۷۷۶۸۳۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

چرا خط دفاع تیم قلعه‌نویی خوب نیست؟

علیرغم اینکه سپاهان با اختلاف بهترین خط هجومی لیگ هجدهم بوده ولی در بخش تدافعی فقط ۵ تیم بیشتر از این تیم گل خورده اند.

ورزش سه: علیرغم اینکه سپاهان با اختلاف بهترین خط هجومی لیگ هجدهم بوده ولی در بخش تدافعی فقط ۵ تیم بیشتر از این تیم گل خورده اند.

سپاهان با به ثمر رساندن ۱۸ گل طی هشت مسابقه ( ۷ بازی لیگ و یک بازی جام حذفی) بهترین خط هجومی لیگ در پایان هفته هفتم بوده ولی شرایط در فاز تدافعی سپاهان به همین خوبی نیست و پیام نیازمند علیرغم نمایش های مطمئنی که داشته، تنها دو کلین شیت در این بازی ها به نام خود ثبت کرده است.

خط دفاعی سپاهان با ترکیب سعید آقایی و محمدایران پوریان در پست دفاع چپ و راست و عزت پورقاز و سیاوش یزدانی در قلب خط دفاعی شکل گرفته است، اما در چند بازی به دلایلی امیرقلعه نویی خالد شفیعی را به عنوان زوج پورقاز به زمین فرستاده است.

دو کلین شیت سپاهان اما در روزی به دست آمده که پورقاز و یزدانی زوج قلب خط دفاعی تیم بوده اند و در دو دیدار برابر تراکتورسازی و فولادخوزستان که خالد شفعی زوج پورقاز بوده، این تیم ۳ گل دریافت کرده است و حالا باید ببینیم این زوج با توجه به مصدومیت یزدانی می توانند اولین کلین شیت را در حضور خود برای نیازمند رقم بزنند یا خیر؟

البته نمی توان دلیل عدم کلین شیت طلایی پوشان را تنها در انتخاب نفرات خلاصه کرد؛ چرا که زوج پورقاز و یزدانی هم در دیدار برابر سپیدرود، ذوب آهن، پارس جنوبی جم و شهرداری ماهشهر به صورت فیکس وارد زمین شده اند و ۵ گل وارد دروازه سپاهان شده است.

با این وصف کادر فنی سپاهان در صورتی که قصد قهرمانی داشته باشد، باید فکری برای بهبود شرایط خط دفاعی تیمش داشته باشد. طلایی پوشان در حال حاضر تنها تیم جدول رده بندی میان ۵ تیم برتر هستند که ۷ گل دریافت کرده اند و تنها ۵ تیم بیشتر از این تیم گل خورده اند که برای تیمی که برای قهرمانی می جنگد آمار خوبی به شمار نمی رود.

پدیده ۴ گل، پرسپولیس ۲ گل، سایپا ۶ گل و پیکان هم چهار گل در پایان هفته هفتم دریافت کرده اند؛ اما نکته قابل توجه برای امیرقلعه نویی شاید این موضوع باشد که دو رقیب اصلی این تیم برای کسب عنوان قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس به ترتیب تنها ۳ و ۲ گل دریافت کرده اند.

شاید یکی از دلایل بازشدن بیش از اندازه دروازه سپاهان میل هجومی بالایی باشد که در میان بازیکنان دفاعی این تیم وجود دارد؛ تا اینجای مسابقات سیاوش یزدانی یک بار، عزت پورقاز ۲ بار، محمد ایران پوریان ۲ بار و سعید آقایی یک بار موفق به گلزنی شده اند و این موضوع نشان می دهد که دستور به حضور در محوطه جریمه حریفان از سوی امیرقلعه نویی صادرشده و شاید در اولین نگاه همین موضوع دلیل آمار نه چندان خوب طلایی پوشان در خط دفاعی باشد.

طی چند فصل اخیر پرسپولیس و استقلال خوزستان با کسب عنوان بهترین خط تدافعی لیگ برتر که دریافت ۱۴ و ۱۵ گل بوده، موفق به کسب قهرمانی لیگ برتر شده اند؛ امیرقلعه نویی بی شک از این ضعف تیم خود آگاهی دارد و راه کارهایی را هم برای این موضوع در نظر دارد اما شاید هم این مربی با تجربه با قدرت بالای خط هجومی خود کلیشه سه فصل اخیر را به هم بزند و قهرمانی را در پایان فصل علیرغم ثبت آمار نه چندان خوب در بخش دفاعی جشن بگیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج