۷۷۷۱۳۳
۵۰۲۴
۵۰۲۴
پ

اتهامات و شکایت از جی.کی.رولینگ

با رونمایی از تریلر «هیولاهای شگفت‌انگیز۲»شخصیت ناگینی باعث جنجال شد.

دنیای تصویرآنلاین: پس از رونمایی از تریلر قسمت جدید «هیولاهای شگفت‌انگیز:جنایات گریندوالد» و نمایش شخصیت ناگینی که درکتاب‌های هری پاتر وردست لرد ولدمورت است و در کتاب به عنوان مار معرفی شده بود، جنجالی در شبکه‌های مجازی و علاقمندان آثار رولینگ به راه افتاد. خیلی‌ها تصور می‌کردند که ناگینی یک مار است اما در تریلر او زنی آسیایی است که ریشه و تبار چنین شخصیتی به سال ها پیش از رویداد کتاب و فیلم بر می‌گردد.

اتهامات و شکایت از جی.کی.رولینگ

بسیاری از علاقمندان آثار رولینگ اعتقاد دارند که او در کتاب هیولاهای شگفت انگیز به این شخصیت چندان نپرداخته است که حالا در فیلم حضور پررنگی دارد.و نخستین بار رولینگ این شخصیت را در کتاب هری پاتر وجام آتش نوشت. از سوی دیگر تبهکار قرار دادن یک شخصیت آسیایی که در فیلم کره ایی است رولینگ را به نژادپرستی متهم کرده است.

رولینگ با اشاره به اتهاماتی که بسیاری از طرفداران به او داشتند در پاسخ به یکی از منتقدانش که برای او نوشته مارانسان بودن را برای یک زن کره‌ایی انتخاب کرده، می نویسد: «ناگا، موجودات افسانه ای مار مانند در داستان‌های اسطوره‌های کشور اندونزی است؛ از این رو شخصیت نامش « ناگینی »است. این موجودات گاهی اوقات بالدار هستند و گاهی اوقات به عنوان نیمه انسان، نیم مار. اندونزی دارای چند صد گروه قومی است، از جمله جاوینی، چینی و بتاوی. "

از آن سو نویسنده هندی کتاب‌های سه گانه شیوا،دکتر آمیش تریپاتی برای رولینگ در توئیتر نوشت که شخصیت‌های ناگینی می‌توانند تباری هندی نیز داشته باشند چراکه در اسطوره‎‌های هند نیز چنین شخصیت‌های وجود داشته و در اصل چنین کاراکترهایی از کتاب‌های قدیمی هند به کشورهایی مانند اندونزی راه یافته است چرا که اندونزی نیز بخشی از امپراطوری هند بوده است. حتی کلمه ناگینی ریشه سانسکریتی دارد.

کلودیا کیم نقش ناگینی را در فیلم ایفا می‌کند.«هیولاهای شگفت انگیز:جنایات گریندلوالد» به کارگردانی دیوید یتس و نقش آفرینی جود لا، جانی دپ،ادی ردمین،کاترین واترسن، روز شانزدهم ماه نوامبر به نمایش عمومی درخواهد آمد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج