۷۷۶۵۳۹
۲۲ نظر
۵۰۰۶
۲۲ نظر
۵۰۰۶
پ

توزیع سهمیه‌ای اقلام مورد نیاز مردم درفروشگاه‌ها

یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای تزریق پول به کارت های یارانه، دولت قیمت اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم را در بازار ثابت نگه دارد. پیشنهاد وی، توزیع اقلام مصرفی و ضروری در فروشگاه ها به شکل سهمیه‌ای و هفتگی است.

خبرگزاری ایسنا: یک کارشناس اقتصادی معتقد است به جای تزریق پول به کارت های یارانه، دولت قیمت اقلام اساسی و مایحتاج ضروری مردم را در بازار ثابت نگه دارد. پیشنهاد وی، توزیع اقلام مصرفی و ضروری در فروشگاه ها به شکل سهمیه‌ای و هفتگی است.

حمید نجف در گفت‌وگویی با بیان این که نباید به افزایش نقدینگی در جامعه دامن بزنیم، افزود: همین حالا پول دست مردم زیاد است و افراد زیادی برای خودرو ثبت نام کرده اند، بنابراین بهترین کاری که می‌توان انجام داد، این است که بر اساس شماره شناسنامه یا کدملی، کالاهای اساسی و ضروری مردم را سهمیه بندی کنیم.

وی ادامه داد: دولت می‌تواند هفته‌ای دوبار بر اساس برآورد نیاز مصرفی مردم، مرغ و روغن یا تخم مرغ سهمیه‌ای در فروشگاه‌ها توزیع کند و به این ترتیب مانع هجوم مردم به فروشگاه‌ها، خریدهای اضافه و دامن زدن به افزایش قیمت‌ها شود.

این کارشناس اقتصادی با بیان این که سیاست سهمیه‌بندی کالا در سال‌های قبل هم در پیش گرفته شده است، گفت: در بحث ارائه کوپن الکترونیکی و حمایت‌های یارانه‌ای به اقشار نیازمند و دهک‌های پایین جامعه، دولت برنامه ارائه سبد کالا را در پیش گرفته که برای افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است اما برای سایر دهک‌ها پیشنهاد من این است که به جای شارژ کارت‌های یارانه، قیمت اقلام اساسی در بازار ثابت نگه داشته شود تا مردم با همان کارت‌های یارانه خرید خود را انجام دهند.

او با بیان این که بسیاری از تولیدات داخلی از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است، گفت: چرا باید رب فله‌ای چینی وارد کنیم و در قوطی‌های کوچک به دست مردم بدهیم ولی گوجه فرنگی مرغوب خود را به کشورهای دیگر صادر کنیم و قیمت گوجه فرنگی در بازار را بالا ببریم؟

به گفته نجف، تثبیت قیمت‌ها به کاهش قیمت بسیاری از کالاها و جلوگیری از آشفتگی و هرج و مرج در بازار منجر خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی درعین حال بر لزوم شناسایی دقیق دهک‌ها برای تخصیص سبد کالا تاکید کرد و گفت: متاسفانه این گلایه وجود دارد که شناسایی دقیقی از افراد و دهک‌های نیازمند صورت نگرفته و سبد کالا یا بسته‌های حمایتی به نیازمندان واقعی تعلق نمی‌گیرد.

وی با بیان این که مردم نباید دغدغه و نگرانی کمبود کالا در داخل را داشته باشند تصریح کرد: بعضا می‌شنویم که از برخی مرزها مردم برای خرید کالای ایرانی در حجم انبوه هجوم آورده و کالایی را نایاب کرده‌اند و به همین دلیل عرضه و تقاضا در بازار به هم خورده است. دولت باید با بستن به موقع مرزها از خروج تولیدات داخلی و اقلام مصرفی که در شرایط کنونی نیاز اساسی مردم است، جلوگیری کند.

نجف گفت: باید از نظر روانی روی مردم کار کنیم و به آنان اطمینان دهیم که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. شرایط موجود گذراست و قرار نیست ۱۰ سال طول بکشد. خوشبختانه چرخ کارخانه‌ها می‌چرخد و در حال تولید هستند و مردم نباید با هر شایعه‌ای تحریک شوند. قطعا رسانه‌ها و صدا و سیما به لحاظ روانی در این زمینه موثرند و باید آرامش روانی را به جامعه تزریق کنند.

به گزارش ایسنا، موضوع بررسی اعطای کوپن الکترونیکی به آحاد جامعه با هدف تامین کالاهای اساسی در هفته‌های گذشته مطرح شد. در همین راستا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که تا پایان همین ماه به تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد کالا اعطا می‌شود و برنامه تامین کالای اساسی برای هشت دهک یا تمامی افراد جامعه با اعطای کوپن الکترونیکی در دستور کار قرار می‌گیرد.

محسنی بندپی در روزهای گذشته از پرداخت نقدی سبد غذایی مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد و گفت: با توجه به شارژ کارت یارانه مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی، توزیع سبد کالای آنان آغاز شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      البته با قيمت دلار 17000 تومن

    • ایمان

      کدوم صدا سیما ما مردم ایران به صدا سیما اطمینان نداریم این صدا سیمایی که میگی فقط به نفع دولت رجز خوانی میکنه اصلا حرف مردم که گرونی بیکاری هست رو پوشش نمیده فقط از بیکاری تو امریکاه تا میتونه صحبت میکنه

    • بدون نام

      هم هر اتفاقی که افتاد ضرتی برای رفع تکلیف برید سروقت کمیته امدادیها وبهزیستیها در صوریکه عموم واکثر مردم شرایط و اوضاعشون بسیار بدتر از اوناست چون اونارو مدتها وهربارو به هر مناسبتی شارژ وساپورت کردید واکثر خانواده های تحت پوشش بسیار وضعشون بهتر وتوانمندتر از بقیه هستند ،دیدم که میگم ،کاری نداره زحمت بکشید بررسی کنید ،ولی خوب میگم که مسئول دلسوزی نیست که اینکارو بکنه همه فقط دنبال اینن که کارشونو راحت کنن وفقط بیلان کار و امار بدن ،هه

    • رضامرادی پویانی

      واما بعد پول آب برق گاز تلفن مارا کی بده به این۴۵ تومن ناقابل ما هم رحم نمیکنید همش ۳ دلاره بی خیال نمیشید

    • بدون نام

      .... زمان جنگ مملکت به درستی مدیریت می شد و همه راضی بودند و اینطور گرانی و هرج و مرج نبود .

    • م م

      عامو دست بردارین بعدچهل سال دوباره به عقب برگردین

    • گلعلی

      غبطه کلا غبطه آزموده را آزمودن خطاست آقای عزیز برای گران نشدن وارزانی فقط مدیرییت لازمه چرا گوجه و رب وخودرو که داخل انبار بود مضاعف فروخته میشود هیچ ارگانی نمیگه ایران خودرو وسایل احتکار شده را چرا دوبرابر قیمت میفروشی دوم واردات دانشجویی چتری مرزی بدون گمرک ازاد بشه یکبار دیگه کوپن

    • بی نام

      ای جان میخان جنسای بنجل وتاریخ گذشته رو بریزن تو بازار وبدن به مردم بدبخت بسه دیگه تحقیر کردن مردم چقدر دزدی

    • بی نام

      فقط می تونم بگم خداازتون نگذره حق مردم خودشون می خورن اشکالی نداره ولی جونشون می خواد دراد یکم مرغ یا روغن این ور اون ورشه

    • دونالد ترامپ

      اگه برای اون جیب بیصاحابتون کافیه یخورده هم ب ما فقرا کمک کنید که کار نداریم حقوق نداریم

    • بدون نام

      شما بیخود کردی که میگی پول دست مردم زیاد هست. اونا که برا خودرو ثبت نام کردن خودتون میدونید کیا هستند. همه مال خود ایران خودرو و سایپا هستند که به اسم این و اون و فامیلاشون خودرو می خرند بعد هم به قیمت بالا میفروشند. الکی اسم مردم را نیارید.وگرنه هیچ کدوم از مردم عادی پول دستشون نیست فقط قشر بالای جامعه و امثال تو پول دستشون هست.

    • parnazerahimi

      فعلا" که عراقی ها ایران رو خوردن یه جنس توی بازار نذاشتن.از وقتی که اومدن توی ایران داره قحطی میاد .از وجود نحس ایناست .باید بیرونشون کنن

    • ی ادم سرگردون در ایران

      این دیگه چ وضعیه مردم رو ب نابودی کشیدن باز میخوان چ غلطی کنن
      مث اون کارت سوختها ک دادن و گرفتن
      خاااااک بر سرشون ک دارن ایران و مردمش رو اون بالاها و داراها زنده زنده خاک میکنن

    • بدون نام

      تو مطمئنی اینایی که ثبت نام کردن مردم عادی بودن؟!

    • بدون نام

      برید بمیزید

    • بدون نام

      بازم شعار بازم سرکاری کی میخواهید دست از این کاراتون بردارید؟؟؟ بابا مردم هیچی نمیخوان دست از سرشون بردارید هر روز شوک وارد میکنید؟؟؟!!!

    • بدون نام

      چرا در تریبونها میگید ما هیچ مشکلی در رابطه با کالاهای اساسی نداریم ولی تصمیم می گیرید کالاهای اساسی رو جیره بندی کنید . قسم حضرت عباس و باور کنیم یا دم خروس و . با تشکر
      من خرم

    • عادل

      ببین مردم به چه روزی انداختید خدا لعنت کند راند خوارها اختلاصگران وسودجویان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پول دست مردم نیست یک کارگر که حقوق یک و دوست میگیرد متواند ماشین خریداری کنند همان سبد کالا کالا هم نمیتوانند بخرند مگر اینه دولت به سازمانها یا شرکتهای خصوصی اعلام کند که سبد کالا به نیرو هایشان بدهند

    • بدون نام

      خدالعنت کند باعث و بانی این اوضاع را، چندسالی بود مردم داشتند اندکی نفس راحتی می‌کشیدند، مگر اگرازخدابیخبران جنگ طلب گذاشتند، آرامش مردم مساوی است با عصبانیت وآشفتگی سران زروزورواسلحه،برای غارت سرمایه کشور باید مردم را دائم درحال جنگ نگه داشت،

    • بدون نام

      روحانی استفعاه

    • نااشنا

      سلام ونزوئلا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج