردن اقلا اینطوری پول هدر نشده وباش کاری کرده اند ان هم در راستای منافع ملی وپیشبرد اهداف سیاسیمان.

    • بدون نام

      این سامانه موشکی عرسه بر اسرائیل تنگتر کرده تا نتونه براحتی وارد خاک سوریه بشه و ایران هم با امنیت بیشتری در خاک سوریه پیشروی میکنه .حالا هزینه فرستادن نیرو به سوریه برای اسرائیل بدون هیچی نیست و حواسش جمع میکنه

    • بدون نام

      آقای پوتین این سامانه را از روز اول میداد این همه هم بابت حمله هوایی اسراییل شهید وخسارت نمیدن !؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج