۷۷۷۸۸۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ترانه‌های منتشرنشده لئونارد کوهن به بازار می‌آید

اشعار و ترانه‌های منتشرنشده لئوناردو کوهن در کتابی تحت عنوان «شعله» وارد بازار کتاب می‌شود.

ایبنا: کتابی شامل آخرین اشعار لئونارد کوهن پیش از مرگ هفته آینده و در تاریخ دوم اکتبر منتشر می‌شود. همه این اشعار پیش از مرگ کوهن به اتمام رسیده بود اما خواننده محبوب فرصت انتشارش را نیافت.

ترانه‌های منتشرنشده لئونارد کوهن به بازار می‌آید

لئونارد کوهن خواننده، ترانه‌سرا، شاعر، و رمان‌نویس بود. او در آثارش به موضوعاتی چون روابط انسانی، مذهب، سیاست، و تنهایی می‌پرداخت. 33 ساله بود که اولین آلبومش را وارد بازار کرد. نوع خاص اشعار، صدای آرام و دلنشین و ویدئوهای زیبایش سبب شد در دنیا معروف شود.

کانوگیت، ناشر کتاب «شعله» اعلام کرد این مجموعه آخرین فصل قدرتمند در حرفه ادبیِ کوهن است. او چند ماه پیش از مرگش در نوامبر 2016 کتاب‌ها را به ناشر تحویل داده است و موضوعات جدیدی در آن مشاهده می‌شود.

کوهن دو سال پیش در سن 82 سالگی و در خواب از دنیا رفت. تمرکز و علاقه اصلی ترانه‌سرای کانادایی بر خوانندگی بود. در سال 1956 مجموعه شعر «بگذار اسطوره‌ها را مقایسه کنیم» و در سال 1965 «گل‌هایی برای هیتلر» را منتشر کرد. در دهه 60 میلادی اولین آلبومش را تحت عنوان «آوازهای لئونارد کوهن» منتشر کرد.

روبزت کوری، مدیر و شخص مورداعتماد کوهن اعلام کرد جمع‌آوری مجموعه «شعله» در پایان عمر آرزوی بزرگ این خواننده بود: «در ماه‌های پایانی عمرش همه توجه‌اش را صرف نوشتنش کرد و آثار منتشرنشده را از دفترهای مختلف استخراج کرد. دغدغه اصلی او در این مجموعه این است که به انسان‌ها نشان دهد چگونه فرهنگ‌مان موجب نابودی خود شد.

اگرچه سلامتی‌اش دچار مشکل شده بود اما ناگهانی از میان ما رفت. آن دسته از افرادی که شانس حضور در زندگی‌اش را داشتند متوجه شده بودند که شعله‌ای در درون او در حال سوختن است. این کتاب چند روز قبل از مرگش به اتمام رسیده است و نشان از آتش درون این مرد بزرگ دارد.»

خود کوهن دو ماه پیش از مرگش در مصاحبه‌ای با مجله «نیویورکر» از میل زیادش برای انجام کارهای ناتمام خبر داد. «هر روز هنگام سحر بیدار می‌شوم تا به کارهای عقب‌افتاده‌ام برسم. حتی وقت فکر کردن هم به خودم نمی‌دهم زیرا وقت مرگ من فرا رسیده است و فقط باید کارهایم را به اتمام برسانم.»

آدام کوهن، پسرِ شاعرِ کانادایی هم در مصاحبه جدیش با «گاردین» بر تلاش پدرش در ماه‌های پایانی عمر صحه گذاشت و معتقد است روند نگارش این کتاب سبب شد مدتی بیشتر عمر کند. «انگار در مأموریت بود. هر روز کار می‌کرد. حتی به خانواده و دوستانش پیام داده بود مزاحمش نشوند تا پروژه آخرش را به اتمام برساند. این کتاب به او در ماه‌های پایانیِ زندگی‌اش هدف و انرژی داده بود.»

مجموعه شعر «شعله» در آمریکا توسط انتشارات « Farrar, Straus & Giroux» و در کانادا توسط نشر McClelland & Stewart وارد بازار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج