۷۷۶۸۱۹
۲۰ نظر
۵۰۰۲
۲۰ نظر
۵۰۰۲
پ

رالی بازی در بازار ارز!

بازار ارز دیگر بازار معاملات منطقی دلار و انواع دیگر ارز نیست و هر روز می‌توان نامی جدید بر آن گذاشت؛ بازاری که یک روز فعالان بازار آن را قمارخانه می‌دانند و روز دیگر سرعت و رقابت برای خرید دلار و تغییر قیمت در آن آنقدر بالاست که شبیه مسابقات رالی شده است.

خبرگزاری ایسنا: بازار ارز دیگر بازار معاملات منطقی دلار و انواع دیگر ارز نیست و هر روز می‌توان نامی جدید بر آن گذاشت؛ بازاری که یک روز فعالان بازار آن را قمارخانه می‌دانند و روز دیگر سرعت و رقابت برای خرید دلار و تغییر قیمت در آن آنقدر بالاست که شبیه مسابقات رالی شده است.

همان‌طور که پیش‌بینی‌های روز گذشته نشان می‌داد، امروز (چهارشنبه) بازار و قیمت‌های آن با نوسان تندی همراه شد. دلار که از روز یکشنبه ۱۵ هزار تومان را تجربه کرد، به مرور وارد نرخ ۱۶ هزار و در عصر روز گذشته به ۱۷ هزار تومان وارد شد. امروز قیمت دلار در معاملات بازار ارز از ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان استارت خورد و به سرعت این قیمت صعودی پیش رفت؛ به طوری که تا زمان تنظیم این گزارش قیمتی که از سوی صرافان اعلام می‌شود، حدود ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان برای فروش است.

یورو نیز در این رقابت جا نمانده و در روز گذشته که با حدود ۱۹ هزار تومان بسته شده بود، اکنون تا بیش از ۲۱ هزار تومان معامله می‌شود. اما این تمام ماجرای بازار ارز نیست و فقط کافی است که از محوطه میدان فردوسی تا چهارراه استانبول را دقایقی قدم بزنیم در آن زمان می‌توان مشاهده کرد که چگونه وضعیت بازار دگرگون شده است، آن هم در شرایطی که مسئولان همچنان تاکید دارند کاری به این بازار نداشته و فقط سه درصد معاملات ارز در آن انجام می‌شود!

شرایط بازار به گونه‌ای است که ازدحام بالایی داشته و تقریبا تمامی افراد حاضر در بازار خریدار دلار هستند و فروشنده‌ کمیاب شده است. وضعیت بازار طوری شده که حتی دلالان و صرافان هم فروشی نداشته و فقط به دنبال خرید ارز هستند. کافی است که در بازار فردوسی از یک نفر در مورد ارز برای فروش سوال شود آنگاه در مسیری که حرکت می‌کنید، چند دلال و خریدار به دنبال شما حرکت کرده و تقاضای خرید دارند.

برایشان حتی دیگر مهم نیست که شخص فروشنده چه قیمتی برای ارز خود پیشنهاد می‌دهد؛ در نمونه‌ای وقتی که قیمت در بازار ۱۸ هزار و ۴۰۰ تومان برای فروش و خرید تا ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است، برخی حاضرند تا ۱۸ هزار تومان از شما خرید کنند.

آشفتگی بازار ارز در حدی است که قیمت برای فروش کاملا پرت اعلام شده و در مواقعی زمانی که شخصی حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان فروشنده است، در کنار او نفر دیگر ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان هم قیمت می‌دهد و جالب اینجاست که دلالان برای داغ کردن بازار دائم از نبود ارز سخن گفته و با صدای بلند می‌گویند "حتی یک صد دلاری هم نمی‌توان در بازار پیدا کرد" و این هیجان خریدارانی که انتظار گرانی بیشتری دارند را افزایش می‌دهد.

موضوع دیگری که در بازار به وضوح مشاهده می‌شود، صرافی‌ها هستند که امروز نیمه تعطیل بوده و درهای صرافی را بسته‌اند، حتی آن دسته صرافی‌هایی که ارزهای خدماتی می‌فروختند، اکنون تابلوهای خود را خاموش کرده و هیچ معامله‌ای انجام نمی‌شود.

فعالان بازار ارز که از کنترل آن ناامید شده‌اند می‌گویند "تا وقتی که مسئولان خودشان را از این بازار کنار کشیده‌اند و رهایش کرده‌اند، هیچ امیدی به ترمیم آن نداریم و هر اتفاقی و هر قیمتی در آن بعید نیست. "

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان بانک مرکرزی دلال هاش بیریز بیرون هم خودش سود میکنه هم دولت و مجلس . شاید یک خوده قیت کم بشه ، راستی بانک مرکزی واسطه دلال دلار دیگه استخدام نمیکنه !

    • بدون نام

      همتی خوابه

      پاسخ ها

      • AAAAAAA

        باز خدا پدر سیف را بیامورزد این یکی اصلا در دست رس نیست.
        همش با خودش جلسه میگذارد.

    • بدون نام

      وقت خود دولت هم با صادرات گوجه فرنگی برا ارز آوری کاملا همگامِ چرا مردم نخرن؟

    • بدون نام

      به نظرم اقای روحانی در سازمان ملل حرف نمیزد بهتر بود

    • پلاک ۴۷

      آقای همتی رییس بانک مرکزی:موسیقی پخش کنید تا مردم صفا کنند!،اون شبی که ایشان مصاحبه تلویزیونی داشتند ،وقتی این جمله رو از ایشان شنیدم فک کردم دارند شوخی میکنن،ولی گویا خیلی هم جدی گفتند،الانم که آهنگ رشد دلار رو دارند می شنوند خیلی شادمان هستند،ما هم که ضربان قلبمون و فشار خونمون هم که میره بالا،عادی شده برامون،فعلا خودتان دارین میزنین و خودتان هم می رقصین، با همین فرمان برین جلو بزودی زود زیراب خودتان رو خواهید زد.

    • بدون نام

      دیگه پولمون ارزش نداره همه رو جمع کنیم زمستان آتیش بزنیم یکم گرم بشیم.

    • بینام

      مقصرخوددولت است نه دلال وقتی رب گوجه میشه بیست هزارتومان همین میشه

    • بدون نام

      این مردم بی عرضه میخوان تا کی صبر کنن دلار که شد۲۱ رب گوجه فرنگی ۲۰هزار روغن لادن ۴کیلوی ۵۰هزار چرا جیکتون در نمیاد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هنوز گیجیم نفهمیدیم چی شده

    • بدون نام

      اقاي همتي ،نه دانش و نه همت كنترل اين بازار رو ندارن ،از روزي كه ايشون اومدن وضعيت بانك مركزي به مراتب بدتر شده و معاون ارزي ايشون هم نه وضعيت اقتصادي رواني مردم رو ميشناسه و نه اختياري.
      دولت مدت زياديه وزير اقتصاد نداره ،معلومه داخلش چي مي گذره.
      انشالله خود آقا ورود ميكنن و مشكل ريشه اي حل ميشه

    • javadchian

      علی برکت الله...

    • بدون نام

      همون خدا پدر سیف را بیامرزد .
      نمی خواهد همتی استعفا دهد .

      پاسخ ها

      • هادی

        خود همین موسولینی که میلیاردر بودند حالا شدن تیلیاردر کک شونم نمی گزه تازه برا اونا بهتر هم شده چون اون فاصله ای که بین ما و اونا بود و همین هم باعث افتخارشون بود حالا بیشترهم شده
        تا وقتی مسولین بی خاصیت وبیشرف در رأس امور باشند اوضاع به همان سمتی میره که دشمن میخواد وگرنه کنترل کردن بازاری که به قول خودشون۳درصد معاملات ارزی در اونجا انجام میشه کار سختی نیست مشکل اینجاست که کسی نمی‌خواد اونو کنترل کنه
        به هر حال اونا که ضرر نمی کنن ما مردم همیشه ضرر کار هستیم

    • بدون نام

      مسعولین همه خوابن

    • پرویز

      بازار ارز هیچ کشوری مثل ایران نیست دولت اصلا ول کرده کمر مردم شکسته است نمایندگان مجلس در حال عیش و نوش هستند اوضاع از زمان قاجاریه بدتر شده است بابا مگر شما مسئولین مسلمان و ایرانی نیستید مگر نمی ببینید مردم در حال هلاک شدن هستند بخدا مردم هر روز آرزوی مرگ می کنند امید مرده است اقای روحانی می دانیم شما کاره ای نیستید حداقل استعفا بده و برو دنبال روضه خوانی

    • بدون نام

      تااین کشوررابه خاک سیاه ننشانند، دست بردارنیستند،همه متوجه شدندکه بالارفتن دلارچندان ربطی به تحریم ندارد، ففط به خودکامگی ویکدندگی مربوط است...

    • بدبخت ایرانی

      گوجه کیلو بیست هزار داداش....

    • بدون نام

      جلسه شورای امنیت به نفع ایران رقم خورد .
      ترامپ منزوی و تنها ماند .
      اروپا و آسیا دست رد به ترامپ زدند .
      دلار رو به رکود است .
      اروپا مسیر معاملات را عوض خواهد نمود .
      تحریم ها شکسته خواهد شد .

    • بدون نام

      تمام بازار سکه وارز دست خود دلالهای بانک مرکزی و دولتی ها ست روحانی عمدا داره گل میگره در مملکت
      من نميدونم 24 میلیون نفر چطور این را نشناختن واقعا متاسفم برای هر فردی که به این رای داد که این بلا رو سر مردم بیچاره بیاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج