۷۷۸۰۷۸
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

نمونه تاریخی که برای استقلال، زنگِ خطر است

تیم فوتبال استقلال در پایان هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر با کسب ۸ امتیاز همچنان در نیمه دوم جدول حضور دارد و عملکرد ضعیف این تیم در خط حمله نگرانی‌هایی را بوجود آورده است.

مهر: تیم فوتبال استقلال در پایان هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر با کسب ۸ امتیاز همچنان در نیمه دوم جدول حضور دارد و عملکرد ضعیف این تیم در خط حمله نگرانی‌هایی را بوجود آورده است.

تساوی آبی پوشان مقابل سرخ پوشان در هفته هشتم باعث شد تا هم پرسپولیس فاصله‌اش با صدر جدول بیشتر شود و هم استقلال نتواند از نیمه دوم جدول تکان بخورد. به این ترتیب که پرسپولیس به جز پدیده، حالا سپاهان را هم بالای سر خود می بیند و آبی پوشان نیز گرچه یکی دو پله صعود کردند، اما همچنان رتبه شان در جدول دو رقمی است.

تیم فوتبال استقلال در حالی هفت بازی در هشت هفته اول را پشت سر گذاشته که با یک پیروزی، یک شکست و پنج مساوی کارش را دنبال می‌کند. آنها در این هفت بازی تنها ۵ گل زده‌اند تا از این حیث شرایط خوبی در جدول نداشته باشند. خط حمله استقلال بعد از نفت مسجد سلیمان و سپیدرود که تیم‌های رده‌های آخر و ماقبل آخر هستند و با یک و ۲ گل زده ضعیف ترین خطوط حمله لیگ را در اختیار دارند، با ۵ گل زده صاحب سومین خط حمله ضعیف هستند.

نمونه تاریخی که برای استقلال، زنگِ خطر است

هر چقدر آبی پوشان در فاز تهاجمی در لیگ برتر دچار ضعف هستند، در فاز دفاعی شرایط مطلوبی دارند و بعد از پرسپولیس که با ۲ گل خورده در ۸ بازی صاحب قوی ترین خط دفاعی است، با ۳ گل خورده در ۷ بازی دارای دومین خط دفاعی قوی هستند. آبی پوشان از ۷ باری که به میدان رفته‌اند تنها در دو بازی مقابل ذوب آهن و پارس جنوبی گل خورده‌اند و در ۵ بازی دیگر کلین شیت ثبت کرده‌اند.

اما آیا این شرایط باید باعث دلگرمی این تیم باشد یا آبی پوشان باید از این شرایط احساس نگرانی کنند. شاید اگر ملاک تنها خط دفاعی باشد و کم گل خوردن، شفر و دیگر اعضای کادر فنی اش نباید نگران باشند اما وقتی آنها احساس نگرانی می کنند که شرایط تیم شان در فاز تهاجمی را مطلوب نمی بینند.

در تاریخ همین لیگ برتر بوده اند تیم هایی که علیرغم داشتن خطوط دفاعی مستحکم و ثبت آمار کم گل خوردن و کلین شیت های فراوان، در پایان فصل غزل خداحافظی از لیگ برتر را خوانده اند. بعنوان مثال تیم فوتبال پیکان تهران در فصل ۹۴-۹۳ در حالی به همراه نفت مسجد سلیمان از لیگ برتر به لیگ دسته اول سقوط کرد که در فاز دفاعی شرایطی بسیار عالی داشت.

پیکانی‌ها در آن فصل بعد از سپاهان که قهرمان شد و نفت تهران که سوم شد، با ۲۹ گل خورده دارای سومین خط دفاعی قوی لیگ بودند. اما ضعف این تیم در فاز تهاجمی باعث شد تا این خط دفاعی خوب هم نتواند مانع از سقوط این تیم شود در نهایت آنها با ۲۶ امتیاز راهی لیگ دسته اول شدند.

پیکان که در آن فصل تیم پر مهره‌ای را در اختیار داشت و از چند ستاره مثل سید مهدی رحمتی، مرحوم جی.لوید ساموئل، سیاوش اکبرپور، احمد جمشیدیان و... بهره می برد، در تمام فصل تنها ۱۶ بار موفق به گلزنی شد تا ضعف در گل زنی کار دست آنها داده و در نهایت قادر به حفظ سهمیه در لیگ برتر نباشند.

البته این بدان معنا نیست که استقلال را در پایان فصل خطر سقوط به لیگ یک تهدید کند، اما این احتمال که ضعف در گلزنی باعث شود تا خطر دوری از قهرمانی و حتی کسب سهمیه آنها را تهدید کند وجود دارد.

شاگردان شفر که در این فصل تنها یک بار موفق به کسب امتیازات کامل یک بازی شده اند، آمار گلزنی شان به متوسط یک گل برای هر بازی هم نمی رسد و خط حمله آنها زیر خط فقر به سر می برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخه مرد مومن بیست نه گل خورده کجاش خوبه که پیکان با این گل خورده بهترین بود؟ بس کن این شر ور ها رو لیگ هنوز شروع نشده.

    • بدون نام

      اخه نفهم میگه پرسپولیس فاصله گرفته ازصدر الاغ فقط پدیده اونم یه امتیازبیشترداره وهمه میدونیم نهایت پدیده تا نیم فصله سپاهانم که هم امتیازیم چقداین کیسه حقیره ازسوزشش که کیسه درحال سقوطه میخواد باما مقایسه کنه خخخخخخخخ
      اخه کیسه با۲۱بازیکن خریدن هنوزم خطرسقوط داره ولی سرورت کلا با۱۲بازیکن که هرهفته هم چن تاش محرومه کجا
      تولیگ قهرمانانم که دنیادیدن چه بلایی سرالدحیل دراوردیم والسد چه بلایی سرکیسه انشاالله انتقامتون رو میگیریم هرچند موقع قرعه همه کیسه کشا میخندیدن ومارو حذف شده میدونستن خخخخخخخخخخ ولی چوب خداصدانداشت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج